רעידת אדמה בדרך? "מסי צריך לחשוב האם יש לו זמן לחכות"

ליאו מסי עצוב אחרי השמינייה מול באיירן | Manu Fernandez/Pool via Getty Images

הפרשנים קראו לפרעוש לשקול עזיבה בעקבות המשבר בברצלונה, ברשת תקפו: "הוא לא יכול להיות קפטן". בקטלוניה הגנו עליו: "הבעיה היא לא בו, אלא בכל מה שמקיף אותו". וגם: מה צריך לקרות כדי שהבחירות לנשיאות יוקדמו

(גודל טקסט)

בברצלונה עדיין מנסים לעכל את התבוסה הגדולה בהיסטוריה של המועדון, 8:2 נגד באיירן מינכן אמש (שישי), שחתמה את העונה הגרועה ביותר מאז 2007/08. בתקשורת המקומית מנתחים את המצב הקטסטרופלי וקוראים לבצע מהפכה לא רק בפן המקצועי, אלא בעיקר בדרג הניהולי. "לבארסה הזו אין מחילה", נכתב ב'מונדו דפורטיבו', "הקבוצה נותרה כמו נציב מלח, מופתעת, מובכת וללא מענה למה שקרה באצטדיון האור".

על פי דיווח בעיתון הקטלוני, הנשיא ג'וזפ ברתומיאו יודיע בקרוב על תאריך לבחירות, שצפויות להיערך מוקדם מהמתוכנן. לפני התבוסה בידי אלופת גרמניה הסתמן כי ברצלונה תבחר נשיא חדש ביוני 2021, אך לאור ההשפלה ייתכן שיום הבוחר יתקיים כבר במרץ או באפריל. רק באחד משני התרחישים הבאים הבחירות ייערכו במועד מוקדם יותר: התפטרות של הנשיא יחד עם יותר ממחצית חברי הדירקטוריון, או התפטרות של 75% מחברי ההנהלה מבלי פרישה של ברתומיאו מתפקידו.

"באיירן הייתה כל כך עדיפה שזה כמעט היה מגוחך. הפעם זו אפילו לא הייתה עצלות של בארסה, אלא חוסר אונים וזה עוד יותר גרוע, כי אין לזה פתרון", טען העיתונאי לואיס מסקרו בטור דעה ב'ספורט'. "אפילו מסי, היחיד שבו נתלו התקוות לנס, לא היה מסוגל לעשות כלום. והבעיה היא לא במסי, אלא בכל מה שמקיף אותו. על המגרש ובשדרת הניהול".

"הבעיה לא במסי, אלא בכל מה שמקיף אותו" | Michael Regan – UEFA/UEFA via Getty Images

כמו בכל פעם שהקבוצה שלו נופלת קורבן למפלה שכזו, מסי לא היה יכול לצאת חסין מביקורות. ברשתות החברתיות הפכה לוויראלית התמונה שלו במהלך הפסקת המחצית, בה הוא נראה מתוסכל מאוד בחדר ההלבשה ובעקבות כך, לא בפעם הראשונה, בטוויטר תקפו את הכוכב על חוסר המנהיגות: "מסי לא יכול להיות קפטן. תארו לעצמכם שהקבוצה שלכם בפיגור 4:1 במחצית במשחק קריטי בליגת האלופות, אתם נכנסים לחדר ההלבשה בתקווה למצוא מקור להשראה ומוצאים קפטן שנראה ככה. עוד לפני שזה נגמר, אתה כבר יודע שזה נגמר".

גם ב'מארקה', המזוהה עם ריאל מדריד, לא פספסו הזדמנות לבקר את הארגנטינאי: "מסי לא הציע הרבה מעבר לכמה דריבלים ופגיעה אחת בקורה. זה ברור שהוא לא יכול לבד נגד קבוצה ברמה של באיירן וקשה להתווכח עם הטענה שהוא לא היה ברמה שלו העונה".

מסי חזה את הבאות כשהליגה הספרדית הגיעה לסיומה בחודש שעבר ואחרי השפלה שכזו, הציפייה היא שהוא ידרוש זעזוע ענק במועדון, אבל בינתיים, באנגליה כבר עלתה התהייה האם הפרעוש, שמסיים את החוזה הנוכחי שלו בברצלונה בעוד שנה, צריך לשקול ברצינות מעבר לקבוצה אחרת.

ריו פרדיננד, פרשן BT Sport, אמר לאחר המשחק: "השאלה היא מה מסי חושב. מה הוא חושב כשהוא הולך הביתה הלילה? רמת התצוגות של המועדון ומצב הסגל כרגע בהשוואה למתחרות באירופה, זה מה שהוא צריך לחשוב עליו. האם יש לו זמן לשבת ולחכות? השנתיים הקרובות בקריירה יעברו מהר יותר ממה שהא חושב. הוא מוכן שלא להתחרות על התארים הגדולים? אני לא יודע".

צריך לשקול עזיבה? | Manu Fernandez/Pool via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי