פפ שוב בחוץ: 1:3 לליון על מנצ'סטר סיטי

מנצ'סטר סיטי נגד ליון | Gettyimages

המאמן הספרדי רושם שנה שלישית ברציפות בה הוא מודח ברבע גמר ליגת האלופות. צמד מאוחר של דמבלה (79, 87) הביא לאחת הסנסציות הגדולות של העונה. קורנה כבש ראשון (24), דה בריינה איזן (69). באיירן מחכה בשלב הבא

(גודל טקסט)

מסע הקסם של ליון נמשך. אחרי שהדיחה את יובנטוס וכריסטיאנו רונאלדו בשמינית הגמר, הקבוצה הלוחמת של רודי גארסיה קטפה הערב (שבת) גם את הכרטיס האחרון לחצי הגמר עם 1:3 על מנצ'סטר סיטי, באחד מהמשחקים המפתיעים בשנים האחרונות בליגת האלופות. באיירן מינכן מחכה לה ביום רביעי הקרוב.

בפעם השלישית ברציפות, פפ גואורדיולה מסיים עונה כושלת ביותר בליגת האלופות, כשהוא רושם הדחה שלישית בשלב רבע הגמר של המפעל. למרות המשחק המרשים נגד ריאל מדריד בשלב הקודם, סגנית אלופת אנגליה לא הצליחה להציג את היכולת המוכרת ולפרוץ את ההגנה הצרפתית ברוב המשחק.

הבדלי התקציבים האדירים, יחס הכוחות הברור והאיכות על הדשא – כלל לא שיחקו תפקיד הערב בליסבון. כבר אחרי כמה דקות ניתן היה להבין שזה לא היום שלא מנצ'סטר סיטי, שכמעט ולא רשמה איום לעבר השער במחצית הראשונה.

ראחים סטרלינג | Miguel A. Lopes/Pool via Getty Images
שחקני ליון | Franck Fife/Pool via Getty Images

ליון מצידה הצליחה לעקוץ כבר בדקה ה-24, כאשר מקסוול קורנה ניצל תרדמת בהגנה של התכולים והפתיע את כולם. גווארדיולה עצמו נשאר דבק לדרך שלו, השאיר שחקנים כמו דויד סילבה וברנרדו סילבה על הספסל, למרות שראה את הקבוצה שלו מתקשה לעבור את הצפיפות ברחבה.

כמו תמיד, קווין דה בריינה היה מנקודות האור של סיטי במשחק עם מספר מסירות מבריקות, כשהבלגי עצמו ניסה להכניס את גבריאל ז'סוס וראחים סטרלינג למשחק. בדקה ה-69 זה גם הצליח כאשר דה בריינה איזן ל-1:1 מבישול נהדר של חברו האנגלי, וכבר היה נראה שמנצ'סטר סיטי בדרך למהפך.

עקב האכילס של סיטי במשחק היה משחק ההגנה שלה, וכעשר דקות לאחר השוויון היא נתפסה שוב לא מוכנה – קארל טוקו אקמבי היה בעמדת נבדל למסירה של חוסם אאואר, אפשר לכדור לעבור אותו ומוסא דמבלה כבש ארבע דקות בלבד לאחר שנכנס למשחק.

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | MIGUEL A. LOPES/POOL/AFP via Getty Images
שחקני ליון | Matthew Ashton – AMA/Getty Images

גווארדיולה זרק לכר הדשא את כל הכלים שלו בתקווה להציל את העונה, ובדקה ה-86 חשב שהשיג את השוויון המיוחל מרגליו של סטרלינג, אבל החלוץ סיפק אולי את החמצת העונה והכואבת מכולן עם בעיטה מעל המשקוף, כשהוא חופשי לגמרי מול השער הריק.

60 שניות לאחר מכן הסיפור נגמר סופית. ליון תקפה שוב עם מספר שחקנים, ובסוף אאואר ניסה לכבוש מרחוק, סחט הדיפה רעה מאוד מאדרסון, ודמבלה השלים צמד במשחק וטרף את כל הקלפים ברבע הגמר.

לראשונה מזה 24 שנים, לא תהיה קבוצה אנגלית או ספרדית בשלב חצי הגמר של ליגת האלופות. ליון הצטרפה לבת ארצה פריז סן ז'רמן לשלב ארבע האחרונות.

ראחים סטרלינג
ראחים סטרלינג | Franck Fife/Pool via Getty Images
מוסא דמבלה חוגג על סיטי
מוסא דמבלה חוגג על סיטי | MIGUEL A. LOPES/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים

מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, אריק גארסיה, איימריק לאפורט, ז'ואאו קאנסלו, פרננדיניו (ריאד מאחרז, 56), רודרי (דויד סילבה, 84), אילקאי גונדואן, קווין דה בריינה, ראחים סטרלינג, גבריאל ז'סוס.

ליון: אנתוני לופס, ג'ייסון דנאייר, מרסלו, פרננדו מרסאל, לאו דובואה (קני טטה, 74), מקסנס קאקרה, ברונו גימראייש (תיאגו מנדש, 70), מקסוול קורנה, חוסאם אאואר, קארל טוקו אקמבי (ג'ף ריין-אדלייד, 87), ממפיס דפאיי (מוסא דמבלה, 75).

מהלך המשחק

דקה 24, ליון עלתה ל-0:1 מפתיע נגד מנצ'סטר סיטי! מרסאל הבלם שלח כדור ארוך לעבר טוקו אקמבי, שלא היה בנדל ונשאר באחד על אחד מול אדרסון. הבלם גארסיה הצליח להרחיק, אך קורנה היה במקום הנכון וכבש ממחוץ לרחבה.

מקסוול קורנה | Michael Regan – UEFA/UEFA via Getty Images
מקסוול קורנה | Alex Livesey – Danehouse/Getty Images

דקה 69, מנצ'סטר סיטי איזה ל-1:1! מאחרז המחליף הכניס כדור נהדר לעבר סטרלינג, שפרץ לרחבה והטעה את השומר שלו בדרך לבישול גאוני לדה בריינה, שנעץ את הכדור ברשת.

קווין דה בריינה | Franck Fife/Pool via Getty Images
קווין דה בריינה | Alex Livesey – Danehouse/Getty Images

דקה 79, ליון הפתיעה שוב ועלתה ל-1:2! כדור עומק של אאואר עבר בין רגליו של טוקו אקמבי, דמבלה המחליף תפס את ההגנה האנגלית לא מוכנה והחזיר לצרפתים את היתרון.

שחקני ליון | Franck Fife/Pool via Getty Images

דקה 87, 1:3 סנסציוני לליון! אאואר ניסה להבקיע ממרחק, אדרסון הדף לא טוב ודמבלה הסתער על הכדור והשלים צמד אדיר.

שחקני ליון | Michael Regan – UEFA/UEFA via Getty Images

דקה 95, שריקת הסיום של המשחק! ההפתעה הגדולה של רבע הגמר הסתיימה – ליון ניצחה 1:3 את מנצ'סטר סיטי והדיחה אותה מליגת האלופות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי