טוכל: "אמבפה כשיר לפתוח, לייפציג משחקת כמו אטאלנטה"

קיליאן אמבפה, ניימאר
קיליאן אמבפה, ניימאר | DAVID RAMOS/POOL/AFP via Getty Images

מאמן פ.ס.ז' אישר שהחלוץ עשוי לקבל את חולצת ההרכב, אבל כלל לא בטוח שישלים 90 דק'. בהמשך שיבח את ניימאר ("משחק כמו מנהיג") ומאמן היריבה נגלסמן ("התפתח המון"). האם הצרפתים יעלו לגמר ראשון בתולדותיהם?

(גודל טקסט)

בפעם הראשונה בעידן הקטארים, פריז סן ז'רמן השוותה את הישג השיא שלה באירופה על עלייתה לחצי גמר ליגת האלופות בזכות 1:2 דרמטי במיוחד על אטאלנטה בליסבון. כזכור בפעם האחרונה שהגיעה למעמד זה היה בעונת 1994/95, אז נחשבה לסוג של אנדרדוג מול מילאן החזקה, אף על פי ששיחק בשורותיה מחזיק כדור הזהב באותם ימים, ג'ורג' וואה.

אך מאז צמד המפגשים מול הרוסונרי שהסתיים בהפסד של 3:0, עבר דור שלם וכיום פריז רואה את עצמה כפייבוריטית ללכת עד הסוף, בעיקר לאור העובדה שפוגשת את לייפציג חסרת הניסיון האירופי וכן צמד השחקנים היקרים בעולם – ניימאר וקיליאן אמבפה – שהיו גם אחראיים הבלעדיים למהפך מול הקבוצה מברגמו משחקים בשורתייה.

מבחינת פריז, הבשורה הגדולה היא חזרתו של אמבפה להרכב של תומאס טוכל, כאמור בהחלט היה לו חלק משמעותי בשלב רבע הגמר עם בישול לאריק צ'ופו מוטינג שהשלים מהפך בתוספת הזמן, אך בשל הפציעה בגמר הגביע הצרפתי מול סנט אטיין, שותף החלוץ בן ה-21 רק ל-30 דקות. מאמנו טוכל דיבר על כך במסיבת עיתונאים לקראת חצי הגמר: "קיליאן שיחק יותר מחצי שעה מול אטאלנטה ולא חש כאב, מאז אותו משחק צבר שישה ימי התאוששות, כך שהוא יכול לפתוח. אני לא יודע אם ל-90 דקות, לכן נחליט אם יפתח או יעלה מהספסל".

ניימאר | DAVID RAMOS/POOL/AFP via Getty Images

בנוסף דאג המאמן לשבח את ניימאר שמלבד הבישול תפס פיקוד ורשם לא פחות מ-24 דריבלים באותו משחק: "מאז שהגעתי לכאן הוא תמיד היה מנהיג. לא המנהיג הקלאסי שכולם מכירים, אלא עם התכונות הנכונות – ביטחון, אומץ והרצון לנצח. הוא מאוד תחרותי, תכונה מאוד חשובה למנהיג. בנינו קבוצה עם שחקנים כמו אנדר הררה, פבלו סארביה, קיילור נבאס ואחרים. תלכיד שיודעים לחיות טוב ביחד ויצרו אווירה קולקטיבית. אולי זה המפתח ליכולת הזאת של ניימאר. זה ספורט קבוצתי, אי אפשר לנצח לבד וזו הסיבה שאנחנו מאוד מרוצים ממה שבנינו כאן".

מעבר לכך לטוכל יהיה אתגר מרתק לא פחות מבחינה אישית. כאשר החל את קריירת אימון של בקבוצת המילואים של אאוגסבורג, הוא פגש לראשונה את יוליאן נגלסמן, אז בלם צעיר שסיים את הקריירה בעקבות פציעה קשה. טוכל רצה שימשיך לעבוד תחתיו גם אם לא על המגרש ונגלסמן הכין עבורו דוחות סקאוטינג לפני יריבות – בחלוף 12 שנים השניים נפגשים בחצי גמר האלופות תחת הטייטל המחייב של המאמנים הבכירים של כדורגל הגרמני והאירופי.

תומאס טוכל וקיליאן אמבפה | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

טוכל דיבר על המפגש מול המאמן המחונן והתייחס לסגנון המשחק של לייפציג: "התפחתי מאוד מאז שנפגשנו וגם הוא התפתח. טקטית הם יתאימו את עצמם לסגנון שלנו, הם מאוד אגרסיביים ותמיד חושבים איך לתקוף. הם צעירים ורצים הרבה. יש להם הרבה קווי דמיון כמו של אטאלנטה. זה יהיה משחק מאוד פיזי אבל התכוננו אליו, עלינו להיות משוחררים".

מבחינה מקצועית, מסתמן שהקשר האיטלקי מרקו וראטי שהחמיץ את רבע הגמר, ייעדר גם מהמפגש מול הקבוצה ממזרח גרמניה וכעת גם קיילור נבאס שנפצע מול אטאלנטה בספק ובמקומו עשוי לפתוח סרחיו ריקו. אנחל די מריה שכשיר למפגש, צפוי לפתוח אותו על הספסל.

יוליאן נגלסמן | MIGUEL A. LOPES/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי