פליק דרוך לליון: "צריך לזכור שהמשחק יתחיל ב-0:0"

האנזי פליק | UEFA - Handout/UEFA via Getty Images

מאמן באיירן מינכן לקראת חצי גמר ליגת האלופות נגד הצרפתים: "נצטרך להציג את אותה אינטנסיביות כמו נגד ברצלונה". פרישיץ' וקומאן מתחרים על ה-11. גנאברי: "צריך לזכור שהם הדיחו את יובנטוס ומנצ'סטר סיטי"

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

באיירן מינכן, הקבוצה המפחידה באירופה, רחוקה שני משחקים משחזור הטרבל המדהים מ-2012/13. הקבוצה של האנזי פליק, שהביסה 2:8 את ברצלונה במשחק היסטורי, מצפה להשיג את הכרטיס לגמר ליגת האלופות כשתפגוש מחר (רביעי) את ליון, אותה הדיחה גם בחצי הגמר ב-2010 אחרי ניצחון כפול – 0:1 בגרמניה ו-0:3 בחוץ. הבווארים מציגים מאזן מושלם העונה במפעל – תשעה ניצחונות בתשעה משחקים ולא פחות מ-39 שערי זכות. בגרמניה הזכירו משחק מן העבר נגד הצרפתים, אז במרץ 2001 הובסה באיירן 3:0 במה שהיווה נקודת מפנה. פרץ בקנבאואר מתח ביקורת קשה על כוכבי הקבוצה סטפן אפנברג ואוליבר קאן ("אולי הם צריכים לחפש ג'וב אחר"), שענו לו. בסופו של דבר הכעס השתלם והקבוצה של אוטמאר היצפלד זכתה בגביע עם האוזניים הגדולות.

ובחזרה לחצי הגמר הנוכחי – הגרמנים צפויים לשמור על ההרכב שהביס את בארסה, כאשר בנג'מין פבאר אמנם השתתף באימון והתקבל בתשואות על ידי חבריו, אך לא נראה שייפתח ב-11. איבן פרישיץ' יועדף שוב על פני קינגסלי קומאן ככל הנראה. בתקשורת דנו באריכות לגבי העמדה בכנף שמאל. "פרישיץ' הוכיח את עצמו עם שערים נגד ברצלונה וצ'לסי, הוא עובד ללא הפסקה ומקשה על היריבים, אבל קומאן מוכשר יותר, מוכן למשימה וזה יהיה משחק אחר לגמרי", נכתב.

רוברט לבנדובסקי כבש עד עתה בכל אחד משמונת המשחקים. יש לו 14 שערים בסך הכל, רחוק ארבעה מקביעת שיא היסטורי של שערים לעונה במפעל. הוא כבש שישה שערים בחצאי הגמר השונים, כולל רביעייה בלתי נשכחת נגד ריאל מדריד ב-2013. רק כריסטיאנו רונאלדו הבקיע יותר ממנו בשלב הזה (13 שערים). ב"קיקר" נכתב: "נגד בארסה הוא לא היה מכריע. כעת הוא רוצה לעשות צעד נוסף בדרך לזכייה בפרס השחקן הטוב באירופה, אם יחולק. כשמסי ורונאלדו כבר לא שם, יותר נוח לו". תומאס מולר שבלט נגד ברצלונה, ירשום את משחקו ה-15 במעמד חצי הגמר, וישתווה לשחקני על כמו סרחיו ראמוס וליאו מסי.

תומאס מולר ורוברט לבנדובסקי | RAFAEL MARCHANTE/POOL/AFP via Getty Images

הקפטן מנואל נוייר אמר: "המשחק נגד ברצלונה היה מטורף, אתה בהחלט משחזר בראש שלך מהלך-מהלך, כל שער שכבשנו. אבל, דברים זזים מהר מאוד בכדורגל. אסור לך לנוח ולהישען על העבר. לא נביט לאחור ונגיד 'וואו, תראו מה השגנו'. אנחנו רוצים לעשות את הצעד הבא".

על היריבה: "ליון באמת קבוצה טובה ברמה הטקטית. יש להם 'רוצחים' מקדימה שהענישו את מנצ'סטר סיטי בכל הזדמנות וללא רחמים. עלינו לוודא שאנחנו ערים. בכל זאת, אני חושב שאנחנו בכושר טוב, רגילים למצבי לחץ ומשחקים תחרותיים. יש לנו הרבה שחקנים שמסוגלים להבקיע שערים".

המאמן פליק לפני המשחק: "ניתחנו את ליון ואנחנו יודעים מה האיכויות שלה. היא מגנה היטב, אבל גם בהתקפה היא מסוכנת מאוד. אנחנו רוצים לנצח אותה ולהגיע לגמר בידיעה שזה לא יהיה קל. בנז'מין פבאר עבד קשה, הוא לא יפתח בהרכב אבל אולי יהיה חלק מהסגל. אני מרוצה מאוד מהקבוצה, ואנחנו מרוכזים, אבל צריך לזכור שהמשחק יתחיל ב-0:0 ונצטרך להציג את אותה אינטנסיביות כמו שהייתה נגד ברצלונה. אני יודע למה אנחנו מסוגלים".

האנזי פליק | Michael Regan – UEFA/UEFA via Getty Images

לאחר המאמן, סרג' גנאברי הוסיף: "זה הולך להיות משחק שונה מהמשחק נגד ברצלונה. אנחנו צריכים להכתיב את הקצב ולדחוף קדימה מהדקה הראשונה, כמו שעשינו. זו התחרות הכי קשה למועדונים באירופה. זה לא יהיה משחק קל וזה ברור. אנחנו נתמודד מול קבוצה שהדיחה את יובנטוס ומנצ'סטר סיטי. אסור לנו לאבד ריכוז נגד ליון לשנייה".

הרכב משוער: מנואל נוייר, ג'ושוע קימיך, ג'רום בואטנג, דויד אלאבה, אלפונסו דיוויס, לאון גורצקה, טיאגו אלקנטרה, סרג' גנאברי, תומאס מולר, איבן פרישיץ', רוברט לבנדובסבקי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי