עיר באורות: פ.ס.ז' בגמר ליגת האלופות אחרי 0:3 על לייפציג

ניימאר חוגג עם אנחל די מריה ניימאר חוגג עם אנחל די מריה | David Ramos/Getty Images
אנחל די מריה חוגג אנחל די מריה חוגג | Julian Finney - UEFA/UEFA via Getty Images
מרקיניוס חוגג מרקיניוס חוגג | David Ramos/Getty Images
מרקיניוס חוגג עם ניימאר מרקיניוס חוגג עם ניימאר | David Ramos/Getty Images
שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים | Julian Finney - UEFA/UEFA via Getty Images
שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים | David Ramos/Getty Images

שנים שאלופת צרפת מפנטזת על זכייה בגביע עם האוזניים הגדולות, וכעת היא לראשונה בתולדותיה בגמר המפעל אחרי ניצחון חלק על הגרמנים משערים של מרקיניוס, די מריה וברנאט. תפגוש את באיירן או ליון בקרב על התואר

(גודל טקסט)

מזל טוב לפריז סן ז'רמן. אלופת צרפת גברה הערב (שלישי) 0:3 על לייפציג בחצי גמר ליגת האלופות והעפילה לראשונה בתולדות המועדון לגמר, אולי אולי בדרך להשיג את התואר שהיא הכי חולמת עליו כבר שנים ומעולם לא הצליחה להגיע כל כך קרוב אליו. מחר תתברר זהות היריבה בקרב על הגביע עם האוזניים הגדולות, כשבאיירן מינכן תפגוש את ליון, או אם תרצו – הדו-קרב השני בין צרפת לגרמניה. הגמר עצמו יתקיים ביום ראשון, ובעוד חמישה ימים הולכת להיות לנו אלופת אירופה חדשה.

לייפציג, מנגד, סיימה רשמית את עונת 2019/20 ואת דרכה במפעל, והיא בהחלט יכולה להיות מרוצה מההופעה שלה ומעצם הגעתה למעמד חצי הגמר בפעם הראשונה בהיסטוריה. אגב, המאמן שלה, יוליאן נגלסמן, הפך הערב למאמן הצעיר ביותר שמגיע לחצי גמר הליגת האלופות, כשהוא עושה זאת בגיל 33 בלבד. הגרמני פגש על הקווים מן העבר השני את מי שנחשב למורו ורבו, תומאס טוכל, והאיכות של שחקניו של האחרון הייתה גדולה היום על הקבוצה הגרמנית.

קיליאן אמבפה חזר לכשירות מלאה ופתח היום בהרכב אחרי שברבע הגמר נכנס כמחליף מול אטאלנטה ושינה את המשחק, כשמנגד לייפציג ביצעה טעויות גדולות גם בשער השני וגם בשער השלישי שהיא ספגה – וברמות האלה ובמעמדים האלה, אין להן מקום. פ.ס.ז' פתחה טוב את המשחק וכמעט עלתה ליתרון בדקה השישית, כשכדור עומק אדיר של קיליאן אמבפה לניימאר הסתיים בבעיטה של הברזילאי לקורה. זה לא הלחיץ את אלופת צרפת, ושבע דקות בלבד לאחר מכן היא השיגה את ה-0:1 בזכות נגיחה פנטסטית של מרקיניוס מתוך הרחבה אחרי הגבהה של אנחל די מריה מכדור חופשי מהאגף השמאלי.

אנחל די מריה חוגג | Julian Finney – UEFA/UEFA via Getty Images

לאחר השער הקצב קצת ירד, אך בדקה ה-35 כמעט קיבלנו את אחד משערי העונה באירופה ברגע גאוני של ניימאר. הברזילאי לקח כדור חופשי ממרחק רב ומהאגף הימני, ובזמן שכולם ציפו להגבהה הוא הפתיע עם בעיטה מבריקה, אך הקורה, שוב הקורה, עצרה אותו מכיבוש שער יוצא דופן. בדקה ה-42 פ.ס.ז' עשתה צעד נוסף לגמר כשעלתה ל-0:2 בזכות טעות לא מחויבת של שוער לייפציג, פטר גולאצ'י. ההונגרי, במסירה שלא מתאימה לרמות הללו, מצא דווקא את לאנדרו פארדס. הארגנטינאי מצא את ניימאר ברחבה בכדור עומק, הברזילאי המשיך לאנחל די מריה, שבקלות סיים לרשת ממצב נוח והעניק יתרון כפול רגע לפני הירידה למחצית.

את המחצית השנייה דווקא לייפציג פתחה טוב יותר, אך פ.ס.ז' עלתה ל-0:3 בדקה ה-56. נורדי מוקיילה, מגן הגרמנים, היה עם הכדור מימין לרחבה שלו, אך החליק. אנחל די מריה גנב, השתלט והגביה לחואן ברנאט, שהיה חופשי לחלוטין בתוך הרחבה ומתוך תיבת החמש נגח והצליח להכניע את פטר גולאצ'י. אחרי השער השלישי נראה שללייפציג 'יצא האוויר', היא איבדה את האמון ונראה שהשער הרביעי של אלופת צרפת הוא עניין של זמן.

אז האם פריז סן ז'רמן יכולה להגשים סוף סוף את החלום שלה? מאז שנכנס הכסף הגדול למועדון, הקבוצה בנתה ושאפה לזכות בליגת האלופות, אך היה נורא קל לזלזל בה אחרי שבשנים האחרונות לא הצליחה להגיע לשלבים הגבוהים באמת. ייתכן שזו הזדמנות שלא תחזור, וגם אם תפגוש את באיירן מינכן בגמר אם הבווארים יגברו על ליון, אי אפשר להגיד שקבוצה שבהתקפה שלה משחקים ניימאר וקיליאן אמבפה לא יכולה לנצח כל אחת. ימים יגידו. ולא עוד הרבה ימים, כי בקרוב מאוד נדע מי היא אלופת אירופה החדשה. אנחנו כבר כוססים ציפורניים.

תומאס טוכל | UEFA – Handout/UEFA via Getty Images
יוליאן נגלסמן | DAVID RAMOS/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים:

פריז סן ז'רמן: סרחיו ריקו, טילו קהרר, טיאגו סילבה, פרסנל קימפמבה, חואן ברנאט, מרקיניוס, אנדר הררה (מרקו וראטי, 83), לאונרדו פארדס (יוליאן דראקסלר, 83), אנחל די מריה (פאבלו סראביה 87), ניימאר, קיליאן אמבפה (אריק צ'ופו מוטינג, 86).

לייפציג: פטר גולאצ'י, נורדי מוקיילה, לוקאס קלוסטרמן, דאיו אופמקאנו, אנחליניו, קונרד ליימר (מרסל הלסטנברג, 62), מרסל סאביצר, קווין קאמפל (טיילר אדאמס, 64), דני אולמו (פטריק שיק, 46), כריסטופר אנקונקו (אמיל פורסברג, 46), יוסוף פולסן.

שחקני לייפציג | David Ramos/Getty Images
שחקני פריז סן ז'רמן | David Ramos/Getty Images

מהלך המשחק

בדקה השישית הגיע המצב הראשון במשחק. הוא היה שייך לפריז סן ז'רמן, והוא העניק לנו רגע קסם נפלא מקיליאן אמבפה. הכוכב הצעיר במהלך נפלא סיפק כדור עומק מבריק לניימאר, שנותר במצב של אחד על אחד מול השוער, אך הברזילאי מצא רק את הקורה.

אחרי ההחמצה | David Ramos/Getty Images

בדקה התשיעית לייפציג רשמה את המצב הראשון שלה, כשמרסל סאביצר שלח כדור חזק מחוץ לרחבה לעבר השער, אך סרחיו ריקו הדף.

פרסנל קימפמבה, יוסוף פולסן | Julian Finney – UEFA/UEFA via Getty Images

פ.ס.ז' הייתה עדיפה בדקות הפתיחה ובדקה ה-13 גם עלתה ל-0:1 מהיר שהרגיע אותה מאוד. ניימאר סחט עבירה באגף השמאלי, ואנחל די מריה ניגש להגביה. הארגנטינאי סיפק כדור רך ונהדר אל הרחבה, מרקיניוס ביצע תנועה מצוינת, נותר לבד לחלוטין ובנגיחה מצוינת לפינה הכניע את פטר גולאצ'י והעניק לקבוצתו יתרון חשוב.

מרקיניוס כובש | David Ramos/Getty Images
מרקיניוס חוגג | David Ramos/Getty Images
מרקיניוס חוגג עם ניימאר | David Ramos/Getty Images
ניימאר חוגג עם מרקיניוס | MANU FERNANDEZ/POOL/AFP via Getty Images
שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים | David Ramos/Getty Images
שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים | Julian Finney – UEFA/UEFA via Getty Images

בדקה ה-16 פ.ס.ז' הייתה קרובה לכיבוש השני השלה, ונראה שהגנת לייפציג פשוט לא מסתדרת עם המהירות של קיליאן אמבפה. החלוץ ביצע תנועה לרחבה, אנדר הררה שלח לו מסירת עומק ובנגיעה אחת הצרפתי המשיך לעבר השער, אך גולאצ'י הדף לקרן.

מרסל סאביצר, ניימאר | Michael Regan – UEFA/UEFA via Getty Images

לייפציג הגיע למצב הטוב ביותר שלה בדקה ה-26, והיה רחוקה סנטימטרים מהשוויון. קונרד ליימר קיבל כדור באגף הימני, חדר לרחבה ומסר כדור רוחב שטוח לעבר יוסוף פולסן. החלוץ בעט בנגיעה אחת לפינה הקרובה, אך הכדור שלו שרק ליד הקורה השמאלית של סרחיו ריקו.

אחרי ההחמצה | Manu Fernandez/Pool via Getty Images

בדקה ה-35 כמעט קיבלנו את אחד משערי העונה בעולם ברגע גאוני ומבריק של ניימאר. הברזילאי לקח כדור חופשי ממרחק רב מהאגף הימני. כולם ציפו להגבהה, אך הכוכב הפתיע ושלח כדור נהדר בחצי גובה ובעוצמה לעבר הפינה הימנית. רק הקורה עצרה אותו מכיבוש שער יוצא דופן והצילה את לייפציג.

חואן ברנאט, מרסל סאביצר | Michael Regan – UEFA/UEFA via Getty Images

ואז, בדקה ה-42, פ.ס.ז' עלתה ל-0:2 אחרי שער לא מחויב מבחינתה של לייפציג, שעשתה טעות שלא מתאימה לרמות הללו. שוער הגרמנים, גולאצ'י, ניסה לשלוח כדור ארוך אך עשה זאת בצורה רעה מאוד ולאנדרו פארדס הצליח לגנוב את הכדור. הארגנטינאי שלח מסירת עומק לניימאר בתוך הרחבה, הברזילאי המשיך לאנחל די מריה, והאחרון סיים בקלות לרשת והכפיל את היתרון.

ניימאר חוגג עם אנחל די מריה | David Ramos/Getty Images
שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים | MANU FERNANDEZ/POOL/AFP via Getty Images
שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים | Julian Finney – UEFA/UEFA via Getty Images
קווין קאמפל מאוכזב | MANU FERNANDEZ/POOL/AFP via Getty Images

דקה אחת בלבד לאחר השער השני, פ.ס.ז' לא הייתה רחוקה מהשלישי. קיליאן אמבפה נשלח לכדור באגף הימני והדביק אותו עם המהירות האדירה שלו. הצרפתי העביר כדור רוחב לניימאר שהיה במרכז הרחבה, הברזילאי המשיך בנגיעה אחת אך פספס במעט את המסגרת.

ניימאר, דאיו אופמקאנו | David Ramos/Getty Images

לייפציג ביצעה שני חילופים במחצית, הימרה בחצי השני, פתחה טוב, אך בסופו של דבר פ.ס.ז' הגדילה את היתרון ל-0:3 בדקה ה-56 חיסלה כמעט את כל הסיכויים של הקבוצה הגרמנית לקאמבק. נורדי מוקיילה החליק, אנחל די מריה גנב את הכדור והגביה מהאגף השמאלי לחואן ברנאט, שמתוך תיבת החמש נגח לעבר השער והצליח להכניע את גולאצ'י ולקרב את קבוצתו לגמר ראשון בתולדותיה.

חואן ברנאט כובש | ANU FERNANDEZ/POOL/AFP via Getty Images
שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים | MANU FERNANDEZ/POOL/AFP via Getty Images
ניימאר חוגג עם לאנדרו פארדס | DAVID RAMOS/POOL/AFP via Getty Images

בדקה ה-72 פ.ס.ז' הייתה קרובה לכיבוש השער הרביעי שלה, כשקיליאן אמבפה חדר לרחבה ובעט ברגל שמאל, אך נעצר אצל גולאצ'י. מיד לאחר מכן לאנדרו פארדס שלח כדור מחוץ לרחבה לעבר השער, אך השוער הסתדר.

קיליאן אמבפה נאבק עם מרסל סאביצר וקונרד ליימר | DAVID RAMOS/POOL/AFP via Getty Images

עד לסיום הקצב במשחק ירד משמעותית, לייפציג קצת ויתרה ופ.ס.ז' לא לחצה למצוא את הרביעי, עד שהגיעה השריקה האחרונה לאחר שתי דקות של תוספת זמן – שבישרה על היסטוריה, אלופת צרפת לראשונה בתולדותיה בגמר ליגת האלופות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי