לא אוהבת הפתעות: באיירן בגמר הצ'מפיונס אחרי 0:3 על ליון

סרג' גנאברי, רוברט לבנדובסקי, תומאס מולר | M. Donato/FC Bayern via Getty Images

אחרי שהדיחו את יובנטוס וסיטי, מסע הקסם של הצרפתים הסתיים בחצי גמר ליגת האלופות מול המכונה מבוואריה, שתפגוש בראשון את פריז סן ז'רמן לקרב ענק על הגביע עם האוזניים הגדולות. צמד לגנאברי, לבנדובסקי הוסיף

(גודל טקסט)

זהו זה, נקבע גמר ליגת האלופות – והוא אחד היותר טובים שיכולנו להרשות לעצמנו לדמיין. באיירן מינכן עלתה היום (רביעי) לשלב האחרון של המפעל אחרי 0:3 על ליון בחצי הגמר, ותפגוש את פריז סן ז'רמן ביום ראשון לקרב על התואר הכי יוקרתי באירופה – הגביע עם האוזניים הגדולות. בעוד ארבעה ימים בלבד נקבל אלופת אירופה חדשה, ואנחנו כוססים ציפורניים מציפייה ולא יכולים לחכות לקרב הענקיות.

אפשר רק לחלום על המשחק שמצפה לנו בתחילת השבוע הבא. ניימאר, רוברט לבנדובסקי, קיליאן אמבפה, תומאס מולר, אנחל די מריה, סרג' גנאברי – כל אלה על מגרש אחד, וזה רק על קצה המזלג. באיירן שוב נראתה הערב בלתי ניתנת לעצירה אחרי ה-2:8 ההיסטורי על ברצלונה בחצי הגמר – ושימו לב לנתונים האדירים הבאים: זה המשחק ה-14 של הקבוצה של האנזי פליק מאז החזרה מפגרת הקורונה והניצחון ה-14 שלה. ב-29 המשחקים האחרונים שלה בכל המסגרות, היא ניצחה ב-28. לבנדובסקי כבש היום את שערו ה-15 העונה במפעל בתשעה משחקים בלבד – כשהוא כובש בכל משחק ומשחק בו שיחק.

יתרה מכך, זה היה משחקה העשירי העונה במפעל והיא מושלמת עם עשרה ניצחונות. בכך, היא השוותה את השיא של ברצלונה, ואם תנצח בגמר ב-90 דקות השיא יהיה רשום באופן בלעדי על שמה, כאחת והיחידה בהיסטוריה שסיימה מושלמת בליגת האלופות החל משלב הבתים ועד לזכייה בתואר. הקבוצה בכושר פשוט בלתי נתפס, אבל פ.ס.ז' תהיה זו שתנסה לעצור אותה ולזכות בפעם הראשונה בתולדותיה בצ'מפיונס ליג, בפעם הראשונה שהיא הגיעה לגמר. אלופת גרמניה, מנגד, מחפשת זכייה שישית.

שחקני באיירן מינכן. לא מפסיקים לשבור שיאים | M. Donato/FC Bayern via Getty Images

בצד המפסיד, ליון התחילה טוב מאוד את המשחק, אבל פשוט נעלמה אחרי השער הראשון שספגה וחזרה לעניינים רק בחצי השני. הקבוצה של רודי גרסיה חוללה ניסים בשמינית הגמר וברבע הגמר והפכה לקוטלת הענקיות כשהדיחה את יובנטוס ומנצ'סטר סיטי, והיא חלמה על גמר ליגת האלופות ראשון בתולדות המועדון. הפעם היא נעצרה מול המכונה האימתנית מבוואריה, אך היא ללא ספק יכולה להיות הרבה יותר ממרוצה מההופעה שלה במפעל העונה, והיא יוצאת עם הרבה אופטימיות לשנים הקרובות כשהיא מעמידה הרכב צעיר ומוכשר שהגיע עד לארבע האחרונות.

ליון, כאמור, פתחה את המשחק בצורה פשוט נפלאה ולחלוטין הסתכלה לבאיירן בלבן של העיניים. היא הייתה מאוד מסוכנת, הגיעה להרבה מצבים והגנת הבווארים נראיתה קצת בפאניקה. ממפיס דפאיי וקארל טוקו אקאמבי החמיצו הזדמנויות ענק, אך בדקה ה-18 דווקא באיירן מצאה את היתרון בזכות שער יוצא דופן של סרג' גנאברי. הקשר לקח את הכדור מהאגף הימני עד למרכז הרחבה במצב אישי אדיר ובבעיטה פנטסטית מ-16 מטרים ברגל שמאל לחיבורים העניק יתרון בניגוד למהלך המשחק.

ומאותו רגע ליון פשוט נעלמה. באיירן החלה לשלוט לגמרי במשחק, ובדקה ה-33 עלתה ל-0:2 כשסרג' גנאברי השלים צמד עם שער קל מקרוב כשדחק ריבאונד לרשת. אלופת גרמניה המשיכה לשלוט עד לפתיחת המחצית השנייה, אז הקבוצה הצרפתית שוב חזרה לעניינים, נראיתה טוב והגיעה למספר מצבים – אך נעצרה מספר פעמים אצל מנואל נוייר האדיר, שהיה ביכולת מצוינת.

עד לסיום הקצב ירד משמעותית ונראה שבאיירן החלה להעביר זמן כדי לשמור כוחות לקראת הגמר הגדול, והיא לא לחצה בשביל להגדיל את היתרון, אך בכל זאת הצליחה לעשות זאת בדקה ה-88. באמת חשבתם שלבנדובסקי יסיים משחק בלי לכבוש? ג'ושוע קימיך הגביה כדור חופשי מהאגף הימני לרחבה, החלוץ הפולני האימתני התרומם , נגח מצוין לרשת וגמר סופית את הסיפור. לאחר שלוש דקות של תוספת זמן הגיעה שריקת הסיום שבישרה – יש לנו גמר.

האנזי פליק | FRANCK FIFE/POOL/AFP via Getty Images
רודי גרסיה | MIGUEL A. LOPES/POOL/AFP via Getty Images
סרג' גנאברי חוגג | Michael Regan – UEFA/UEFA via Getty Images

הרכבים

באיירן מינכן: מנואל נוייר, ג'ושוע קימיך, ג'רום בואטנג (ניקלאס זולה, 46), דויד אלאבה, אלפונסו דייויס, לאון גורצקה (בנג'מין פבאר, 82), טיאגו אלקנטרה (קורנטן טוליסו, 82), סרג' גנאברי (פיליפה קוטיניו, 75), איוואן פרישיץ' (קינגסלי קומאן, 63), תומאס מולר, רוברט לבנדובסקי.

ליון:  אנתוני לופס, ג'ייסון דנאייר, מרסלו, פרננדו מרסאל (ריאן שרקי, 73), לאו דובואה (קני טטה, 67), מקסנס קאקרה, ברונו גימראייש (טיאגו מנדש, 46), מקסוול קורנה, הוסם אאואר, קארל טוקו אקאמבי (ג'ף ריין-אדלייד, 67), ממפיס דפאיי (מוסא דמבלה, 58).

שחקני באיירן מינכן מתחממים | Franck Fife/Pool via Getty Images
שחקני ליון מתחממים | Miguel A. Lopes/Pool via Getty Images

מהלך המשחק

באיירן מינכן פתחה את המשחק בשליטה ובלחץ גבוה, אבל ליון קיבלה בדקה הרביעית הזדמנות פשוט אדירה להבקיע, שספק אם תהיה לה כזו בהמשך. ממפיס דפאיי נשלח לכדור ארוך, הקדים בספרינט אדיר את בלמי הבווארים. מנואל נוייר יצא לכיוונו אל מחוץ לרחבה, החלוץ ההולנדי ניסה לעבור אותו ובעט מ-17 מטרים החוצה. החמצה גדולה לכוכב ליון.

ההחמצה | Miguel A. Lopes/Pool via Getty Images

בדקה ה-11 באיירן הגיעה להזדמנות הממשית הראשונה שלה. לאון גורצקה קיבל כדור עומק בתוך הרחבה והיה צריך לכבוש, אך הכדור לא 'התלבש' לו על הרגל והתגלגל לאט לאט לעבר השער.

לאון גורצקה עולה לנגיחה | MIGUEL A. LOPES/POOL/AFP via Getty Images

ליון נראתה טוב יותר בפתיחה, ולבטח הרבה הרבה יותר מסוכנת. הקבוצה שיחקה על מתפרצות והצליחה להביך מספר פעמים את הגנת באיירן, ובדקה ה-17 היא הייתה חייבת לעלות ליתרון. קארל טוקו אקאמבי חדר לרחבה, חתך לרגל שמאל ומקרוב בעט לקורה בלבד של מנואל נוייר. הזדמנות ענק לצרפתים.

אנתוני לופס | MIGUEL A. LOPES/POOL/AFP via Getty Images

ואיך הולכת הקלישאה הידועה? אם אתה לא כובש אתה סופג? שוב היא הוכיחה את עצמה כנכונה. אחרי מספר מצבים נפלאים של ליון, דווקא באיירן עלתה ל-0:1 מהזדמנות הרבה פחות נוחה מאלו שקיבלו הצרפתים. סרג' גנאברי כבש שער פשוט יפהפה במצב אישי ענק ואחד היפים שראינו העונה, כשקיבל כדור באגף הימני, חתך למרכז והגיע עד למרחק של 16 מטרים מול השער. הקשר הנפלא סיפק בעיטה אדירה ברגל שמאל על החיבורים של אנתוני לופס וסיפק לנו עוד רגע של קסם בליגת האלופות.

סרג' גנאברי חוגג | Miguel A. Lopes/Pool via Getty Images
סרג' גנאברי חוגג | Julian Finney – UEFA/UEFA via Getty Images
סרג' גנאברי חוגג | Miguel A. Lopes/Pool via Getty Images
שחקני באיירן מינכן חוגגים | MIGUEL A. LOPES/POOL/AFP via Getty Images

בדקה ה-25 באיירן לא הייתה רחוקה מכיבוש השני. כדור הוגבה לתוך רחבת ליון מהאגף השמאלי. בלם הצרפתים, פרננדו מרסאל, היה חופשי לחלוטין והיה צריך להחזיר את הכדור בקלילות לשוער שלו, אך בחר להרחיק דווקא את סרג' גנאברי. הקשר, חד כהרגלו, סיפק בעיטה במהירות וברגל שמאל לעבר השער, אך הפעם הוא נעצר אצל אנתוני לופס.

מרסלו נאבק עם רוברט לבנדובסקי | MIGUEL A. LOPES/POOL/AFP via Getty Images

באיירן הגבירה והגבירה את הקצב, ובדקה ה-33 גם עלתה ל-0:2 והתקרבה לגמר הגדול. איוואן פרישיץ' העביר כדור רוחב שטוח מהאגף השמאלי אל מרכז הרחבה. רוברט לבנדובסקי היה במצב של שער קליל כשהוא בתוך תיבת החמש, אך הרגל שלו לא התחברה טוב לכדור והוא גלגל אותו לעבר השער. אנתוני לופס הצליח לגעת בו, אך סרג' גנאברי עט על הריבאונד, דחק מקרוב לרשת והשלים צמד.

שחקני באיירן מינכן חוגגים | Franck Fife/Pool via Getty Images
שחקני באיירן מינכן חוגגים | Miguel A. Lopes/Pool via Getty Images
שחקני באיירן מינכן חוגגים. ההרכב ישוחזר | M. Donato/FC Bayern via Getty Images

באיירן יכלה להגדיל את היתרון בפתיחת המחצית השנייה, כשבדקה ה-51 איוואן פרישיץ' הגיע למצב מצוין אחרי מסירת עומק פנטסטית של אלפונסו דייויס. הקרואטי היה בתוך הרחבה מול אנתוני לופס ובעט ברגל שמאל לפינה הקרובה, אך לא עשה זאת מספיק טוב, ושוער נבחרת פורטוגל סיפק עצירה נאה.

ג'רום בואטנג, ממפיס דפאיי | Franck Fife/Pool via Getty Images

בדקה ה-56 ליון לא הייתה רחוקה מכיבוש שער מצמק. כדור קרן של הקבוצה הצרפתית הוגבה אל תוך רחבת באיירן, והבלם מרסלו עלה גבוה ונגח בעוצמה לעבר השער, אך מנואל נוייר זינק ותפס את הכדור בידיו בבטחה.

איוואן פרישיץ', ג'ייסון דנאייר | MIGUEL A. LOPES/POOL/AFP via Getty Images

ליון הייתה בדקות טובות, ומנואל נוייר סיפק הצלת ענק בדקה ה-58. מוסא דמבלה, בנגיעה הראשונה שלו בכדור אחרי שנכנס כמחליף, גנב כדור לניקלאס זולה והעביר מסירת עומק להוסם אאואר. האחרון שלח כדור רוחב לקארל טוקו אקאמבי, שנותר לבדו מול שוער נבחרת גרמניה ובעט, אך נוייר בהדיפה גדולה הציל את באיירן מספיגה.

ממפיס דפאיי, ג'ושוע קימיך | Michael Regan – UEFA/UEFA via Getty Images

בדקה ה-80 פיליפה קוטיניו, אשר נכנס כמחליף, קיבל כדור בתוך תיבת החמש ברחבת ליון והמשיך לרשת, אך הברזילאי היה בעמדת נבדל והשער נפסל בצדק.

פרננדו מרסאל, לאון גורצקה | MIGUEL A. LOPES/POOL/AFP via Getty Images

באיירן אמנם הורידה קצב ולא לחצה להשיג את השער השלישי, אך היא בכל זאת הצליחה לעשות זאת בדקה ה-88, כשעלתה ל-0:3. רוברט לבנדובסקי ממש לא רצה לסיים את המשחק הזה ללא כיבוש ולהרוס את הרצף האדיר שלו, ובנגיחה מצוינת אחרי הגבהה של ג'ושוע קימיך מהאגף הימני חתם את תוצאת המשחק.

רוברט לבנדובסקי חוגג | Franck Fife/Pool via Getty Images
רוברט לבנדובסקי חוגג | Julian Finney – UEFA/UEFA via Getty Images
אלפונסו דייויס, קארל טוקו אקאמבי | Franck Fife/Pool via Getty Images
דויד אלאבה, מקסנס קאקרה | Franck Fife/Pool via Getty Images
טיאגו אלקנטרה, ברונו גימראייש | Michael Regan – UEFA/UEFA via Getty Images
ג'ייסון דנאייר שומר על אלפונסו דייויס | Michael Regan – UEFA/UEFA via Getty Images
ג'ושוע קימיך, הוסם אאואר | FRANCK FIFE/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי