קומאן מחמם את האווירה: "אמבפה מהיר, אבל דייויס מהיר יותר"

אלפונסו דייויס
אלפונסו דייויס | MIGUEL A. LOPES/POOL/AFP via Getty Images

קשר באיירן מינכן, שעזב את פריז סן ז'רמן לפני שש שנים, סיפר : "זה נכון שגדלתי שם, אבל אני חושב שיש רק שני שחקנים שנשארו מהתקופה שלי". טיאגו סילבה: "נגיע לגמר במטרה לשחק את הכדורגל שלנו"

(גודל טקסט)

האווירה מתחילה להתחמם. נכון שגמר ליגת האלופות ביום ראשון ייערך ללא קהל, אבל לפחות על הנייר מצפה לנו גמר מלהיב במיוחד באצטדיון האור בליסבון – לראשונה מזה 22 שנה, ייפגשו שתי קבוצות שהחלו את העונה בתור אלופות. מצד אחד פריז סן ז'רמן בגמר הראשון בתולדותיה בליגת האלופות ומנגד באיירן מינכן שיכולה להניף את "הגביע בעל האוזניים הגדולות" בפעם השישית בתולדותיה ולראשונה מאז 2013.

למעשה, מי שתזכה במפעל תשלים טרבל בעונת 2019/20 אחרי ששתיהן זכו באליפות ובגביע המקומי, בהחלט משחק גמר אטרקטיבי ויש שיגידו פתוח לחלוטין.

היום נודע שבאיירן מינכן סירבה לפתוח את עונת הבונדסליגה הבאה (20/21) באיחור בשל השתתפותה והגעתה עד לגמר ליגת האלופות. למעשה, באיירן התעקשה שהמשחק נגד שאלקה ייערך במועד המקורי, 18.9, כדי שהמסורת תישמר ואלופת הליגה גם תהיה זו שתפתח את עונת המשחקים.

ובחזרה לגמר הגדול. אחד מכוכביה הצעירים של באיירן שבהחלט פרץ לתודעה בזכות המשחקים האחרונים בליסבון הוא הקנדי הצעיר אלפונסו דייויס, רק בן 19, שרק מאמצע שלב הבתים החל לשחק ומאז השלים 90 דקות בכל המשחקים למעט ב-2:8 על ברצלונה, בו הוחלף בדקה ה-84. חברו, קינגסלי קומאן, אמר עליו היום: "כולם מדברים על כך שקיליאן אמבפה מהיר, אבל אני חושב שדייויס מהיר יותר".

קומאן בן ה-24,יליד פריז, לא אמור לפתוח בהרכב באיירן, אך היה מי שהתייצב היום מול המיקרופונים ודיבר על האקסית במדיה גדל, עד אשר ב-2014 עבר ליובנטוס ומשם לבאיירן: "גדלתי בפ.ס.ז', זה נכון, אבל אני שחקן באיירן. עזבתי את פריז לפני שש שנים וזה המון זמן. אני חושב שיש רק שני שחקנים שנשארו מהתקופה שלי בקבוצה. אעשה את הכל כדי לעזור ושנזכה בליגת האלופות, אני 100 אחוז באיירן מינכן".

קינגסלי קומאן
קינגסלי קומאן | Franck Fife/Pool via Getty Images

על הכושר בו נמצאת באיירן אמר קומאן: "אנחנו ממש נהנים מכדורגל ומהדרך שבה אנחנו משחקים. אנחנו משחקים בצורה אגרסיבית, מפעילים המון לחץ על היריבה וכובשים המון שערים. גם אחרי חמישה או שישה שערים אנחנו רעבים לעוד. אנחנו לא מפסיקים לשחק בשום שלב עד שהמשחק נגמר".

מנגד, הבלם טיאגו סילבה, שהגמר צפוי להיות משחק הפרידה שלו מפריז סן ז'רמן אחרי שמונה שנים בקבוצה ולפני מעברו לצ'לסי, ככל הנראה, החמיא לבווארים: "כל מי שאוהב כדורגל רואה את באיירן מינכן כדוגמה לקבוצה מובילה. מהשוער ועד ההתקפה יש לה שחקנים איכותיים והכדורגל שלה אינטנסיבי מאוד. אחת הקבוצות הכי טובות בעולם ללא ספק, עם חלוץ שהוא מלך השערים העונה בליגת האלופות, אז כמובן שאנחנו מכבדים אותה מאוד. אנחנו נמשיך בשלנו, נגיע כמו לכל משחק לשחק את הכדורגל שלנו ולעשות את המקסימום. נכון שאנחנו לא נהנה מתמיכת הקהל שלנו, אבל אני מבטיח שלכם שמוטיבציה לא חסרה".

טיאגו סילבה
טיאגו סילבה | David Ramos/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי