השער ה-500, הממוצע ההיסטורי והטרבל: המספרים מהגמר בליסבון

שחקני באיירן מינכן חוגגים | LLUIS GENE/POOL/AFP via Getty Images

קומאן נכנס לספרי ההיסטוריה של באיירן מינכן, פריז סן ז'רמן המשיכה מסורת מ-1997 ומולר מתקרב לשיאני ההופעות בליגת האלופות עם הופעה 115. כל המספרים בפנים

(גודל טקסט)

* באיירן מינכן זכתה הערב (ראשון) בליגת האלופות\גביע אירופה בפעם השישית בתולדותיה, בדומה לליברפול. רק מילאן (7 זכיות) וריאל מדריד (13 זכיות) מקדימות אותה. הגרמנים הצליחו לעקוף את ברצלונה, שגם לה היו חמש זכיות. הבווארים השתוו למילאן במספר ההופעות במשחק הגמר (11).

* באיירן מינכן שחזרה את הזכייה בטרבל מעונת 2012-13 עם יופ היינקס על הקווים. רק לברצלונה יש שתי זכיות גם כן בטרבל (2011 ו-2015).

* אמנם בטורניר מקוצר יותר, אך באיירן מינכן רשמה היום היסטוריה נוספת – ניצחה בכל המשחקים שלה העונה בליגת האלופות. 11 מתוך 11.

קינגסלי קומאן חוגג | Laurence Griffiths – UEFA/UEFA via Getty Images

* קינגסלי קומאן, שהבקיע את שער הניצחון במשחק, הפך לצרפתי החמישי בהסיטוריה שכובש במשחק הגמר של ליגת האלופות/גביע אירופה. קדמו לו באסיל בולי, מרסל דסאי, זינדין זידאן וקארים בנזמה.

* השער של קומאן הוא גם ה-500 בהיסטוריה של באיירן מינכן בליגת האלופות. רק ריאל מדריד (567 שערים) וברצלונה (517) כבשו יותר במפעל האירופי הבכיר.

* המאמן המאושר האנזי פליק הוא המאמן הגרמני השישי בהיסטוריה שזוכה בליגת האלופות, אחרי דיטמר קראמר (2), אוטמר היצפלד (2), יופ היינקס (2), אודו לאטק ויורגן קלופ.

* פריז סן ז'רמן הפסידה בגמר ליגת האלופות הראשון בתולדות המועדון, בדיוק כמו כל שש הקבוצות האחרונות שהגיעו למעמד זה לראשונה בהיסטוריה שלהן. האחרונה שניצחה הייתה דורטמונד בגמר 1997 נגד יובנטוס.

קיליאן אמבפה וניימאר מאוכזבים בגמר | Michael Regan – UEFA/UEFA via Getty Images

* פריז סן ז'רמן היא הקבוצה החמישית מצרפת שהעפילה לגמר ליגת האלופות והראשונה מאז מונאקו שב-2004 הפסידה לפורטו 3:0. עד עתה הזוכה היחידה בתואר היא מארסיי, שגברה על מילאן ב-1993.

* בפעם הראשונה מאז חידוש הכדורגל לאחר פגרת הקורונה, באיירן מינכן לא הצליחה לכבוש במהלך המחצית הראשונה.

* בפעם הראשונה בהיסטוריה של המפעלים האירופאיים, שני שחקנים מצפון אמריקה פתחו בהרכב – קיילור נבאס מקוסטה ריקה ואלפונסו דייויס מקנדה.

ג'רום בואטנג נפצע | LLUIS GENE/POOL/AFP via Getty Images

* ג'רום בואטנג הוא השחקן התשיעי שהוחלף ב-25 הדקות הראשונות של גמר גביע אירופה בשל פציעה. האחרון שבהם היה דייגו קוסטה ב-2014 שהגיע לא כשיר לגמר נגד ריאל מדריד ונאלץ לצאת אחרי תשע דקות.

* באיירן סיימה את עונת 2019-20 עם 43 שערים ב-11 משחקים. בשיא השערים לעונה מחזיקה ברצלונה עם 45 שערים בעונת 1999-00, אך לבווארים כמובן יש את ממוצע השערים הגבוה ביותר פר משחק.

* תומאס מולר רשם את משחקו ה-115 בליגת האלופות, יותר מכל שחקן גרמני אחר. הוא השתווה לקרלס פויול במקום ה-17 מבין שיאני ההופעות במפעל. מעבר לכך, זה היה הגמר הרביעי שלו, ובכך השתוותה לטוני קרוס מריאל מדריד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי