ניימאר פרץ בבכי. אל חאליפי: "מבטיח שנזכה בליגת האלופות"

ניימאר | Michael Regan - UEFA/UEFA via Getty Images

השחקן היקר בעולם התפרק לאחר ההפסד של פ.ס.ז' בגמר מול באיירן, וחטף יחד עם אמבפה ביקורות קשות בצרפת על היכולת. באיטליה טוענים שאלגרי יחליף את טוכל, שאמר מנגד: "מאמין שאמשיך לעוד עונה"

(גודל טקסט)

כמה זה היה קרוב עבור פריז סן ז'רמן שעלתה לראשונה בתולדותיה לגמר ליגת האלופות וקיוותה לעשות היסטוריה מול באיירן מינכן במפגש המכריע בליסבון. אך הכוכבים של הקבוצה הצרפתית קיבלו רגליים קרות, נוצחו 1:0 באצטדיון האור ורשמו עונה נוספת ללא התואר הבכיר ביבשת.

הגיבור הטראגי של אותו ערב, היה ללא ספק ניימאר שהגיע לעיר האורות לפני כשלוש שנים על תקן השחקן היקר בעולם כאשר נרכש מברצלונה תמורת 222 מיליון יורו, על מנת לעשות את ההבדל מול הקבוצות הגדולות ביבשת. אולם הברזילאי שכבש כבר בגמר האלופות לפני חמש שנים בעט רק פעם אחת לכיוון המסגרת ומספר דקות לאחר שריקת הסיום פרץ ניימאר בבכי על הדשא, ושחקני שתי הקבוצות הגיעו מיד לנחם אותו.

מי שלא ריחמו על ניימאר היו כלי התקשורת בצרפת שביקרו את היכולת שלו ושל קיליאן אמבפה שרק יממה לפני המשחק הצהיר כי ברצונו לכתוב מחדש את ההיסטוריה של הכדורגל הצרפתי. ב'פרנס פוטבול' העניקו לחלוץ בן ה-21 וברזילאי את הציונים 3 ו-4 בהתאמה וכתבו: "העובדה שאנדר הררה הצטיין במשחק, מעידה על כשולם של ניימאר ואמבפה שהחמיצו את אחד המשחקים הגדולים בחייהם". לאמבפה עצמו הייתה הזדמנות נהדרת להכריע את המשחק לפני שריקת המחצית, אך רשם החמצה שלא אופיינית כאשר בעט לגופו של מנואל נוייר.

ניימאר יודע שהגביע לא שלו | MIGUEL A. LOPES/POOL/AFP via Getty Images

המאמן תומאס טוכל דיבר על השניים בסיום: "חסרה לי יעילות. אנחנו רוצים שאמבפה וניימאר יכבשו כל הזמן. אני גאה מכיוון שלניימאר היה משחק מדהים נוסף. הוא הראה את היכולות הטכניות שלו והמנטליות. עבור אמבפה זה היה קשה, זה נס שהוא בכלל שיחק הערב (בעקבות הפציעה). הדברים הקטנים עשו את ההבדל".

המנג'ר הגרמני המשיך והתייחס להפסד מול באיירן מינכן: "זה היה קרב אמיתי, נתנו את הכל והשארנו את הלב על המגרש, לא יכולנו לשלוט בתוצאה וזה מה שעשה את ההבדל בין שתי קבוצות סופר חזקות. אני מאוד גאה בדרך בה שיחקנו וזה כל מה שמאמן יכול לבקש מהשחקנים שלו. אני מאוכזב, אבל לא מאוכזב מדי, אני משוכנע שאם אנחנו היינו כובשים ראשונים, היינו מנצחים 0:1".

בתוך כך, דווח באיטליה כי בעקבות ההפסד בגמר, בפריז סן ז'רמן שוקלים להחליף את טוכל במנג'ר יובנטוס לשעבר מסימיליאנו אלגרי. טוכל התייחס לעתידו והשיב בקצרה: "מאמין שאשאר, אני חתום לעונה הבאה וכעת אני לא יכול לראות תסריט אחר".

קיליאן אמבפה | DAVID RAMOS/POOL/AFP via Getty Images

גם הבעלים נאסר אל חאליפי דיבר לאחר ההפסד: "אנחנו עצובים, אבל לא שוכחים שעשינו דברים נפלאים העונה. בגמר הפסדנו 1:0, אבל יכולנו לכבוש עוד שניים או שלושה שערים. זה היה מאוד קרוב. אני גאה בשחקנים שלי והיה לנו כל מה שצריך כדי לנצח, אבל זה הכדורגל. אנחנו מכוונים לזכייה בעונה הבאה, הלילה אנחנו מאמינים בזה יותר מבעבר. אני מבטיח שנזכה בליגת האלופות".

"שיחקנו מול באיירן מינכן הגדולה, אחת הקבוצות הטובות בעולם, ורשמנו הפסד של 1:0. אנחנו צריכים להשתפר בדברים הקטנים, זה היה בסך הכל הגמר הראשון שלנו, באיירן מנגד רשמה את הגמר ה-11 שלה. צריך לזכור שגם זכינו בארבעה תארים, לכן לעונה הזאת יש גם צד חיובי. לא יהיה קל להעפיל שוב לגמר, אבל אנחנו נעשה הכל כדי שזה יקרה".

תומאס טוכל. ימשיך במועדון | Matt Childs/Pool via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי