קאן: "נוייר הוא השוער הגרמני הטוב בהיסטוריה". קלופ עקץ

מנואל נוייר ואוליבר קאן | Adam Pretty/Bongarts/Getty Images

שוער העבר האגדי נשאל על הקפטן ואמר: "הוא עשה שתי הצלות גדולות, תמיד שם ברגעים המכריעים. כשרואים את רשימת התארים שלו זה בהחלט ככה". מאמן ליברפול טען: "היה להם מזל, לוח הזמנים היה טוב עבורם"

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

ביום שבת השלימה באיירן מינכן את הזכייה בטרבל השני בתולדותיה אחרי 0:1 על פריז סן ז'רמן בגמר ליגת האלופות. הגיבורים כבר נחתו במינכן אתמול (שלישי) והתקבלו בכבוד של מלכים על ידי נשיא בוואריה. ראש הממשלה מרקוס שודר אמר: "זו אחת הקבוצות המרשימות של באיירן איי פעם אם לא הגדולה מכולן. היא עשתה כבוד גדול לא רק בכדורגל אלא בסדר ובארגון שלה". בהמשך הגיעו השחקנים לאירוע קצר באצטדיון עצמו אליאץ ארנה, רגע לפני שהם מתפזרים לחופשה. בינתיים, ברחבי אירופה ממשיכים לנתח את העונה החלומית.

יורגן קלופ, שהפסיד לבאיירן בגמר ב-2013 כמאמן בורוסיה דורטמונד ולא נחשב לאוהד גדול שלהם בלשון המעטה, אמר: "קשה לכתוב היסטוריה בשמונה חודשים אך האנזי פליק עשה זאת. הם שיחקו נפלא, יש להם שחקנים ברמה עולמית בכל עמדה, מדובר באחת הקבוצות הטובות ביותר ללא ספק", אמר הגרמני, אך הוסיף: "אני חושב שהם היו קצת ברי מזל כי בין כל הכאוס שבא עם הקורונה, לוח הזמנים שלהם היה הטוב ביותר". באיירן למעשה שיחקה 14 משחקים מאז הקורונה לעומת ארבעה בלבד של יריבתה.

ניקו קובאץ', שפוטר מהמועדון בנובמבר לאחר התבוסה 5:1 לאיינטרכט פרנקפורט, פרגן לקבוצתו: "שלחתי אליו (פליק) וגם לחלק מהשחקנים ברכות על הזכייה כי הם ראויים לזכה. הם באמת שיחקו נהדר ולא היה לי ספק שהם ינצחו ולו לרגע". ואם כבר אקסים של באיירן, ב"בילד" נחשפה שיחה בין יופ היינקס לפליקס לפני הופעת הבכורה של המאמן נגד דורטמונד. "הרגעתי אותו בטלפון, אמרתי לו שבאיירן תנצח 0:3 או 0:4". אגב, חוזהו של המאמן עד 2023 – שודרג, והוא ירוויח שמונה מיליון יורו לעונה יחד עם בונוסים.

אחד מגיבורי הזכייה היה הקפטן מנואל נוייר, אוליבר קאן שנחשב לאחד השוערים הגדולים בהיסטוריה וזכה עם באיירן בהישגים רבים, נשאל האם נוייר האפיל עליו ואמר: "מנו עשה שתי הצלות גדולות ברגעים חשובים מאוד. אמרתי שלמרות שהוא לא נדרש לעבוד קשה כל המשחק, הוא תמיד שם ברגעים המכריעים. זה מה שהופך שוער לשוער נהדר. כשרואים את כל רשימת התארים שלו – המונדיאל, שתי זכיות בליגת האלופות (טרבלים) והתרומה שלו באותם הניצחונות, כן, אפשר לומר שהוא השוער הגרמני הטוב בכל הזמנים".

עוד אמר קאן: "סליהמיצ'יץ' אמר לי בנובמבר שהוא מקווה שנזכה יום אחד יחד בליגת האלופות כפי שעשינו כשחקנים. אמרתי לו שזה יקרה. אני חושב שהמילה המכריעה היא 'קבוצה'. היינו מאוחדים. ובעיקר השאיפה הזו של הצעירים שרצו להשתפר ולהשיג עוד ועוד". ב"בילד" נכתב: "נוייר הוא הטוב בכל הזמנים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי