חוויה מתקנת: 0:3 למכבי ת"א על סודובה בדרך לסיבוב השלישי

שחקני מכבי תל אביב חוגגים | הפייסבוק הרשמי של מכבי תל אביב

המסע של הצהובים באירופה נמשך. האלופה גברה במוקדמות ליגת האלופות בחוץ מול הליטאים ונקמו בהם על ההדחה בעונה הקודמת מהליגה האירופית. ריקן כבש והקדיש את השער לגולסה, בלקמן הכפיל ודוידזאדה חתם

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב ממשיכה את פתיחת העונה הטובה שלה. הקבוצה עשתה הערב (רביעי) את העבודה, הרשימה, ניצחה 0:3 את סודובה בליטא ועלתה לסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות. ביום שני תיערך ההגרלה בה אלופת ישראל תדע את מי תפגוש בשלב הבא, כאשר המשחק ייערך ב-15/16 בסמפטמבר, לאחר פגרת הנבחרות. גם בסיבוב השלישי לא יהיה משחק גומלין, ובפלייאוף, אם וכאשר הקבוצה של גאורגיוס דוניס תעפיל אליו, יהיו צמד משחקים.

צפו בתקציר ה-0:3 של מכבי ת"א

הצהובים לא הבריקו במחצית הראשונה ובמחצית השנייה כבר היו הרבה יותר טובים. הקבוצה הייתה יעילה מאוד והחזיקה את היריבה שלהם רחוקה מאוד מהשער של דניאל טננבאום, אשר הייתה לו עבודה קלה מאוד הערב. סודובה רשמה אולי חמש דקות טובות במשחק בתחילת המחצית השנייה ולא היוותה יריב אמיתי, וזו ללא ספק הייתה חוויה מתקנת עבור מכבי ת"א, שהודחו בעונה הקודמת בבושת פנים מול אותה הקבוצה בסיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית. האלופה שלטה ללא עוררין בנעשה על כר הדשא, אך לא הגיעה ליותר מדי מצבים. בגמר גביע הטוטו ביום שבת המאמן גאורגיוס דוניס החליף את כל 11 השחקנים שניצחו את ריגה בסיבוב הקודם של המוקדמות, והיום הוא בחר לעלות במערך של שלושה בלמים ורק עם שחקן אחד בהרכב מהמשחק מול סכנין – דן ביטון.

הקשר שוב היה טוב, ובהחלט נראה שהוא מתאקלם היטב בצהוב-כחול ומוסיף לקבוצה אלמנטים שהיו חסרים לה, בוודאי ובוודאי בהיעדרם של יונתן כהן הפצוע שנותר בישראל, כמו גם אייל גולסה שנשאר בארץ. מכבי ת"א פתחה את המשחק בשליטה פשוט מוחלטת. כמה מוחלטת? אנחנו לא חושבים שסודובה הצליחה לחבר שלושה פסים רצופים לאורך כל המחצית הראשונה. הליטאים שיחקו עם קו הגנה נמוך מאוד וזה היה נראה כאילו הם כלל לא ניסו להניע את הכדור. עם זאת, הצהובים התקשו לייצר מצבים.

אבי ריקן חוגג עם אופיר דוידזאדה | האתר הרשמי של מכבי תל אביב

בדקה ה-30 הם הצליחו להשיג את ה-0:1, במצב השני בלבד שלהם במשחק. דן ביטון מסר כדור רוחב מהאגף השמאלי אל הרחבה, אבי ריקן בעט ונבלם על ידי הגנת הליטאים, אך הכדור חזר אליו ובניסיון השני הצליח למצוא את הרשת ולהעניק יתרון חשוב לאלופת ישראל. אגב, באקט מרגש, ריקן חגג את השער עם חולצה של אייל גולסה, שכידוע נותר בישראל בעקבות פטירת אביו.

בתחילת חצי השני ראינו סודובה אחרת. לפתע אלופת ליטא החלה ללחוץ גבוה, אך זה לא נמשך יותר מדי זמן ואחרי דקות בודדות מכבי ת"א חזרה לשלוט לחלוטין במגרש. בחצי השני הצהובים הגיעו לקצת יותר מצבים, ובדקה ה-73 הצליחו לעלות ל-0:2. איתן טיבי בכדור עומק פשוט נפלא מצא את ניק בלקמן, אשר נותר במצב של אחד על אחד מול השוער ובצ'יפ מצוין הכניע אותו והכפיל את היתרון. החלוץ המשיך את פתיחת העונה המצוינת שלו, והוא סופר כבר חמישה שערים בכל המסגרות. אופיר דוידזאדה כבש את השלישי וחתם את תוצאת המשחק בדקה ה-90+2, כשסיפק בעיטה חדה ועוצמתית מצדה השמאלי של הרחבה אל הפינה הרחוקה ולרשת.

גאורגיוס דוניס | האתר הרשמי של מכבי תל אביב

הרכבים:

מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, מאור קנדיל, שרן ייני, איתן טיבי, אנריק סבוריט (מתן בלטקסה, 76), אופיר דוידזאדה, דן גלזר, דור פרץ, אבי ריקן (אילון אלמוג, 81), דן ביטון (בן ביטון, 88), ניק בלקמן

סודובה: איבן קארדום, יבחן יפרמוב (אנדרו שברליוגה, 46), איבן לאדיק, אלכסנדר זיבאנוביץ', סמיר קרלה, ואידאס סלביקאס, תומאס סלומון, דומאגוי פושיץ', פובילאס ליימונאס (רנאן אוליביירה ויירה, 72), יוסיפ טאדיץ', מיהראט תופצ'גיץ' (אליגיוס ינקאוסקאס, 63).

שחקני מכבי תל אביב | האתר הרשמי של מכבי תל אביב

מהלך המשחק

בדקה התשיעית מכבי תל אביב הגיעה למצב הראשון במשחק. התקפה לא רעה הגיעה מהאגף הימני עד לשמאלי, שם אופיר דוידזאדה מסר כדור לאבי ריקן. האחרון לא הצליח לייצר עוצמה בעט כדור שטוח וחלש מ-18 מטרים לידיו של השוער.

דור פרץ | האתר הרשמי של מכבי תל אביב

הצהובים שלטו לחלוטין במשחק, ברמה שסודובה לא הצליחה ונראה אפילו שלא ניסתה לשחק עם הכדור. ספק אם היא חיברה שלושה פסים ברציפות. עם זאת, אלופת ישראל התקשתה לייצר מצבים מסוכנים בפתיחה.

דניאל טננבאום | דני מרון

ואז, בדקה ה-30, בסך הכל במצב השני שלה במשחק, מכבי ת"א עלתה ל-0:1 מוצדק. דן ביטון במהלך טוב באגף השמאלי העביר כדור רוחב שטוח לאבי ריקן. האחרון בעט ונבלם על ידי אחד משחקני ההגנה, אך הכדור חזק אליו ובניסיון השני הוא הצליח למצוא את הרשת ולהעניק יתרון חשוב לצהובים. ריקן חגג את השער עם חולצה של אייל גולסה, שנותר בישראל בעקבות פטירת אביו.

אבי ריקן חוגג | האתר הרשמי של מכבי תל אביב

עם פתיחת המחצית השנייה, בדקה ה-47, סודובה בעטה לראשונה לעבר השער של מכבי ת"א. מי שנכנס כמחליף בפתיחת החצי השני, אנדרו שברליוגה, לקח כדור חופשי מ-25 וסובב אותו בצורה לא רעה, אך הכדור חלף בסמוך לשער של דניאל טננבאום והלך אל מחוץ למסגרת.

בדקה ה-64 מכבי ת"א הגיעה למצב האמיתי הראשון שלה במחצית השנייה. אופיר דוידזאדה הגביה כדור מצוין מהאגף השמאלי אל תוך הרחבה, ניק בלקמן נגח בעוצמה, אך למרכז השער, ושוערה של סודובה הצליח להדוף. דקה לאחר מכן אבי ריקן איים בבעיטה חזקה מחוץ לרחבה, אך פספס במעט את המסגרת.

אנריק סבוריט | האתר הרשמי של מכבי תל אביב

בדקה ה-73 מכבי ת"א הכפילה את היתרון ועלתה ל-0:2. ניק בלקמן קיבל כדור עומק נפלא מאיתן טיבי, נותר במצב של אחד על אחד מול השוער ובצ'יפ מצוין הכניע את השוער. החלוץ ממשיך את פתיחת העונה המצוינת שלו, ואחרי הצמד מול ריגה – גם היום מצא את הרשת.

השופט הוסיף שלוש דקות תוספת זמן לסיום המשחק, ובדקה ה-90+2 אופיר דוידזאדה כבש, קבע 0:3 וחתם את תוצאת המשחק. המגן השמאלי קיבל כדור מדור פרץ והיה בצדה השמאלי של הרחבה. מנקודה זו, השחקן בעט כדור עוצמתי לפינה הרחוקה, כבש שער יפה וסגר את החגיגה הצהובה.

ניק בלקמן חוגג. בכושר מצוין | האתר הרשמי של מכבי תל אביב
ניק בלקמן | האתר הרשמי של מכבי תל אביב
אנריק סבוריט | האתר הרשמי של מכבי תל אביב
מאור קנדיל | האתר הרשמי של מכבי תל אביב
דור פרץ | האתר הרשמי של מכבי תל אביב
דן ביטון | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי