אם תעפיל לפלייאוף, מכבי ת"א תפגוש את רד בול זלצבורג

אבי ריקן, אופיר דוידזאדה, דור פרץ | מכבי תל אביב

הגרלה קשה לאלופה: אם תעבור את ברסט, הקבוצה של דוניס תצטרך לנצח את אלופת אוסטריה בשבע השנים האחרונות כדי להעפיל לשלב הבתים. המשחק הראשון בבלומפילד ב-22/23 בספטמבר. אשתקד סיימו במקום ה-3 בשלב הבתים

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אחרי שעברה את ריגה הלטבית במשחק הראשון ואת סודובה הליטאית (הנקמה) בחוץ בשני סיבובי המוקדמות הראשונים, מכבי תל אביב שמחה לגלות שהיריבה בסיבוב הבא תהיה דינמו ברסט, אותה תארח ביום רביעי ה-16 בספטמבר. אולם, אלופת המדינה קיבלה הגרלה קשה מאוד בשלב הפלייאוף (בהנחה שתעבור) – רד בול זלצבורג האוסטרית. ניצחון על ברסט יבטיח לה מקום בשלב הבתים של הליגה האירופית, אולם האלופה מקווה להעפיל בפעם השלישית בתולדותיה לליגת האלופות (אחרי שעשתה זאת ב-2004/05 ו-2015/16).

בניגוד לשלושת הסיבובים הראשונים, שלב הפלייאוף של המפעל היוקרתי ייערך בשיטת בית-חוץ (22/23 בספטמבר ו-29/30 בספטמבר) ומכבי תארח את המשחק הראשון בבלומפילד. האוסטרים אמנם הודחו בעבר על ידי מכבי חיפה (2009/10) והפועל ת"א (2010/11), אך זו קבוצה שונה לגמרי. נציין כי משחק הגומלין, אם וכאשר, ייערך יום או יומיים אחרי יום כיפור מה שעשוי לשבש במידה ניכרת את ההכנות. מלבד השחקנים הזרים, רוב שחקני רוב שחקני האלופה שומרי מסורת וצמים ביום כיפור.

רד בול זלצבורג נחשבת לכוח עולה בכדורגל האירופי. היא זכתה 14 פעמים באליפות המקומית ורשמה רצף מדהים של שבע אליפויות. בשנה שעברה רשמו האוסטרים קמפיין מרשים כשסיימו במקום השלישי בשלב הבתים בזכות ילד הפלא ארלינג הולאנד שכבש שמונה שערים לפני שעזב לבורוסיה דורטמונד. הם פירקו 2:6 את גנק עם שלושער של החלוץ במשחק החוץ, השלימו רביעייה במשחק הבית והשיגו גם 1:1 יוקרתי נגד נאפולי.

ארלינג הולאנד

כמובן שאי אפשר לשכוח את תקופתו של מואנס דאבור במועדון. החלוץ כבש 72 שערים ב-126 הופעות כולל 37 בעונתו האחרונה (ב-48 משחקים), והגיע איתה אף לחצי גמר הליגה האירופית ב-2017/18. מה שכן, הקבוצה מעולם לא העפילה לשלב הבתים דרך המוקדמות.

אגב, מכבי תל אביב תצטרך לרשום את הסגל למשחק מול דינמו ברסט עד ה-10.9, משמע שנותרו לה תשעה ימים כדי לחזק את הקבוצה ולרשום את השחקנים החדשים, אם יגיעו כאלה. עם זאת, ניתן יהיה לרשום שני שחקנים נוספים גם לאחר מועד זה ועד 24 שעות לפני שריקת הפתיחה.

דוניס | דני מרון

הכירו את היריבה של מכבי תל אביב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי