ראויה למחמאות: מכבי תל אביב הפסידה 2:1 לזלצבורג

איתי שכטר איתי שכטר | אודי ציטיאט
שחקני זלצבורג חוגגים שחקני זלצבורג חוגגים | אודי ציטיאט
דן ביטון, אייל גולסה דן ביטון, אייל גולסה | אודי ציטיאט
דניאל טננבאום דניאל טננבאום | אודי ציטיאט

הצהובים עלו בהרכב חסר מאוד נגד אלופת אוסטריה והציגו יכולת שלא נפלה מיריבתה. דן ביטון העלה (9) את האלופה ליתרון מפתיע, סובוסלאי (49, פ') ואוקוגאווה (57) הפכו. החמצת ענק לשכטר. הגומלין ביום ברביעי הבא

(גודל טקסט)

אחרי חמש שנים בהן לא הייתה בשלב הפלייאוף של ליגת האלופות, מכבי תל אביב חזרה הערב (שלישי) לשלב היוקרתי במפעל והפסידה 2:1 לרד בול זלצבורג, במשחק בו אלופת ישראל הוכיחה שאסור לזלזל בה, גם אם היא משחקת בהרכב חסר. דן ביטון הבקיע לטובת הישראליים בפתיחה, דומיניק סובוסלאי בפנדל ומסאיה אוקוגאווה הפכו לטובת האוסטרים בבלומפילד.

לא כך רצתה מכבי ת"א להגיע למשחק הקריטי. בימים האחרונים עסקה הקבוצה במכת הקורונה שתקפה את המועדון, כאשר המאמן גאורגיוס דוניס נאלץ להסתדר ללא שחקני מפתח כמו יונתן כהן, דן גלזר, דור פרץ, אבי ריקן, אנריק סבוריט, ניק בלקמן. מי שכן פתחו במשחק היו השחקנים הצעירים בסגל, איילון אלמוג היה החלוץ הבודד, עדן קארצב ורוסלן ברסקי בקישור. מתן בלטקסה קיבך את המקום בהגנה.

זלצבורג מבחינתה הגיעה למשחק בסגל מלא, כאשר המאמן ג'סי מארש העלה את הרכב חזק בתל אביב. סובוסלאי ההונגרי פתח בחלק הקדמי לצד מרגים ברישה, פאטסון דאקה ואוקוגאווה. פתיחת המשחק הייתה כל כולה של המארחת בצהוב-כחול, כאשר אלמוג סיפק בישול מבריק לדן ביטון, שהקפיץ בצורה מרהיבה מעל השוער ציצאן סטנקוביץ' והימם את כולם באצטדיון ביפו.

דן ביטון, אייל גולסה | אודי ציטיאט

מלבד השער שהבקיע, דן ביטון הוא ללא ספק מצטיין המשחק בקרבה של מכבי ת"א. הקשר שהגיע הקיץ מלודוגורץ הבולגרית איים ללא הפסקה על שערה של זלצבורג, הזין את חבריו במספר מסירות טובות וגם סיפק כמה רגעים מבריקים באופן אישי, שהיו קרובים מאוד לשער שני במשחק עבורו.

לצערה של מכבי ת"א, המחצית השנייה לא נפתחה כמו קודמתה. הצהובים עלו לכר הדשא כשהם ביתרון, אך מהר מאוד הכל התהפך עבורם. זה התחיל כבר בדקה ה-49, כאשר דאקה חדר לרחבה, ספק הוכשל על ידי בלטקסה, אבל לשופט מייקל אוליבר האנגלי זה הספיק והוא לא היסס להצביע על הנקודה הלבנה, וסובוסלאי קבע שוויון בפנדל אחרי שדניאל טננבאום היה קרוב מאוד להציל את הכדור.

כעשר דקות לאחר מכן השוער ספג בפעם השנייה לאחר שאוקוגאווה דחק את הכדור לרשת מבישול סאקו קויטה המחליף. כאן בדיוק התעוררה אלופת ישראל, שלא ויתרה על המשחק ופעמים רבות הייתה קרובה לשער שוויון. איתי שכטר עלה בהמשך מהספסל וסיפק החמצה אדירה מבחינתו, דן ביטון רשם מספר בעיטות מסוכנות למסגרת של סטנקוביץ', אך כאמור זה לא הספיק למכבי ת"א, שירדה מנוצחת מכר הדשא שלה, אך כעת נראה שזלצבורג תתייחס אליה בשיא הרצינות במשחק הגומלין.

שחקני זלצבורג חוגגים | אודי ציטיאט
איתן טיבי, אייל גולסה | אודי ציטיאט

הרכבים

מכבי ת"א: דניאל טננבאום, בן ביטון, איתי טיבי, שרן ייני, מתן בלטקסה (מתן חוזז, 82), אופיר דוידזאדה, רוסלן ברסקי (טל בן חיים, 61), עדן קארצב (איתי שכטר, 71), אייל גולסה, דן ביטון, אילון אלמוג.

זלצבורג: ציצן סטאנקוביץ', רסמוס כריסטנסן, אנדרה רמאליו, מקסימיליאן וובר, אנדראס אולמר, אנטואן ברנדה, אנוק אמוופו, מסאיה אוקוגאווה (נואה אוקאפור, 76), דומיניק סובוסלאי (מוחמד קמארה, 86) , מרגים ברישה (סאקו קויטה, 46), פאטסון דאקה.

שחקני מכבי תל אביב, שחקני זלצבורג | JACK GUEZ/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

דקה 2, איום ראשון של זלצבורג!: האוסטרים לא חיכו הרבה כדי לגרום לטטנבאום לזנק. כדור חופשי מסוכן של סובוסלאי נהדף על ידי השוער לקרן.

דקה 9, 0:1 למכבי ת"א! הלם בבלומפילד! בלטקסה התחיל מהלך ומסר לאלמוג, החלוץ מסר כדור גבוה לעבר דן ביטון, שהקפיץ מעל סטאנקוביץ' באלגנטיות.

דן ביטון מקפיץ מעל השוער | JACK GUEZ/AFP via Getty Images
דן ביטון חוגג עם אופיר דוידזאדה | JACK GUEZ/AFP via Getty Images
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | אודי ציטיאט

דקה 15, מכבי ת"א ניצלה מספיגה בטוחה! פעם נוספת סובוסלאי ההונגרי היה האיש המסוכן של זלצבורג, כשהפעם הוא הצליח להכניע את טננבאום בכדור שטוח, אך טיבי עמד על קו השער והרחיק את הכדור.

דקה 23, כדור חופשי נוסף של סובוסלאי! השחקן המסוכן ביותר של זלצבורג איים פעם נוספת במצב נייח, כאשר פעם נוספת טננבאום הציל את הבעיטה שלו מ-21 מטרים.

דומיניק סובוסלאי | אודי ציטיאט

דקה 35, קארצב כמעט כבש את השני! הקשר קיבל כדור גובה ברחבה לאחר קרן של גולסה, ובנגיעה אחת ניסה למצוא את הפינה של סטאנקוביץ' מהאוויר, אך הכדור שרק ליד העמוד.

דקה 45, סיום המחצית הראשונה בבלומפילד: מכבי תל אביב מובילה 0:1 על רד בול זלצבורג.

מחצית שנייה

דקה 49, 1:1 בבלומפילד! זלצבורג פתחה את המחצית השנייה חדה יותר, ומהר מאוד זכתה לכדור עונשין גבולי אחרי שדאקה ספק הוכשל על ידי בלטקסה. סובוסלאי ניגש לנקודה הלבנה, בעט בעוצמה וכמעט נעצר על ידי טננבאום, אך הכדור חדר לרשת בסופו של דבר.

שחקני זלצבורג חוגגים | אודי ציטיאט

דקה 55, בעיטה מסוכנת של דן ביטון! הקשר ממשיך להיות האיש המסוכן ביותר עבור הצהובים ואיים פעם נוספת על סטנקוביץ', אך הפעם השוער היה במקום.

דקה 57, זלצבורג השלימה מהפך! האוסטרים יצאו שוב להתקפה מהירה, סובוסלאי שלח את קויטה המחליף על האגף השמאלי, והחלוץ ממאלי סידר לאוקוגאווה שער קליל מתוך רחבת החמש.

שחקני זלצבורג חוגגים | JACK GUEZ/AFP via Getty Images

דקה 70, דן ביטון שוב קרוב לשער! הקשר ניסה להפתיע עם כדור חופשי מבריק. כל השחקנים על הדשא היו בטוחים שהוא ירים את הכדור מהפינה, אך ביטון בעט לשער מזווית קשה ופגע בקורה.

דקה 76, שכטר סיפק את החמצת המשחק! החלוץ המחליף קיבל כדור נוח מטל בן חיים, היה חופשי לגמרי ליד רחבת החמש ובמרום להפציץ את הרשת, גלגל את הכדור לידיים של סטנקוביץ'.

איתי שכטר | אודי ציטיאט

דקה 77, הצלה גדולה של טננבאום! שוער מכבי תל אביב התעופף בצורה מרהיבה לבעיטה של אמוופו והציל ממש בקצות האצבעות.

דניאל טננבאום | אודי ציטיאט

דקה 84, דן ביטון איים שוב! השחקן המצטיין של מכבי ת"א ניסה בכוחותיו האחרונים להשיג את השוויון, אך הבעיטה הנפלאה שלו נעצרה שוב אצל סטנקוביץ'.

דקה 90+4, שריקת הסיום בבלומפילד: רד בול זלצבורג ניצחה 1:2 את מכבי תל אביב.

ג'סי מארש, גאורגיוס דוניס | אודי ציטיאט
שחקני זלצבורג | אודי ציטיאט
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי