תתנחם בליגה האירופית: מכבי תל אביב הפסידה 3:1 בזלצבורג

דומיניק סובוסלאי דומיניק סובוסלאי | Roland Krivec/DeFodi Images via Getty Images
פאטסון דאקה פאטסון דאקה | Adam Pretty/Getty Images
שחקני מכבי תל אביב. יסתפקו בליגה האירופית שחקני מכבי תל אביב. יסתפקו בליגה האירופית | Roland Krivec/DeFodi Images via Getty Images
איתי שכטר איתי שכטר | Michael Molzar/SEPA.Media /Getty Images

חלום הצ'מפיונס נגוז: אחרי הופעה מכובדת בפלייאוף והקורונה שתקפה בסגל, האלופה תשאר עם שלב הבתים במפעל השני. דאקה כבש צמד (16, 68), סובוסלאי הוסיף בפנדל (47). קארצב איזן זמנית (30) בשער ענק. דוניס הורחק

(גודל טקסט)

בתחילת חודש ספטמבר גילתה מכבי תל אביב שתתמודד נגד זלצבורג החזקה אם תעפיל לפלייאוף ליגת האלופות. מאז סבלה אלופת ישראל ממכת קורונה קשה מאוד בסגלה, והערב (רביעי) הצהובים נפרדו רשמית מהמפעל הבכיר באירופה, לאחר שהפסידו 3:1 במשחק הגומלין נגד רד בול זלצבורג. כעת העיניים של מכבי ת"א מופנות ליום שישי הקרוב, לרגע בו שמה יופיע בהגרלת שלב הבתים של הליגה האירופית.

הרבה מאוד עצבים ובלאגן אפיינו את המשחק הערב ב"זלצבורג ארנה" מצד מכבי תל אביב. כבר בדקות הראשונות ניתן היה לראות את השליטה המוחלטת של המקומיים במגרש, עניין שהוביל למספר לא מבוטל של איבודי כדור וטעויות בלתי מחויבות של השחקנים בצהוב-כחול, דבר אשר לא אפיין את ההתמודדות הראשונה בין הצדדים בשבוע שעבר.

המאמן גאורגוס דוניס הימר על התקפה במשחק הגומלין שנערך הערב, כאשר פתח עם איתי שכטר, איילון אלמוג ודן ביטון בחלק הקדמי. בנוסף, היווני הציב את בן ביטון בעמדת המגן השמאלי בצד לא שגרתי. אייל גולסה ועדן קארצב פתחו בקישור, כשבנוסף גם מתן בלטקסה קיבל את הקרדיט והפך לגיבור הטראגי גם של המשחק.

שחקני זלצבורג חוגגים | Adam Pretty/Getty Images
בן ביטון | Roland Krivec/DeFodi Images via Getty Images

כרבע שעה של אי-סדר אצל הצהובים הספיקה לזלצבורג לעלות על לוח התוצאות, כאשר פאטסון דאקה ניצל הרחקת כדור מרושלת והכניע את דניאל טנבאום בדקה ה-16. השליטה של האוסטרים בכדור נשארה גם לאחר השער שכבשו, אך מכבי ת"א החלה להשתפר מדקה לדקה, ובדיוק בדקה ה-30 הגיע הרגע הגדול של עדן קארצב, שהחזיר את הקבוצה שלו למשחק עם בעיטה אדירה מ-20 מטרים.

מכבי תל אביב קיבלה הרבה מאוד מוטיבציה מהשער שכבש קארצב, השחקנים של דוניס החלו לדחוף קדימה כדורים רבים, ומנגד זלצבורג פתאום נראתה לחוצה ומבולבלת, עד הדקה ה-45 שלמעשה חרצה את גורל המשחק – בלטקסה איחר מאוד בהגנה, הכשיל את מאסווה אוקוגאווה בבירור ברחבה ולא השאיר לשופט פליקס ברייך, מהבכירים באירופה, ברירה חוץ מלהצביע על נקודת הפנדל. דומיניק סובוסלאי כבש ללא בעיות, רגע לפני הירידה לחדרי ההלבשה.

אם זה לא מספיק, דוניס עצמו לקח קשה מאוד את השריקה של ברייך, זעם עליו שלא הלך לבדוק את המהלך במערכת ה-VAR, וראה מהשופט הגרמני שני כרטיסים צהובים תוך שניות והורחק למחצית שלמה. עוזרו מאקיס אנגלינאס ניהל את המחצית השנייה, שהייתה בסימן זלצבורג כמעט לגמרי. בדקה ה-68 דאקה נותר חופשי במרכז הרחבה וחתם את המשחק עם נגיחה קלילה לרשת ושער שני עבורו.

מתן בלטקסה | Roland Krivec/DeFodi Images via Getty Images
גאורגיוס דוניס | Roland Krivec/DeFodi Images via Getty Images

הרכבים

זלצבורג: ציצאן סטנקוביץ', אלברט ואלצ'י, אנדרה רמאליו, מקסימיליאן וובר, אנדראס אולמר, מוחמד קמארה (זלאטקו יונוזוביץ', 74), אנוק אמוופו, מסאיה אוקוגאווה (נואה אוקאפור, 82), דומיניק סובוסלאי, סקו קויטה (מרגים ברישה, 66), פאטסון דאקה.

מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, מאור קנדיל (עמית גלזר, 74), בן ביטון (מתן חוזז, 65), איתן טיבי, שרן ייני, מתן בלטקסה, עדן קארצב, אייל גולסה, דן ביטון, אילון אלמוג (רונן חנצ'יס, 75), איתי שכטר.

מהלך המשחק

דקה 3, איום ראשון לזלצבורג! אמוופו ניצל איבוד כדור של קארצב ודהר לעבר השער, בסיום המהלך המהיר הבעיטה שלו נעצרה אצל טננבאום ללא בעיות.

דקה 16, 0:1 לזלצבורג! אחרי דקות רבות בהן האוסטרים גרמו להגנה של מכבי ת"א לאבד הרבה כדורים, דאקה עקץ עם בעיטה שטוחה לרשת אחרי הרחקת כדור רעה מאוד מצד הצהובים.

שחקני זלצבורג חוגגים | Adam Pretty/Getty Images

דקה 30, מכבי תל אביב איזנה ל-1:1! הצהובים חזרו למשחק באוסטריה אחרי בעיטה אדירה של קארצב, שהכניע את סטנקוביץ' מ-20 מטרים.

עדן קארצב | Adam Pretty/Getty Images

דקה 35, עצירה טובה של טננבאום! שוער מכבי ת"א היה ערני לכדור חופשי מסוכן של סובוסלאי והדף את הכדור.

דקה 45+2, 1:2 לזלצבורג! לצערם של הצהובים, בלטקסה הכשיל את אוקוגאווה ברחבה, השופט ברייך הצביע על הנקודה הלבנה מיד וסובוסלאי נעץ את הכדור בשער של טננבאום. המאמן דוניס זעם על השריקה והורחק.

מתן בלטקסה מכשיל את אוקוגאווה | Adam Pretty/Getty Images
דומיניק סובוסלאי מכניע את דניאל טננבאום | Adam Pretty/Getty Images
גאורגיוס דוניס | Adam Pretty/Getty Images

מחצית שנייה

דקה 58, דן ביטון ניסה את מזלו! כוכב המשחק הקודם רצה לאזן את המשחק שוב, אבל לא הצליח לדייק והכדור עלה חלף רק ליד השער.

דקה 68, 1:3 לזלצבורג! דאקה שלים צמד במשחק – ואלצ'י הרים כדור נהדר לעבר מרכז הרחבה, החלוץ נותר חופשי לגמרי ונגח לרשת ללא בעיות.

פאטסון דאקה | Adam Pretty/Getty Images
פאטסון דאקה | Adam Pretty/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי