ראמוס ייעדר נגד שחטאר, סולומון עשוי לפתוח בהרכב

סרחיו ראמוס | Diego Souto/Quality Sport Images/Getty Images

הבלם מחוץ לסגל במחזור הפתיחה ובספרד נזכרו ב"אסונות" שקרו בלעדיו. הזאר צפוי לשוב מפציעה רק בעוד כחודש. מנגד, ריבוי הנעדרים אצל האוקראינים מפנה מקום לישראלי ב-11

(גודל טקסט)

אחרי שבחודש אוגוסט האחרון היא הודחה בשמינית גמר ליגת האלופות שנה שנייה ברציפות, ריאל מדריד תפתח עונה אירופית חדשה כשתארח את שחטאר דונייצק מחר (רביעי, 19:55). לקראת המשחק, הבלאנקוס קיבלו בשורה מדאיגה: סרחיו ראמוס לא עלה היום לאימון המסכם בעקבות מכה שספג בברכו השמאלית במהלך ההפסד 1:0 לקאדיס במחזור האחרון בליגה הספרדית, נותר מחוץ לסגל וייעדר מהמשחק.

עד אתמול במדריד היו אופטימיים לגבי הסיכויים שראמוס ישחק, אולם לאור העובדה שלריאל מחכה הקלאסיקו בשבת הקרובה, זידאן החליט לא לסכן את הבלם שממשיך לסבול מכאבים בברך. מי שצפוי לפתוח לצדו של רפאל וראן במרכז ההגנה הוא אדר מיליטאו. בנוסף לראמוס, ייעדרו גם דני קרבחאל, אדן הזאר ומרטין אודגור הפצועים. באשר להזאר, על פי "מארקה" הוא ישוב רק בעוד חודש, משמע לאחר פגרת הנבחרות הבאה, ועשוי לערוך "בכורה מחודשת" ב-22.11 נגד ויאריאל.

בעמדת המגן השמאלי, המאמן זינדין זידאן גיוון בין פרלאן מנדי למרסלו בארבעת המשחקים האחרונים, ולפיכך נראה כי מחר יהיה תורו של הצרפתי לפתוח בהרכב. קאסמירו יחזור ל-11 לאחר שקיבל מנוחה ועלה מהספסל במשחק נגד קאדיס.

ב"מארקה" כבר הספיקו להכריז על סוג של מצב חירום לאור היעדרותו של ראמוס ומנו רשימה של "אסונות" שהתרחשו במשחקים שהקפטן פספס בליגת האלופות: בלעדיו ריאל מדריד הפסידה בגומלין נגד מנצ'סטר סיטי בעונה שעברה וגם הובסה 3:0 בבית על ידי פ.ס.ז' בשלב הבתים, כאשר עונה לפני כן חטפה 4:1 מאייאקס בשלב 16 האחרונות והפסידה פעמיים לצסק"א מוסקבה בשלב הבתים, כולל 3:0 בסנטיאגו ברנבאו.

ריאל מגיעה אחרי הפסד מפתיע לקאדיס | Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images

זידאן נשאל על הקלאסיקו ביום שבת והבהיר שריאל ממוקדת אך ורק בשחטאר: "הראש שלנו במשחק הזה. יש לה אמנם נעדרים רבים אבל היא קבוצה איכותית והיא הוכיחה זאת". כשנשאל על הביקורות אמר: "ביום שבת האחרון הגיעה לנו ביקורת, לא רק לשחקנים אלא גם לי".

בתקשורת המקומית צלבו את איסקו ומרסלו וזידאן יצא להגנתם: "איסקו נהדר ואני לא מפקפק בו. כולם רוצים לשנות את מה שקורה ואיסקו הוא הראשון. מרסלו? כולנו באותה הסירה, הביקורת תחזק את כולם, זה נורמלי שיש ביקורת, עלינו לעבוד קשה".

על הזאר: "הפציעה שלו ארוכה מהצפוי, אבל הוא כבר עלה לכר הדשא ואנחנו אופטימיים. אני סומך לחלוטין על האנשים שעובדים יחד איתו ומקווה שנוכל בקרוב לראות אותו חוזר היטב ועוזר לנו לנצח. אנחנו רוצים שהוא יהיה בריא וישחק איתנו כל העונה". נזכיר כי הבלגי לא רשם אף לא דקה אחת העונה כשנפצע לפני המשחק נגד ויאדוליד וכעת ישוב רק בעוד כחודש.

טיבו קורטואה | GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images)

לצידו של זידאן הגיע גם השוער טיבו קורטואה, המצטיין של הקבוצה עד עתה והפגין ביטחון: "אמנם לא שיחקנו טוב בשבת אבל שמרנו שלוש פעמים על שער נקי. אנחנו ריאל מדריד, אני רואה קבוצה איכותית שרוצה לנצח, אני סומך על ההרכב הזה ומאמין שאנחנו יכולים לזכות בליגת האלופות. אנחנו תמיד מתחילים כפייבוריטים, אבל כמובן שיש עוד קבוצות חזקות. חשוב לנו מאוד להתחיל עם ניצחון".

בצד השני, שחטאר דונייצק טסה למדריד ללא שישה משחקני ההרכב הראשון שלה ועם שמונה חיסורים בסך הכל. ג'וניור מוראש, מיקולה מאטביינקו, טייסון וטאראס סטפננקו לא התאמנו בשבועיים האחרונים אחרי שנדבקו בנגיף הקורונה ורק אתמול התברר כי החלימו, לאחר הבדיקות האחרונות שנעשו בקבוצה האוקראינית. בנוסף, יבחן קונופליאנקה, סרגיי קריבצוב, ויקטור קובאלנקו ואלאן פטריק הפצועים נשארו גם הם בקייב. בסך הכל המריאו לספרד רק 20 שחקנים, מתוכם שני חלוצים בלבד ושישה שחקני הגנה.

ה"מרוויח" העיקרי מכך הוא מנור סולומון, לו סיכויים גבוהים לפתוח בהרכב נגד שיאנית הזכיות בליגת האלופות לאור הסגל החסר ששחטאר מגיעה עמו. קשר נבחרת ישראל חווה אשתקד עונת בכורה פנטסטית בבמה הגדולה ביותר באירופה, בה כבש שער ניצחון נגד אטאלנטה והבקיע לרשתה של מנצ'סטר סיטי בחוץ, מה שעזר לקבוצה שלו לסחוט נקודה יקרה באנגליה.

סולומון צפוי לקבל הזדמנות גדולה נגד הבלאנקוס | האתר הרשמי של שחטאר דונייצק

במשחק נוסף בבית: אינטר – בורוסיה משנגלדבאך

הקבוצה של אנטוניו קונטה רשמה הפסד מאכזב בדרבי ביום שבת, 2:1 למילאן, משחק שני ברציפות שלה ללא ניצחון. אשתקד הודחה כבר בשלב הבתים הקשה שכלל את ברצלונה ובורוסיה דורטמונד והיא לא רוצה לחזור על התסריט הזה שוב. האיטלקים מקבלים בחזרה את אלכסנדרו באסטוני שהחלים מנגיף הקורונה ויפתח על הספסל. ספקות לגבי מרסלו ברוזוביץ'. אלכסיס סאנצ'ס צפוי לעלות ב-11. ניינגולאן ומילאן שקריניאר לא צפויים לשחק וכך גם אשלי יאנג.

קונטה אמר: "היה חשוב לנו לצבור ניסיון עם גמר הליגה האירופית אשתקד. התבגרנו והתקדמנו וארתורו וידאל מבין ניסיון. יש לנו הרבה מאוד אופציות בקישור ההתקפי. אני לא יודע אם רואים בנו פייבוריטים לסיים במקום הראשון, בכל זאת בבית הזה משחקת גם אלופת ספרד, אבל זה גורם לי לחייך. צריכים להיות רציניים ולא לדבר שטויות".

על המאזן שלו באירופה: "אני מרגיש שאני מתקרב לכך (הצלחה במפעלים האירופאים). בשנים האחרונות הגעתי לשמינית הגמר, רבע הגמר, חצי הגמר וגמר. יש לי דרך יפה שגורמת לי להיות גאה אבל אני רוצה יותר".

אנטוניו קונטה | MB Media/Getty Images

היריבה הגרמנית נרגשת לחזור לליגת האלופות אך מגיעה למשחק בכושר לא טוב כשעדיין לא הצליחה לנצח בארבעת מחזורי הפתיחה בבונדסליגה ומדורגת רק במקום ה-13. וולפסבורג סיימה ארבע פעמים בתיקו וכבשה שני שערים בלבד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי