פפ לקראת פורטו: "עלינו להיות טובים יותר במפעל הזה"

סרחיו אגוארו | Chloe Knott - Danehouse/Getty Images

מאמן מנצ'סטר סיטי, שלא הגיע לגמר עשר שנים, מצפה לפתוח בניצחון את שלב הבתים ונזכר בהדחות הקודמות: "יש לנו הזדמנות חדשה". סטרלינג שהיה הגיבור הטראגי: "זיכרון מר מהשנה שעברה". אגוארו לא כבש כבר שנה במפעל

(גודל טקסט)

עשור שלם חלף מאז הפעם האחרונה בה פפ גווארדיולה, אז כמנג'ר ברצלונה, הגיע לגמר ליגת האלופות. בעונתו החמישי באנגליה הוא יודע שהציפיות ממנו גבוהות. מנצ'סטר סיטי תפגוש מחר (רביעי) את פורטו במחזור הפתיחה בליגת האלופות כשהאכזבה מההדחה נגד ליון בשנה שעברה בשלב רבע הגמר הייתה רובצת מעל המועדון.

פפ אמר לקראת המשחק: "בתחרות הזו לעתים עלינו להיות טובים יותר, השחקנים יודעים את זה כבר חמש דקות אחרי סיום המשחק. יש לנו אתגר זהה, הזדמנות חדשה. מחר זה יהיה הצעד הראשון מבין רבים כדי להגיע רחוק במפעל הזה. אני לא בא בטענות לאף אחד, אני האחראי, השחקנים יודעים מה צריך לעשות. אני יודע שהשלב הבא שלנו הוא חצי הגמר".

המאמן נזכר בהדחות הקודמות: "נגד טוטנהאם ספגנו למשל ארבעה שערים והודחנו ואסור שזה יקרה. כשהפסדהו 3:0 נגד ליברפול למשל הרגשתי שלא היינו רחוקים מהם ברמה, אבל יש פערים קטנים שעלינו לסגור. אני לא חושב שזה עניין מנטלי ונפשי. המפעל הזה תובעני. השחקנים מרגישים רע אחרי כל טעות שלהם. בכל מקרה זה שייך לעבר. עוד אמר כי יש הבדל גדול בין משחק בית למשחק חוץ והוא שמח שמשחק הבכורה, החשוב, נערך באנגליה.

פפ גווארדיולה | Matt McNulty – Manchester City/Manchester City FC via Getty Images

פפ פירגן: "אני יודע כמה זה קשה לשחק נגד קבוצות פורטוגלים. יצא לי ליהנות מאיכות השחקנים האלה. אני זוכר את לואיס פיגו ו-ויטור באיה בברצלונה. אני קטאלוני וחיי דומה לפורטוגלים. הם מועמדים לזכות ביורו, יש להם את כריסטיאנו רונאלדו שהוא אחד השחקנים הטובים בכל הזמנים. העם הפורטוגלי צריך להיות גאה".

ראחים סטרלינג שרשם החמצה קשה במשחק ההדחה נגד ליון אמר: "תמיד טוב לשחק שוב בליגת האלופות. היה לנו זיכרון מר בשנה שעברה. אז זה נהדר לנסות שוב, נלך על זה בכל הכוח ונהנה. נראה עד לאן נגיע".

ברמה המקצועית, קווין דה בריינה לא ישחק וכך גם גבריאל ז'סוס. גם אמרייק לאפורט ייעדר. סרחיו אגוארו שהיה מעורב בתקרית לא נעימה ביום שבת במהלך ה-0:1 נגד ארסנל, ימשיך בחוד ויקווה לכבוש. ז'ואאו קאנסלו צפוי לשחק כמגן שמאלי לעור הפציעות של בנג'מין מנדי ואולקסנדר זינצ'נקו.

בגלל פציעות, השער האחרון של אגוארו במפעל היה לפני שנה (363 ימים), כשהבקיע צמד נגד אטאלנטה. מאז הוא רשם רק 17 דקות. אם נביט על כל המסגרות הרי שהחלוץ לא הבקיע מאז מרץ, במשחק הגביע נגד שפילד וונדסדי.

ראחים סטרלינג

היריבה פורטו מגיעה למשחק אחרי פתיחת עונה בינונית. האלוםה המכהנת מדורגת במקום השנייה בטבלה במרחק חמש נקודות מבנפיקה לה מאזן מושלם, כאשר לא הצליחה לנצח בצמד משחקי הליגה האחרונים. הקפטן פפה, הבלם הפורטוגלי הוותיק, כבר שיחק נגד מנצ'סטר סיטי בליגת האלופות בעבר והדיח אותה בחצי גמר ליגת האלופות עם ריאל מדריד ב-2015/16. החלוץ לואיס דיאס והקשר מתאוס אוריבה שנעדרו מהתיקו האחרון בליגה ישובו ל-11.

במשחק נוסף בבית: אולימפיאקוס – מארסיי (22:00)

הקבוצות נפגשות בשלב הבתים לראשונה מאז 2011, אז ניצחה בכל פעם קבוצת החוץ. המארחת מגיעה למשחק מהמקום השני ביוון עם 10 נקודות מ-12 אפשריות כשהביסה 0:4 את אטרומיטוס ללא כל קושי. הסיפור העיקרי הוא המפגש של מתיאו ולבואנה עם האקסית עמה הוא מזוהה. הצרפתים, מנגד, שברו בצורת בליגה וניצחו לראשונה מזה ארבעה מחזורים כשגברו 1:3 על בורדו. דימטרי פאייט מושעה בליגה הצרפתית אך יכול לשחק באירופה ויפתח בכנף שמאל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי