יונייטד שברה שיא מועדון, טוכל הודה: "מההופעות הגרועות שלנו"

שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים בפריז
שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים בפריז | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

במנצ'סטר סופרים 10 ניצחונות חוץ רצופים, סולשיאר ניסה לצנן את ההתלהבות: "בפעם שברה ניצחנו בפריז בנוק-אאוט ועם קהל". טואנזבה גנב את ההצגה וזכה לשבחים יחד עם דה חאה ו-וואן ביסאקה, קימפמבה נותר ללא מילים

(גודל טקסט)

לפני כשנה וחצי, כשסולשיאר עוד היה יחסית בתחילת דרכו כמאמן מנצ'סטר יונייטד, השדים האדומים השלימו את אחד הקאמבקים הגדולים והזכורים בתולדות ליגת האלופות, כאשר ניצחו את פריז סן ז'רמן 1:3 מטורף בחוץ, בכך מחקו הפסד 2:0 מהמשחק הראשון והעפילו על חשבון אלופת צרפת לרבע הגמר.

אמש (שלישי) זה אמנם היה הרבה פחות דרמטי ובסך הכל במסגרת שלב הבתים, אבל מרקוס ראשפורד שוב מצא את הרשת לקראת הסיום, הפעם זה היה בדקה ה-87 כדי לקבוע 1:2 למנצ'סטר יונייטד על אלופת צרפת. עבור פ.ס.ז', אגב, זה הפסד ביתי ראשון בשלב בתים אירופי מאז שהפסידו להפועל ת"א בגביע אופ"א ב-2006.

מנצ'סטר יונייטד רשמה שיא מועדון של 10 ניצחונות חוץ רצופים בכל המסגרות (18 משחקים רצופים בחוץ ללא הפסד, משחקי הליגה האירופית באוגוסט נחשבים משחקים נייטרליים) והערב עשתה זאת בעיקר הודות ליכולת מצוינת של דויד דה חאה בין הקורות, לאחר תקופה ארוכה בה ספג ביקורות נוקבות, וכן ארון וואן ביסאקה (שישה תיקולים) ואקסל טואנזבה שבלטו בהיעדרו של הארי מגווייר במרכז ההגנה. פול פוגבה, שמשחק שני ברציפות רק עלה מהספסל, ב-23 דקות יצר יותר מצבים מכל שחקן אחר שהיה על כר הדשא הערב.

ארון וואן ביסאקה עוצר את אמבפה
ואן ביסאקה עוצר את אמבפה | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

סולשיאר בירך את שחקניו לאחר המשחק וניסה לצנן את ההתלהבות: "בפעם האחרונה שניצחנו כאן את פריז סן ז'רמן, זה היה משחק נוק-אאוט. הפעם שיחקנו במגרש ללא אוהדים, אבל כמובן שזה עדיין מאוד מרגש לנצח כאן והיינו ראויים לניצחון".

עוד אמר המנג'ר המנצח: "יצאנו למשחק חוץ נגד קבוצה עם כוכבים כמו ניימאר וקיליאן אמבפה, זה משחק שאתה חייב להגן בו ולעשות את זה היטב וגם ליהנות מהצלות של השוער שלך. כולם עשו את זה וגם אקסל טואנזבה הוכיח שהוא שחקן הגנה ברמה גבוהה ועשה עבודה מעולה במשחקו הראשון אחרי 10 חודשים, הוא הוכיח את איכויותיו".

באשר לברונו פרננדש, שרק בחסות צוות ה-VAR שזיהה שקיילור נבאס יצא מקו השער זכה לבעוט פנדל חוזר ובכך נמנע משתי החטאות רצופות מנקודת הפנדל, סולשיאר גיבה את מי שעלה הערב בתור הקפטן שלו וטען שהוא ימשיך לבעוט".

ברונו פרננדש
ימשיך לבעוט את הפנדלים עבור יונייטד. פרננדש | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

דה חאה, שזכה למחמאות רבות מחבריו ברשתות החברתיות, דווקא בחר לשבח את טואנזבה הצעיר שעלה בשל פציעות מגווייר ואריק באיי: "הוא היה היום מדהים. הוא שיחק מול שניים מהחלוצים הטובים בעולם ועשה עבודה כל כך טובה. אני מאוד שמח בשבילו. היו לו רגעים לא קלים בקריירה עם פציעות, אבל היום הוא הוכיח שהוא ברמה למשחקים מהסוג הזה".

מרקוס ראשפורד, שוב כובש שער הניצחון בפריז, סיכם בשם השדים האדומים: "התחושה נהדרת. זה חשוב שניצחנו כאן, אבל זה רק המשחק הראשון בבית. הגענו היום מפוקסים ונצטרך לדעת להמשיך לשחק ככה גם במשחקים הבאים – אני קיבלתי הזדמנות וידעתי שאני חייב לנצל אותה, אחרת לא היינו חוזרים עם שלוש נקודות. פגשנו קבוצה אדירה שיכולה לגרום להמון צרות, אבל במשך 90 דקות לא הורדנו את הקצב ושחקני ההגנה היו יוצאים מן הכלל".

מרקוס ראשפורד וארון וואן ביסאקה
ראשפורד ו-וואן ביסאקה. מכוכבי הניצחון | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

בצד של פריז סן ז'רמן, שזהו הפסד ראשון שלה בשלב הבתים של ליגת האלופות מאז 2004, אז זה קרה לה נגד צסק"א מוסקבה, לא הסתירו את האכזבה ששוב הם קרסו במאני טיים נגד יונייטד. המאמן תומאס טוכל אמר על כך: "זו ללא שום ספק אחת ההופעות הכי גרועות שלנו, בטח במחצית הראשונה. ניסינו לעשות שינויים טקטיים בגלל הפציעה של אידריסה גיי, ניסינו להכניס כלים התקפיים והסתכנו, אבל שילמנו על כך".

גם פרסנל קימפמבה התקשה להסביר את המעידה: "אין לנו שום תירוצים והסברים, אני לא יודע מה לומר חוץ מזה שפשוט לא היינו טובים. לא ביצענו את המשימות שניתנו לנו, היינו איטיים ואיחרנו לחזור להגנה. ברמות האלה אתה משלם על כך".

ניימאר לאחר ההפסד ליונייטד
ניימאר מתוסכל לאחר שער הניצחון של יונייטד | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי