ויינאלדום: "אנחנו עדיין הרוסים, העבירה של פיקפורד מטופשת"

וירג'יל ואן דייק | Catherine Ivill/Getty Images

ליברפול תקווה לפתוח את שלב הבתים בליגת האלופות עם ניצחון על אייאקס, אולם בקבוצה עדיין כואבים את הפציעה של ואן דייק. ההולנדי תקף: "אנחנו נסערים, הם חצו את הגבול". קלופ: "קרה משהו שלא צריך לקרות"

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

ליברפול תתארח הערב (רביעי) במשחק חוץ קשה נגד אייאקס ותקווה לפתוח את שלב הבתים בליגת האלופות ברגל ימין (בניגוד לעונה שעברה, אז הפסידה 2:0 בנאפולי כאלופת אירופה הגאה), אך באלופת אנגליה עדיין סוערים אחרי התיקו 2:2 נגד אברטון בדרבי כאשר הבלם וירג'יל ואן דייק תוקל בחריפות על ידי ג'ורדן פיקפורד. השוער לא ספג שום עונש בזמן שהבלם ההולנדי קרע את הרצועה הצולבת.

ג'אורג'יניו ויינאלדום תקף: "כמובן שאנחנו נסערים. הדרך בה פיקפורד נכנס בו, לדעתי, הייתה טפשית לחלוטין. אולי הוא לא רצה לפצוע אותו בצורה כזו אך לא היה אכפת לו מהן ההשלכות. אני חושב שהיו הרבה דברים כאלה במשחקים נגד אברטון. הם לוקחים את זה רחוק מדי במשחקי הדרבי. כולנו יודעים מהו המשחק הזה וכולנו רוצים לנצח אבל הם עברו את הגבול. גם רישאליסון למשל ביצע עבירה מגעילה על טיאגו. זה מה שמפריע לי ורוב השחקנים חושבים כמוני".

השחקנים התקשו לעכל את מה שקרה: "אנחנו עדיין הרוסים, קודם כל, זה מצב שונה מהרגיל. הדרך בה זה קרה הייתה קשה. לכולם עדיין יש הרגשה ממש גרועה. אני חושב שאף אחד מהשחקנים, ממה שדיברתי עם החבר'ה, לא ישן אחרי מה שקרה, לקחתי את זה קשה". הקשר ההולנדי כעס על כך ששחקני הטופיז לא נענשו: "יש תאונות בכדורגל, לעתים חוסר מזל כשאתה גורם לפציעה של שחקן אחר, אבל מה שהם עשו זה לא מקובל".

ג'ורדן פיקפורד מכשיל את ואן דייק
העבירה הקשה. איך אברטון לא נענשה? | Peter Byrne/PA Images via Getty Image

המשמעות של ואן דייק: "הוא שחקן מאוד חשוב בקבוצה שלנו מהרגע שהגיע, היו לו משחקים ענקיים, הוא מנהיג הקבוצה וחשוב על המגרש ומחוצה לו. כעת עלינו להראות שאנחנו יכולים לשחק היטב בלעדיו. אנחנו חייבים".

קלופ זעם גם כן: "לפני כמה ימים קרה משהו שלא צריך לקרות במשחק כדורגל. זו לא הפעם הראשונה ולא האחרונה ועדיין קשה לנו לקבל את זה. אנחנו לא יכולים לשנות את זה עכשיו. דיברתי ואמרתי את מה שאני מרגיש כי וירג'יל הוא הילד שלנו. קשה להאמין שהשופטים התעלמו ממה שקרה.

"מייקל אוליבר הוא שופט מצוין אבל הייתה לו את הזווית הטובה ביותר ואז לפתע ה-VAR שכח את הכללים. כאדם, לא הייתי רוצה לראות את שחקני אברטון נענשים, אבל כולנו מסכימים שאם אתה עושה משהו לא בסדר – עליך להתמודד עם ההשלכות".

יורגן קלופ, טיאגו אלקנטרה ואנדרו רוברטסון מאוכזבים | CATHERINE IVILL/POOL/AFP via Getty Images

מי שנמצא בכושר מצוין הוא מוחמד סלאח שפתח את העונה עם שישה שערים בחמישה מחזורי פרמיירליג והבקיע גם בדרבי. זו תהיה הפעם השלישית בלבד בה ליברפול פוגשת את אייאקס. בסיבוב השננ בגביע אירופה ב-1967, ההולנדים ניצחו 1:5 בהולנד ובגומלין באנפילד הקבוצות נפרדו בתיקו 2:2. יוהאן קרויף ז"ל כבש שלושה שערים בצמד המשחקים. נזכיר כי במשחקה האחרון במפעל נכנעה הקבוצה של קלופ 3:2 לאתלטיקו מדריד באנפילד בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי