בניון, מאחוריך: סולומון כבש, שחטאר הדהימה 2:3 את ריאל

מנור סולומון חוגג | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

הוא שוב עשה את זה: כוכב נבחרת ישראל מצא את הרשת בליגת האלופות פעם נוספת, הפך לשחקן השני תוצרת כחול-לבן שמכניע את הבלאנקוס בצ'מפיונס אחרי מספר 15 האגדי ועזר לקבוצתו להשיג ניצחון סנסציוני במשחק ענק

(גודל טקסט)

מנור סולומון, אין כמוך. כמה כיף לראות כדורגלן ישראלי לוהט ברמות הכי גבוהות, והיום הכוכב בן ה-21 הציג יכולת פנטסטית וכבש שער נהדר בניצחון הסנסציוני 2:3 של שחטאר דונייצק על ריאל מדריד בחוץ במסגרת המחזור הראשון של שלב הבתים של ליגת האלופות. קשר נבחרת ישראל פתח בהרכב, שיחק 90 דקות (הוחלף בתוספת הזמן) והראה היום לכולם שהוא שייך לטופ של הכדורגל האירופי ושהוא בכיר כדורגלני ישראל כיום.

סולומון הפך לישראלי השני אי פעם שמצליח לכבוש בליגת האלופות מול מלכת המפעל, ריאל מדריד. הראשון היה כמובן יוסי בניון שעשה זאת במדי ליברפול בסנטיאגו ברנבאו בשמינית גמר של עונת 2008/09, ואנו מאחלים למנור לעשות קריירה לא פחות גדולה משל מספר 15 האגדי. כוכב נבחרת ישראל 'זכה מן ההפקר' ועלה ב-11 בעקבות היעדרויות רבות, והוא ללא ספק הוכיח שהוא ראוי להרכב עם תצוגה משובחת.

מנור כבש משחק שני ברציפות אחרי שמצא את הרשת גם במשחק הליגה האחרון של שחטאר, ובכלל, נראה שהוא מאוד אוהב את ליגת האלופות. כזכור, גם בשלב הבתים של העונה שעברה הוא פעמיים – פעם אחת מול אטאלנטה ופעם אחת מול מנצ'סטר סיטי. כעת, הוא עשה זאת נגד אחת הקבוצות הטובות בעולם, ולנו נותר למחוא כפיים.

מנור סולומון חוגג | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

ריאל פשוט הובכה היום ופיגרה 3:0 בדקה ה-42 (כשהקשר הישראלי כובש את השלישי) – וזו הייתה הפעם הראשונה בתולדות המועדון שהקבוצה יורדת למחצית בפיגור של שלושה שערים במשחק בית. זה גם היה המשחק הראשון שלה אי פעם בצ'מפיונס ליג באצטדיון אלפרדו די סטפנו, והוא לא ממש האיר לה פנים. ביום שבת מחכה לבלאנקוס המשחק מול היריבה הכי גדולה שלהם – ברצלונה, ובקלאסיקו הם יצטרכו להציג יכולת גבוהה הרבה יותר.

ריאל פתחה בשליטה את המשחק, אך שחטאר השתפרה ככל שהדקות חלפו, הקשתה על הבלאנקוס לייצר מצבים ואף הייתה קרובה לעלות ליתרון בעצמה. בדקה ה-14 מארלוס היה במצב של אחד על אחד מול טיבו קורטואה כשמנור סולומון פתח לו אופציית מסירה משמאל והיה חייב לקבל את הכדור ולגלגל לרשת, אך קפטן האוקראינים בחר לבעוט ונעצר אצל השוער הבלגי. סולומון רשם דקות טובות בחצי הראשון, כולל דריבל אחד קסום בו חלף על פני פרלאן מנדי וקאסמירו ולאט לאט הוא וקבוצתו השתפרו.

שחטאר המשיכה להיות טובה, שיחקה כדורגל חיובי מרגל לרגל וזה גם השתלם לה, כשבדקה ה-29 היא עלתה ל-0:1, כאשר סולומון מצא את ויקטור קורניינקו באגף השמאלי, המגן ביצע פריצה נפלאה למרכז הרחבה, מצא את טטה שבסיומת נפלאה כבש. הטירוף נמשך, וטטה עצמו ביצע מהלך גדול ובעט לשער בדקה ה-33. הכדור נהדף על ידי טיבו קורטואה, ומהריבאונד נכנס לרשת דווקא מרגלו של רפאל וראן, שכבש שער עצמי ושחטאר עלתה ל-0:2.

מנור סולומון חוגג עם שחקני שחטאר דונייצק | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

ואז, בדקה ה-42, הגיע הרגע לו חיכתה מדינה שלמה – מנור סולומון יוצא הדופן, הילד האדיר הזה, כבש והעלה את שחטאר ל-0:3 סנסציוני ובלתי נתפס על ריאל מדריד. כוכב נבחרת ישראל ביצע מהלך ענק במרכז השדה כשחלף על פני רודריגו וקאסמירו, שלח כדור עומק פנטסטי לטטה, שהחזיר לו עם בישול גדול בעקב שהותיר את מנור לבד על קצה הרחבה. הקשר השתלט ושלח מ-14 בעיטה חדה ושטוחה לפינה השמאלית ולרשת וריגש את כולנו.

אבל למחצית השנייה עלתה ריאל מדריד אחרת. הבלאנקוס לחצו ולחצו, ובדקה ה-54 גם צימקו ל-3:1 בזכות שער ענק של לוקה מודריץ', שסיפק בעיטה מדהימה מחוץ לרחבה. בדקה ה-59 זה כבר היה 3:2, כשוויניסיוס ג'וניור כבש בנגיעה הראשונה של בכדור שניות ספורות לאחר שנכנס. בתווך, שחטאר הגיעה לשני מצבים של 100% שער ולא ניצלה אותם כשדנטיניו וטטה החמיצו ממצבים גדולים בתוך הרחבה.

בחצי השני סולומון התעסק הרבה בהגנה, כמו כל שחטאר, אבל המשיך להציג יכולת גבוהה ביותר. הוא ריחף על הדשא, היה מאוד מדויק במסירות שלו ולראות אותו חולף על פני שחקנים כמו פדריקו ואלוורדה עם הדריבל הקסום שלו – זה פשוט רגע נפלא.

שחקני ריאל מדריד מאוכזבים | Alejandro Rios/DeFodi Images via Getty Images
זינדין זידאן | GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images

הרכבים

ריאל מדריד: טיבו קורטואה, פרלאן מנדי, אדר מיליטאו, רפאל וראן, מרסלו, קאסמירו, פדה ואלוורדה, לוקה מודריץ' (טוני קרוס, 70), מרקו אסנסיו, רודריגו (קארים בנזמה, 46), לוקה יוביץ' (ויניסיוס ג'וניור, 59).

שחטאר דונייצק: אנטולי טרובין, דודו, ולרי בונדר, דאויט חוצ'ולבה, ויקטור קורניינקו, מאייקון, מרקוס אנטוניו (בוגדן ויוניק, 90+4), מארלוס, טטה, מנור סולומון (ויטאו, 90+2), דנטיניו (הרויי סודאקוב, 86).

מנור סולומון | Denis Doyle/Getty Images

מהלך המשחק

ריאל מדריד פתחה את המשחק בשליטה מוחלטת, ובדקה הרביעית היא גם הגיעה למצב הראשון במשחק אחרי התקפה יפהפייה. מרקו אסנסיו מצא בעקב את מרסלו, שהחזיר לספרדי בעקב משלו והקשר בעט מתוך הרחבה מזווית קשה, אך נעצר אצל השוער הצעיר של שחטאר, אנטולי טרובין.

בדקה ה-14 דווקא שחטאר הגיעה למצב הטוב ביותר במשחק עד אותו שלב – והוא היה חייב להיגמר בשער. מארלוס קיבל כדור עומק גדול ודהר קדימה עד לרחבה, כאשר נותר במצב של אחד על אחד מול טיבו קורטואה ומנור סולומון פתח לו אופציית מסירה משמאלו. הקפטן של האוקראינים היה חייב למסור לכוכב נבחרת ישראל, שהיה מול שער חשוף, אך בחר בהחלטה הפחות טובה, בעט ונעצר אצל קורטואה. איזה פספוס של שחטאר.

מנור סולומון, פרלאן מנדי | Denis Doyle/Getty Images

ואז, בדקה ה-29, שחטאר עלתה ל-0:1 ואי אפשר להגיד שהוא לא היה מוצדק. מנור סולומון העביר כדור לויקטור קורניינקו באגף השמאלי, והמגן חדר אל תוך הרחבה כשהוא מתגבר על אדר מיליטאו ורפאל וראן, ובגלישה גדולה רגע לפני שהכדור ברח לו מהרגל הצליח להעביר את הכדור לטטה. הברזילאי הצעיר בעט מתוך הרחבה כדור שטוח ומדויק לרשת, הכניע את טיבו קורטואה והעניק יתרון מרשים לאלופת אוקראינה.

טטה חוגג | GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images
מנור סולומון חוגג עם שחקני שחטאר דונייצק | GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images
מנור סולומון חוגג עם שחקני שחטאר דונייצק | GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images

דקה לאחר מכן לוקה יוביץ' הגיע למצב נגיחה מצוין כשהיה חופשי ברחבה והיה חייב לכבוש, אבל לא הצליח לפגוש טוב את הכדור עם הראש והחמיץ בגדול. אבל שחטאר המשיכה ללחוץ ולהדהים, ועלתה ל-0:2 יוצא דופן בדקה ה-33. טטה ביצע סיבוב מדהים על קצה הרחבה של ריאל המתוסכלת, בעט לעבר השער כדור ששפשף בדרך את אדר מילטיאו ונהדף על ידי קורטואה. אל הריבאונד עטו וראן ודנטיניו, והבלם הצרפתי בניסיון להרחיק כבש שער עצמי כשדחק את הכדור אל תוך השער שלו.

טטה חוגג | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images
מנור סולומון חוגג עם שחקני שחטאר דונייצק | Alejandro Rios/DeFodi Images via Getty Images
שחקני שחטאר דונייצק חוגגים, פרלאן מנדי מאוכזב | Alejandro Rios/DeFodi Images via Getty Images

הקצב המדהים נמשך, ובדקה ה-42 הגיע הרגע לו חיכתה מדינה שלמה: מנור סולומון כבש והעלה את שחטאר ל-0:3 סנסציוני, משפיל ובלתי נתפס על ריאל מדריד. הכוכב הישראלי ביצע מהלך כדור במרכז המגרש כשגבר על רודריגו וקאסמירו ושלח כדור עומק לטטה על סף הרחבה. הברזילאי השתלט על הכדור בזמן שמנור ביצע תנועה נהדרת לעברו. טטה החזיר לו עם העקב וסיפק בישול גדול, סולומון השתלט על הכדור ומ-14 מטרים שלח כדור מדויק ושטוח לפינה השמאלית ולרשת של קורטואה. הילד ענק!

מנור סולומון כובש | GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images
מנור סולומון חוגג | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images
מנור סולומון חוגג | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images
מנור סולומון חוגג עם טטה | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images
מנור סולומון חוגג עם שחקני שחטאר דונייצק | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images
מנור סולומון חוגג עם טטה | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images
מנור סולומון חוגג עם טטה | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images
מנור סולומון חוגג עם שחקני שחטאר דונייצק | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images
מנור סולומון חוגג עם טטה | Diego Souto/Quality Sport Images/Getty Images
מנור סולומון חוגג עם שחקני שחטאר דונייצק | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images
מנור סולומון חוגג עם שחקני שחטאר דונייצק | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images
מנור סולומון חוגג עם טטה | Ruben Albarrán/Pressinphoto/Icon Sport via Getty Images
מנור סולומון חוגג עם דנטיניו | GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images

ריאל פתחה טוב את המחצית השנייה במטרה לחזור למשחק, ובדקה ה-54 גם צימקה ל-3:1 משער פשוט ענק של לוקה מודריץ'. הקרואטי סיפק מהלך אישי גדול בסיומו בעט פנטסטי מחוץ לרחבה אל בין החיבורים ולרשת והחזיר את הבלאנקוס לעניינים. שתי דקות לאחר מכן שחטאר יכלה לכבוש שער נוסף ואולי לגמור את המשחק, אבל דנטיניו החמיץ בגדול מתוך הרחבה אחרי מסירת רוחב מצוינת של קורניינקו.

לוקה מודריץ' חוגג | Alejandro Rios/DeFodi Images via Getty Images

ריאל המשיכה לדהור לעבר קאמבק, כשבדקה ה-59 צימקה ל-3:2 משער של ויניסיוס ג'וניור. הברזילאי נכנס מספר שניות קודם לכן וכבש בנגיעה הראשונה שלו בכדור, כשחטף כדור 22 מטרים מהשער, חדר לרחבה וסיפק סיומת מצוינת אל הרשת. זה לא ייאמן, אבל בדקה ה-64 טטה שמחטאר הגיע שוב למצב של אחד על אחד מול קורטואה והיה חייב לכבוש – אך סיפק החמצה איומה.

ויניסיוס ג'וניור חוגג | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

בהמשך ריאל לחצה ללא הרף כדי להשיג את השוויון, והייתה קרובה כמה וכמה פעמים. בתווך, שחטאר יצאה למספר מתפרצות ועם קצת יותר חדות יכלה לגמור את המשחק. החל מהדקה ה-88 רפאל וראן , בלם הבלאנקוס, עלה לשחק בהתקפה בכדי להשלים את הקאמבק, והלחץ נמשך ללא הפסקה.

מנור סולומון, מרקו אסנסיו | Denis Doyle/Getty Images

בדקה ה-90+2 קרה הנורא מכל עבור שחטאר – ריאל השוותה מבעיטה של פדריקו ואלוורדה מחוץ לרחבה בצורה ובדקה הכי דרמטית שיש. הבלאנקוס כבר חגגו את השער, אך ה-VAR הפנה את תשומת ליבו של השופט לכך שוויניסיוס ג'וניור עמד ממש קרוב לשוער שחטאר כשהוא בעמדת נבדל, הסתיר לו בבירור ועל כן השער נפסל בצדק. לאחר מכן, הגיעה שריקת הסיום וחתמה את ההתמודדות המופלאה הזו.

פרלאן מנדי, מנור סולומון | Denis Doyle/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי