לא כוחות: באיירן מינכן הביסה 0:4 את אתלטיקו מדריד, קומאן כיכב

קינגסלי קומאן | Sebastian Widmann - UEFA/UEFA via Getty Images

צמד ובישול של הצרפתי הובילו את אלופת אירופה לניצחון מוחץ במחזור הראשון בליגת האלופות, גורצקה וטוליסו הוסיפו שער כל אחד. עצמי של טגליאפיקו העניק לליברפול 0:1 על אייאקס, שהייתה עדיפה אך הרבתה להחמיץ

(גודל טקסט)

המחזור הראשון בשלב הבתים של ליגת האלופות ננעל הערב (רביעי), כאשר במשחק המרכזי באיירן מינכן המשיכה לעשות בדיוק את מה שעשתה בכל העונה שעברה – לנצח. אלופת אירופה הביסה 0:4 את אתלטיקו מדריד בזכות הצגה אדירה של קינגסלי קומאן, שפתח את העונה הנוכחית בדיוק מאותה נקודה שסיים את הקודמת. במקביל, ליברפול יצאה מהיוהאן קרויף ארנה עם 0:1 על אייאקס, שהייתה טובה בהרבה מהמייטי רדס, אך פספסה מספר הזדמנויות גדולות לכבוש.

באיירן מינכן – אתלטיקו מדריד 0:4

הבווארים הגיעו למשחק עם רצף של ארבעה ניצחונות, אך גם עם מאזן הגנתי מדאיג, לאחר שספגו 10 שערים בחמשת משחקיהם האחרונים. הערב הם שמרו על רשת נקייה והרשימו נגד חוליית ההגנה הטובה בליגה הספרדית, שספגה יותר שערי חובה ממה שהיו לה בארבעה מחזורים בליגה המקומית.

קומאן, כובש שער הניצחון בגמר ליגת האלופות האחרון, שהועדף על פני דוגלאס קוסטה כמחליפו של לירוי סאנה הפצוע בהרכב, ניצל את ההזדמנות בענק וסיפק צמד ובישול אדירים. לאון גורצקה הראה פעם נוספת כמה קטלני הוא בהצטרפות מקו שני ונהנה ממסירה של הצרפתי כדי לכבוש את השער השני של באיירן. שחקן נוסף של אלופת העולם, טוליסו, הוסיף את השלישי בבעיטה נפלאה מרחוק. קבוצתו של האנזי פליק תקווה להמשיך בכושר המרשים שלה כשתתארח אצל לוקומוטיב מוסקבה ביום שלישי הקרוב.

מלבד היעילות ההגנתית, סביב אתלטיקו היו לא מעט סימני שאלה בפתיחת העונה הנוכחית והערב ראינו מדוע. הקולצ'ונרוס פשוט לא היוו יריב הולם לגרמנים וגם השילוב בין לואיס סוארס לז'ואאו פליקס בהתקפה לא הצליח לאיים על המכונה מבוואריה. הפורטוגלי אמנם מצא את הרשת בפתיחת המחצית השנייה, אך השער נפסל בצדק בעקבות נבדל. דייגו סימאונה ושחקניו יחפשו נקודות ראשונות בליגת האלופות במשחק הביתי נגד רד בול זלצבורג בעוד שישה ימים.

קומאן המשיך בדיוק מאיפה שסיים את העונה הקודמת | ANDREAS GEBERT/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים

באיירן מינכן: מנואל נוייר, בנג'מין פבאר (בונה סאר, 73), ניקלאס זולה, דויד אלאבה, לוקאס הרננדס, לאון גורצקה (חאבי מרטינס, 83), ג'ושוע קימיך, תומאס מולר (אלפונסו דייויס, 83), קורנטין טוליסו, קינגסלי קומאן (דוגלאס קוסטה, 73), רוברט לבנדובסקי (אריק צ'ופו-מוטינג, 83).

אתלטיקו מדריד: יאן אובלק, קיירן טריפייר, סטפן סאביץ', פליפה, רנאן לודי, הקטור הררה, קוקה (לוקאס טוריירה, 79), מרקוס יורנטה (תומא למאר, 79), יאניק קראסקו (ויטולו, 76), ז'ואאו פליקס, לואיס סוארס (אנחל קוראה, 76).

לסימאונה יש הרבה עבודה לעשות | ANDREAS GEBERT/POOL/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

בדקה ה-15 המארחת כמעט עלתה ליתרון: כדור קרן הגיע לרגליו של זולה מראשו של מולר, אך הבלם נעצר בקורה. בדקה ה-28 זה כבר נכנס: קימיך הגביה כדור מדהים בדיוק שלו לעבר קומאן, שמצא עצמו לבד ברחבה וכבש את ה-0:1 של באיירן מינכן. 13 דקות מאוחר יותר, הצרפתי הוסיף בישול: קומאן קיבל כדור בצד שמאל, גרר אחריו שלושה שומרים ומסר לגורצקה, שבעט מצוין לפינה הרחוקה וקבע 0:2 לבאיירן מינכן.

אתלטיקו ניסתה לחזור למשחק, אך ללא הצלחה. בדקה ה-66, כדור שנבלם בהגנת האורחת הגיע לטוליסו, שירה מרחוק טיל מדויק לחיבורים והבקיע את ה-0:3 של באיירן. שש דקות אחר כך המופע של קומאן נמשך: הקיצוני קיבל בצד ימין, חלף בקלות על פני פליפה ושם את זה בפנים: 0:4 ענק לאלופת אירופה.

גורצקה נהנה מבישול של קומאן | ANDREAS GEBERT/POOL/AFP via Getty Images

אייאקס – ליברפול 1:0

אחרי ששמטה יתרון פעמיים וסיימה ב-2:2 נגד אברטון בדרבי של מרסיסייד, הקבוצה של יורגן קלופ אמנם חזרה לנצח, אך חסרונו של וירג'יל ואן דייק נתן מיד את אותותיו וליברפול סבלה מאוד בחלק האחורי. רק העמוד, הצלה של פאביניו מקו השער והחמצה גדולה של קווינסי פרומס הצילו אותה מהפסד והשאירו את החבורה המוכשרת מאמסטרדם בידיים ריקות.

מהלך המשחק

בדקה ה-33 אייאקס החמיצה הזדמנות גדולה לעלות ליתרון: קווינסי פרומס קיבל כדור ברחבה כשהוא לבד לחלוטין, אך הסיומת שלו הייתה רעה ואדריאן הושיט רגל כדי למנוע שער. שתי דקות חלפו וההולנדים שילמו בריבית: מאנה נכנס לרחבה בכדרור וניסה לבעוט, טגליאפיקו כבש לשערו הוא בניסיון להרחיק והעלה את ליברפול ל-0:1. המארחת הגיעה למצב גדול נוסף בדקה ה-44 כשדושאן טאדיץ' קיבל מסירה ארוכה וניסה להקפיץ מעל אדריאן, פאביניו הגיע ברגע האחרון והציל מקו השער.

אייאקס המשיכה לשלוט גם בפתיחת המחצית השנייה ותוך שתי דקות מפתיחתה, קלאסן הרעיד את העמוד. בדקה ה-90 ליברפול כמעט הכפילה את היתרון כשיצאה להתקפה מתפרצת, אולם ויינאלדום נעצר על ידי אונאנה, שהדף גם את הניסיון של מינאמינו אחרי הריבאונד.

שחקני ליברפול חוגגים | Alex Gottschalk/DeFodi Images via Getty Images
ההצלה של פאביניו | Andrew Powell/Liverpool FC via Getty Images
פרומס החמיץ בענק, אייאקס יצאה בידיים ריקות | Dean Mouhtaropoulos/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי