צ'לסי בטירוף ממנדי וזייך, למפארד: "היה מדהים לשחק מול קהל"

חכים זייך חוגג | Chris Lee - Chelsea FC/Chelsea FC via Getty Images

השוער שמר על שער נקי ב-0:4 על קרסנודאר ולראשונה מזה שנה וחצי הבלוז לא ספגו במשך 3 משחקים. הקשר כבש שער בכורה וסחט מחמאות מהמאמן, שהתרגש לראות אוהדים. וגם: נקודות הציון של פוליסיק והדסון-אודוי

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

צ'לסי אמנם ניצחה אתמול (רביעי) 0:4 את קרסנודאר במסגרת המחזור השני של שלב הבתים של ליגת האלופות – אך שלא תטעו, התוצאה בהחלט יותר גבוהה מפערי היכולת שהיו על כר הדשא ברוסיה. עם זאת, הבלוז יצאו מאוד מעודדים מהניצחון הנאה ובעיקר משני שחקנים – אדוארד מנדי וחכים זייך.

האחרון פתח לראשונה מאז הצטרף וגם חגג שער בכורה, כאשר כבש את השלישי בדקה ה-79 עם מהלך יפה בתוך הרחבה. המרוקני נכנס לאט לאט לעניינים בצ'לסי אחרי שהיה פצוע במשך מספר שבועות, ואתמול היה מעורב בשערו ה-13 ב-15 המשחקים האחרונים בהם פתח בליגת האלופות (שישה שערים ושבעה בישולים).

אבל הבשורה הגדולה הגיע מהשוער. כאוס השוערים בצ'לסי ידוע לכולם אחרי מקבץ הטעויות של קפה אריסבלאגה בעונה הקודמת ובתחילת העונה הנוכחית, ונראה שהאיש החדש בין הקורות הוא בהחלט האיש הנכון לתפקיד. זו הפעם הרביעית ברציפות בה הוא שמר על שער נקי (שיחק עד כה חמישה משחקים בסך הכל בכל המסגרות) – וזה דבר שממש לא רגילים אליו בבלוז. בכלל, זה המשחק השלישי ברציפות שהקבוצה שומרת על שער נקי – דבר שקרה בפעם האחרונה לפני כשנה וחצי (אפריל 2019).

אדוארד מנדי | MB Media/Getty Images

ואם במספרים עסקינן, כריסטיאן פוליסיק כבש את הרביעי אמש והפך לכובש השונה ה-13 העונה של צ'לסי – יותר מכל קבוצה אחרת בפרמיירליג. בנוסף, קאלום הדסון-אודוי, כובש השער הראשון, הפך לשחקן השני בתולדות המועדון שמצליח לכבוש בליגת האלופות לפני גיל 20. מי שעשה זה לראשונה היה ריס ג'יימס, שכבש בעונה הקודמת נגד אייאקס.

נתון מסקרן נוסף – צ'לסי של אתמול היא הקבוצה הלא גרמנית השנייה אי פעם לפתוח בליגת האלופות עם שלושה גרמנים בהרכב – טימו ורנר, קאי האברץ ואנטוניו רודיגר. הראשונה שעשתה זאת הייתה ארסנל בעונת 2013/14, אז עלתה ב-11 עם פר מרטסאקר, לוקאס פודולסקי ומסוט אוזיל.

ורנר דיבר לאחר המשחק והודה: "המשחק לא היה קל כמו שהתוצאה אומרת. המחצית הראשונה הייתה קשה מאוד עבורנו. קרסנודאר עשתה לנו הרבה בעיות, קשה לשחק נגדם. את המחצית השנייה הם פתחו עם לחץ גבוה, אבל עשינו הגנה טובה מאוד והפנדל שקיבלנו ללא ספק עזר לנו".

טימו ורנר, פרנק למפארד | Dmitry FeoktistovTASS via Getty Images

אגב, צ'לסי שיחקה אתמול לראשונה מזה המון זמן מול אוהדים, שכן ברוסיה ניתן להכניס קהל והדבר גרר התייחסות מהמאמן פרנק למפארד: "היה פשוט מדהים לשחק מול אוהדים. הקהל יצר כאן אווירה נהדרת ששכחנו איך היא מרגישה".

כמו כן, למפארד החמיא לזייך: "ההופעה שלו הייתה מאוד, אבל מאוד טובה, אם לוקחים בחשבון את זה שהפעם האחרונה שהוא פתח בהרכב במשחק רשמי הייתה בחודש מרץ, כשהסתיימה הליגה ההולנדית והוא עוד היה באייאקס. אני גם מאוד מרוצה מהבלמים רודיגר וקורט זומה. הם היו מרוכזים וניכר שהם רצו מאוד לשמור על שער נקי. יש לי חמישה בלמים טובים בסגל ולא קל לשמור את כולם מאושרים, אבל אנחנו צריכים את התחרות הזו כדי להתקדם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי