מאיפה זה הגיע? סולומון ושחטאר הושפלו 6:0 נגד מנשנגלדבאך

שחקני מנשנגלדבאך חוגגים | Christian Verheyen/Borussia Moenchengladbach via Getty Images

אלופת אוקראינה לא הגיעה למחזור השלישי בליגת האלופות, הגרמנים עשו כל מה שהם רצו. פלאה הצטיין עם שלושער נהדר ובישול. שטינדל ובנסבאיני הוסיפו, בונדאר הוסיף שער עצמי. במקביל: 1:1 בין אתלטיקו ללוקומוטיב

(גודל טקסט)

משחקי המחזור השלישי של שלב הבתים של ליגת האלופות יצאו לדרך ככאשר במשחק המוקדם קיבלו תוצאה מפתיעה ביותר – שחטאר דונייצק ומנור סולומון הושפלו בביתם והפסידו 6:0 לבורוסיה מנשנגלדבאך. במקביל, אתלטיקו מדריד ולוקומוטיב מוסקבה נפרדו ב-1:1 ברוסיה.

שחטאר דונייצק – מנשנגלדבאך 6:0

רק לפני כשבועיים שחטאר הייתה בשמיים. אלופת אוקראינה ניצחה את ריאל במדריד בספרד, והיה נדמה שהיא בדרך הבטוחה למקום הראשון בבית ב'. אף אחד לא יכול היה לחזות את ההערב המשפיל שחוו השחקנים בכתום הערב. מנור סולומון פתח כהרגלו בהרכב של לואיס קאסטרו והמטרה הייתה לנצח את מנשנגלדבאך, שטרם השיגה ניצחון בליגת האלופות העונה. בפועל, המשחק היה חד צדדי לגמרי, כאשר הגרמנים עשו כל מה שרצו על כר הדשא ובהחלט היו יכולים לכבוש יותר מחמישה שערים.

כבר הרבה זמן שחטאר לא חוותה "נוק-אאוט" כמו שהיה הערב בקייב. למעשה, ב-2015 באיירן מינכן הביסה 7:0 את שחטאר, ונראה שיריבות גרמניות הן האויבות המרות ביותר של קבוצת הפאר מאוקראינה. אלסאן פלאה לא ישכח את המשחק הערב. החלוץ הצרפתי עלה חד מהרגע הראשון של המשחק, השלים שלושער נהדר וגם בישל. לארס שטינדל וראמי בנסבאיני הוסיפו לחגיגה, שער עצמי של ואלרי בונדאר הבלם רק היה עוד מסמר בארון הקבורה של שחטאר במשחק.

מנור סולומון | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

השוער אנטולי טרובין, שנכנס לשער במקומו של אנדריי פיאטוב הוותיק, ובמשחק היום הוא גם הספיק להדוף לפחות עוד שלושה שערים בטוחים, מה שמראה בעיקר כמה שחטאר דונייצק וסולומון פשוט לא הגיעו למשחק, כשבעוד חמישה ימים השחקנים אמורים לעלות למשחק העונה בליגה נגד דינאמו קייב. לגבי הישראלי, למרות שמאמנו ביצע חילופים רבים, קשר הנבחרת השלים 90 דקות בהתמודדות שהוא בוודאי ירצה לשכוח כמה שיותר מהר.

הרכבים

שחטאר דונייצק: אנטולי טרובין, דודו, דאויט חוצ'ולבה, ולרי בונדאר, ויקטור קורניינקו, מרקוס אנטוניו (אלאן פאטריק, 46), מאייקון (טראס סטפאננקו, 69), מארלוס (ויקטור קובאלנקו, 46), מנור סולומון, טטה, טייסון (ג'וניור מוראייס, 46).

מנשנגלדבאך: יאן זומר, שטפן ליינר (מיכאל לאנג, 82), ניקו אלבדי (טוני יאנצ'קה, 82), מתיאס גינטר, רמי בנסבאיני, כריסטוף קראמר, פלוריאן נויהאוס, יונאס הופמן (ולנטינו לזארו, 75), לארס שטינדל (האנס וולף, 69), מרקוס תוראם, אלאסן פלאה (איברהימה טראורה, 82).

מהלך המשחק

דקה 8, 0:1 למנשנגלדבאך! הגרמנים פתחו את המשחק הרבה יותר טוב, כדור רוחב של ליינר עבר את כולם והגיע לפלאה, שמצא את הרשת של טרובין ללא בעיות.

שער היתרון של הגרמנים היה באוויר כבר בפתיחה | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

דקה 17, 0:2 למנשנגלדבאך! שחטאר לא הצליחה לחבר התקפות, ומגד האורחים הכפילו את היתרון בעקבות בעיטה של קראמר מרחוק. הכדור פגע בדרך ברגליו של בונדאר וחדר לרשת.

השוער בצד אחד, הכדור בצד השני | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

דקה 26, 0:3 למנשנגלדבאך! הפתיחה המטורפת של המשחק נמשכת! פלאה קיבל את הכדור כ-20 מטרים מהשער ושיגר בעיטה אדירה מהמקום, טרובין התקשה להגיב לכדור העוצמתי ורק הוציא אותו מהרשת.

בעיטה אדירה של פלאה לרשת | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

דקה 44, 0:4 למנשנגלדבאך! זו כבר השפלה גדולה בקייב. בנסבאיני עלה גבוה לכדור לקרן, ולאחר מכן המשיך את המהלך לרשת כאשר אף שחקן הגנה בכתום לא עצר אותו.

זו כבר השפלה של לברקוזן | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

דקה 65, 0:5 למנשנגלדבאך! החגיגה של הגרמנים על כר הדשא נמשכת. שטינדל קיבל את הכדור מפלאה אחרי טעות של טרובין השוער, הקפטן בטח שטוח ומדויק לרשת.

דקה 79, 0:6 למנשנגלדבאך! תוראם סידר לפלאה את השלושער, אך בהתחלה נפסק נבדל והחגיגות נדחו מעט. לאחר שצפו במהלך, שופטי המסך אישרו את השער של הצרפתי.

לוקומוטיב מוסקבה – אתלטיקו מדריד 1:1

בליגה הספרדית הקולצ'ונרוס עדיין בלתי מנוצחים ומאז התבוסה נגד באיירן מינכן הם דווקא רשמו שלושה ניצחונות רצופים, אך באירופה הקבוצה של דייגו סימאונה ממשיכה לקרטע והערב היא שמטה שתי נקודות חשובות, שהיו מרחיקות אותה מהיריבה הרוסית בטבלת בית 1.

חוסה מריה חימנס, שחזר בשבת האחרונה מהיעדרות בת חודשיים, העלה את אתלטיקו מדריד ליתרון בדקה ה-18 עם נגיחה מצוינת. אלא שכעבור שבע דקות בלבד, הקטור הררה נגע בידו ברחבה והעניק ללוקומוטיב פנדל, אותו ניצל אנטון מירנצ'וק כדי להשוות את התוצאה. אתלטיקו עוד הגיעה ללא מעט מצבים בהמשך המשחק, אך לא הצליחה לנצל אותם ויצאה רק עם נקודה אחת.

אין הכרעה ברוסיה | MAXIM SHEMETOV/POOL/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

דקה 18, 0:1 לאתלטיקו מדריד! הקטור הררה המקסיקני הרים כדור נפלא לעבר מרכז הרחבה של לוקומוטיב, הבלם חוסה מריה חימנס עלה נהדר ונגח לרשת.

פתיחה נהדרת של הספרדים | YURI KOCHETKOV/POOL/AFP via Getty Images

דקה 25, לוקומוטיב חזרה ל-1:1! אותו הררה שבישל את השער הקודם הפעם טעה כאשר נגע בידו ברחבה, השופט הצביע על הנקודה הלבנה לאחר שצפה במהלך במערכת ה-VAR. אנטון מיראנצ'וק כבש.

מיראנצ'וק כבש את השוויון | YURI KOCHETKOV/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי