"סיים כמו כוכב": בספרד פירגנו לרודריגו על שער הניצחון

רודריגו | Oscar J. Barroso / Europa Press Sports via Getty Images

בתקשורת התלהבו מהברזילאי שהכריע ב-2:3 של ריאל מדריד על אינטר: "בכל פעם שאני משחק בליגת האלופות, זו תחושה מיוחדת", אמר השחקן. ראמוס השתווה לפיקה: "ידענו שזה משחק של חיים או מוות"

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד נושמת לרווחה. הקבוצה של זינדין זידאן ניצחה אתמול (שלישי) 2:3 את אינטר ובמחזור השלישי, אחרי דרמה גדולה, השיגה ניצחון בכורה בליגת האלופות. בכך היא נמנעה משיא שלילי של ארבעה משחקי בית ללא ניצחון במפעל, אך חשוב מכך – שמרה על האפשרות להעפיל לשמינית הגמר. ההיסטוריה מספרת ש-47% מהקבוצות שפתחו בעבר את העונה עם ארבע נקודות משלושה משחקים (זה היה מצבה של ריאל גם אשתקד) – צלחו את שלב הבתים.

גיבור המשחק היה רודריגו הברזילאי שעלה מהספסל יחד עם ויניסיוס ג'וניור בדקה ה-64 וקטע בצורת ארוכה, שהחלה באפריל. הוא כבש את שער הניצחון בסטייל מתוך הרחבה והיה ליליד שנות ה-2000 הראשון שמגיע לחמישה שערים בצ'מפיונס ליג. "הייתי מוכן כל הזמן וחיכיתי להזדמנות שלי. אני מסוגל להבקיע או לבשל ולעזור לחבריי לקבוצה וזו הסיבה שנכנסתי. ידענו שיהיה משחק קשה והיינו מוכנים, זידאן ביקש מאיתנו לשחק באינטנסיביות. בכל פעם שאני משחק בליגת האלופות אני מרגיש תחושה מיוחדת", אמר רודריגו לאחר המשחק.

גם הקפטן סרחיו ראמוס עשה היסטוריה. השער שכבש בנגיחה היה השער ה-100 שלו בריאל מדריד, שווה לפרננדו מוריינטס, חלוץ העבר הספרדי. רק 22 שחקנים הגיעו לציון דרך שכזה במדי הבלאנקוס. מעבר לכך, ראמוס השתווה לג'רארד פיקה עם 14 שערים בליגת האלופות, כאשר מבין שחקני ההגנה רק רוברטו קרלוס (16) ואיבן הלגרה (15), שראמוס שיתף פעולה עם שניהם – כבשו יותר ממנו. אגב, גם קאסמירו רשם ציון דרך, עם משחקו ה-250 במועדון.

רודריגו חוגג את שער הניצחון | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

ראמוס אמר לאחר הניצחון: "זה היה מסובך מאוד, יש להם קבוצה חזקה עם פילוסופיית משחק ברורה, אבל מה שחשוב זה שבסופו של דבר השגנו את שלוש הנקודות ואנחנו חייבים לעשות את זה גם במשחק הבא. הספק הזה שנוצר מדי פעם עם תוצאות רעות, נעלם אחרי כל ניצחון, אם כי אנחנו לא מתרגשים מדעה של אף אחד. ידענו שזה משחק של חיים או מוות ונתנו את כל מה שהיה לנו ברגע קשה".

על ציון הדרך: "100 שערים? זה בטח לא רע, אך השיאים הם משניים. אני רוצה שיזכרו את ההישגים שלי והשיאים, אבל כל עוד הם משמשים לניצחונות, כי זה הכי חשוב. מקווה שאצליח לכבוש עוד הרבה שערים משמעותיים". כשנשאל על היכולת החלשה של ריאל בהגנה (שבעה שערי חובה בשלושה מחזורים בליגת האלופות), ענה: "זה קשה להגן נגד קבוצות כל כך מוכשרות, אנחנו עובדים קשה כדי לחזור לכוח ההגנתי שלנו".

ראמוס. ממשיך לעשות היסטוריה | Diego Souto/Quality Sport Images/Getty Images

"שמחה או הקלה?" נשאל זידאן אחרי המשחק והשיב: "אני שמח, שמח, שמח". "תמיד יש מתח במשחק, זה נורמלי. אלה משחקים צמודים, זו ליגת האלופות. זה חשוב מאוד שהשגנו שלוש נקודות בבית. הראנו אופי, היינו סבלניים מול קבוצה טובה, צריך לברך את השחקנים כי זה לא היה קל. התחלנו נהדר, לחצנו כמו שאנחנו רוצים, הובלנו אבל הם כבשו את ה-1:2 מהר מאוד והיה לנו קשה להמשיך את הכדורגל שלנו. המחצית השנייה הייתה צמודה. אני תמיד מאמין עד הסוף".

"אני חושב שאינטר כן הרגישה יותר בנוח מבחינה פיזית במחצית השנייה, זה נורמלי", המשיך המאמן. "יש קשיים במשחק ולפעמים היריב כופה עלייך סגנון ועליך להיות מוכן. אנחנו יכולים לעשות יותר, אך צריכים להיות מאושרים. זה הכדורגל, עלינו ליהנות מהניצחון. השחקנים ראויים למחמאות על האמונה עד הסוף. החילופים שעשיתי? המטרה היא לשפר את המשחק. אדן הזאר ומרקו אסנסיו עשו עבודה טובה, אך עם שניהם צריך ללכת לאט. הם שיחקו במשך שעה והדבר הכי טוב שקרה אחרי החילופים הוא שניצלנו את השטחים".

ואכן, הזאר רשם משחק מאכזב והיה לא מעורב, למעט הזדמנות אחת גדולה אחרי מבצע ברחבה שהסתיים בכדור הקרן, שהוביל לשער של ראמוס. הברזילאים של ריאל זכו למחמאות: "השער של רודריגו שווה זהב", "רודריגו נתן חיים ללבנים ברגע הכי קשה וחשוב", נכתב במארקה. גם ב-"אס" החמיאו: "הוא שיחק עם הרבה שכל וברגע הכי חשוב, ברחבה – סיים כמו שחקן וותיק ומנוסה, כמו כוכב". "העתיד הציל את ריאל מדריד", נכתב בהתייחסות לכך שוויניסיוס ג'וניור היה זה שבישל לרודריגו את השער.

שער העיתון "אס"
שער העיתון "אס" | מסך

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי