קבאני צפוי לפתוח ביונייטד, טוכל עם הגב אל הקיר נגד לייפציג

אדינסון קבאני | Robbie Jay Barratt - AMA/Getty Images

שלישי בליגת האלופות: החלוץ האורוגוואי, לפי הדיווחים, יקבל את חולצת ההרכב לראשונה נגד בשאקשהיר בתקווה לקרב את השדים האדומים לשמינית הגמר. פ.ס.ז' תסתבך כהוגן אם תפסיד, אמבפה ישבור את הבצורת שלו במפעל?

(גודל טקסט)

שלב הבתים בליגת האלופות כבר בחצי הדרך. מחר (שלישי) יחל המחזור הרביעי, כשעיקר הדרמה היא בבית 8 הצמוד כאשר מנצ'סטר יונייטד ולייפציג מוליכות עם שש נקודות ולפריז סן ז'רמן ואיסטנבול בשאקשהיר שלוש נקודות כל אחת מהארבע יכולות להעפיל כמובן לשלב שמינית הגמר. הצרפתים יהיו קרובים להדחה אם ייכשלו שוב. בבית 6, בורוסיה דורטמונד ולאציו מקוות לעשות צעד משמעותי להשגת המקום בשמונה האחרונות. צ'לסי וסביליה שצמודות בבית 5 יוצאות למשחקי חוץ.

פריז סן ז'רמן – לייפציג (22:00)

תומאס טוכל מרגיש את הלחץ היטב לפני המשחק הביתי נגד לייפציג שניצחה את קבוצתו 1:2 בגרמניה. פ.ס.ז', שנכנעה 3:2 למונאקו אחרי יתרון כפול, עם שלוש נקודות בלבד בשלב הבתים ואם תפסיד סיכוייה להעפיל לשלב שמינית הגמר יהיה נמוכים מאוד. טוכל יהיה עלול לשלם על כך בכיסאו. "קורבן או אשם?", הייתה הכותרת של "פראנס פוטבול" הבוקר.

הקבוצה תחסר את פרנסל קימפבה ואידריסה גיי המושעים בזמן שמרקו וראטי עדיין בספק למשחק. אנדר הררה נמצא בכוננות בזמן שדיאלו עשוי לפתוח במרכז ההגנה.

קיליאן אמבפה. שבעה משחקים בלי שער במפעל היוקרתי | Aurelien Meunier – PSG/PSG via Getty Images

מנגד, קיליאן אמבפה וניימאר שנעדרו מהמשחק בגרמניה, יפתחו. הבעיה היא שהחלוץ הצרפתי שהרשית כבר תשעה שערי ליגה העונה בשבע הופעות – לא כבש בליגת האלופות כבר קרוב לשנה – מאז ה-0:5 נגד גלאטרסאי בדצמבר, כשבאותו ערב גם בישל שלוש פעמים.

לייפציג מגיעה למשחק לאחר תיקו 1:1 מאכזב נגד איינטרכט פרנקפורט. החלוץ יוסוף פאולסן שעלה מהספסל וכבש את שער השוויון, עשוי לחזור להרכב, אם כי יוליאן נגלסמן שוקל גם אפשרות לשחק בדיוק עם אותם 11 שניצחו את הצרפתים במשחק הביתי. המגן השמאלי מרסל האלסטנברג בספק למשחק.

מנצ'סטר יונייטד – איסטנבול בשאקשהיר (22:00)

לאחר ה-0:1 על ווסט ברומיץ' ביום שבת, מנצ'סטר יונייטד מחפשת לתקן את ההפסד 2:1 בטורקיה ולעשות צעד משמעותי אל עבר שמינית גמר ליגת האלופות. לוק שואו ייעדר בחודש הקרוב ואת מקומו פס באלכס טלס, בעוד סקוט מקטומיניי עשוי לשוב הרכב. פול פוגבה עדיין בספק למשחק והחלטה אם ישוב לסגל תתקבל רק בסמוך למשחק, אולם בכל מקרה השינוי המעניין צפוי להיות בחוד ההתקפה.

בבריטניה בטוחים כי אדינסון קבאני יפתח בהרכב לראשונה במדי השדים האדומים ויחליף את אנתוני מרסיאל. לפי דיווח ב"מנצ'סטר איבנינג ניוז", אולה גונאר סולשיאר מודאג מכך שקבוצתו ממעטת לכבוש ממשחק פתוח באולד טראפורד ובליגה לא עשתה זאת כבר חודשיים. "הוא הוכיח שהוא יכול להשתלב בטקטיקה של סולשיאר, זה כנראה הזמן המושלם עבור האורוגוואי. ההתקפה שלה נטולת כיוון וזקוקה למבוגר אחראי. גם סולשיאר ציין זאת".

דין הנדרסון
דין הנדרסון. יזכה להופעה נדירה בהרכב? | Martin Rickett – Pool/Getty Images

גם בשער עשוי להתבצע שינוי, כאשר דין הנדרסון אמור לקבל הזדמנות נדירה על חשבון דויד דה חאה. בממלכה פורסם כי סולשיאר כבר שוחח עם השוער הצהיר על כוונתו להעניק לו דקות, אך המנג'ר דווקא רמז שספק אם כך יהיה מחר: "אני לא חושב שזה עניין של להיות או לחדול אם הנדרסון ישחק מחר. הוא מתאמן מעולה, פוטנציאל להיות אחד הטובים בעולם והוא רוצה להישאר במנצ'סטר יונייטד ולהיות חלק מהקבוצה. אני לא יודע סיבה למה משחק אחד מחר משנה את הכל. אתם יודעים עוד כמה משחקים יהיו לנו העונה?".

הנורבגי גם התייחס ליכולתו של מרסיאל העונה: "אנתוני עוד יתפתח וישתפר. הוא כבש בעונה שעברה 23 או 24 שערים, אלו מספרים מאוד משמעותיים ואנחנו רוצים שאנתוני יתניע העונה. הוא מאוד טוב מבחינתי, אולי שוערים פשוט הצליחו לספק הצלות גדולות נגדו העונה".

בצד השני, המאמן אוקאן בורוק היה ברור בשדה התעופה באיסטנבול: "הראינו שאנחנו שאפתניים, זה משחק חשוב שיקבע את עתידנו, אנחנו רוצים לנצח. הניצחון שלנו במשחק הקודם אפילו נתן לנו אפשרות להילחם על העפלה לשלב הבא". מה שכן, הטורקים מגיעים למשחק אחרי הפסד 3:2 מאכזב לבשיקטאש כשהם רחוקים כבר שבע נקודות מפסגת הטבלה. דמבה בה, שכבש במשחק הקודם בין הקבוצות כבר בדקה ה-13, יפתח בחוד ההתקפה. רפאל עשוי לשחק נגד מועדונו לשעבר משום שהמגן הימני ג'וניור קאייסרה ייעדר בשל פציעה.

הטורקים חוגגים על חשבון מנצ'סטר יונייטד. אסור לזלזל בהם | OZAN KOSE/AFP via Getty Images

בורוסיה דורטמונד – קלאב ברוז' (22:00)

הצהובים-שחורים ניצחו בקלילות 3:0 במשחק הקודם בין הקבוצות בבלגיה ומצפים להשיג ניצחון שלישי ברציפות בליגת האלופות שיקרב אותם לשלב שמינית הגמר. ארלינג הולאנד שכבש רביעייה נגד הרטה ברלין ועזר לקבוצה לצמק את הפער מהמוליכה באיירן לנקודה בלבד – מגיע רעב מאוד למשחק הזה. הוא זקוק לשער אחד בלבד כדי להשוות את מספר שעריו אשתקד בחצי העונה בצהוב-שחור. ההערכות הן שג'יידון סאנצ'ו שלא שותף כלל בשבת, יחזור להרכב.

הבלגים, מצדם, התאוששו מההפסד בליגת האלופות והגיבו עם שני ניצחונות בזירה המקומית שהשאירו את הקבוצה בפסגת הטבלה ביתרון נקודה. החלוץ נואה לאנג שכבש את שער הניצחון במסגרת הליגה מקווה לפתוח בהרכב בליגת האלופות לראשונה.

ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד | Clemens Bilan – Pool/Getty Images

לאציו – זניט סנטפטרסבורג (22:00)

הקבוצה של סימונה אינזאגי פתח את העונה באירופה עם ניצחון גדול 1:3 על בורוסיה דורטמונד אך לאור סגל חסר נאלצה להסתפק לאחר מכן בשתי תוצאות תיקו. סרג'י מילינקוביץ'-סאביץ' ולואיס פיליפה עדיין ייעדרו בשל נגיף הקורונה בזמן שסנאד לוליץ' בחוץ בשל פציעה. הקבוצה מהאולימפיקו קיבלה ביטחון בזכות ה-1:1 המאוחר נגד יובנטוס וביום שבת חזרה לנצח עם 0:2 על קרוטונה במשחק גדול של צ'ירו אימובילה שיפתח בחוד כמובן. במשחק ברוסיה, החלוץ פיליפה קאיסדו הציל את האיטלקים מהפסד בדקה ה-82.

ראן – צ'לסי (19:55)

עם 16 שערי זכות בחמשת המשחקים האחרונים בכל המסגרות, הקבוצה של פרנק למפארד החלה להראות את הפוטנציאל שלה. אדוארד מנדי יחזור לראשונה למגרש ששימש כביתו בשנה החולפת, כשהוא השוער היחיד בליגת האלופות בצוותא עם ליברפול, שטרם הוציא כדור מהרשת. טיאגו סילבה שנח במהלך ה-0:2 על ניוקאסל, צפוי לשוב למרכז ההגנה. כריסטיאן פוליסיק ייעדר בשל פציעה וקאי האברץ אמור לשוב לאחר שהושבת בשל נגיף הקורונה.

הצרפתים רשמו שלושה הפסדים רצופים בכל המסגרות בלי אף שער זכות. בשבת הם נכנעו 1:0 בבית לבורדו. המגן דלברט הנריקה שהורחק במפגש בסטמפורד ברידג' יחמיץ כמובן את ההתמודדות. דניאל רוגאני פצוע וייעדר אף הוא.

שחקני צ'לסי. ההתקפה מתחברת | Alex Livesey – Danehouse/Getty Images

קרסנודאר – סביליה (19:55)

במשחק בספרד זה היה צמוד מאוד, הרוסים הובילו כבר 0:2 אך סביליה הפגינה אופי בדרך ל-2:3 גדול. כעת המארחת תרצה לא רק לעשות חיים קשים אלא גם לקחת נקודות מול האנדלוסים שמתחרים עם צ'לסי על ראשות הבית. הרוסים חזרו לנצח בשבת עם 0:1 על טמבוב במה שהיה ניצחון ראשון שלהם מזה שישה משחקים בכל המסגרות.

הקבוצה של ז'ולן לופטגי חיברה שלושה ניצחונות רצופים בכל המסגרות ושיפרה עמדות גם בליגה הספרדית. היא תחסר את הקפטן חסוס נבאס המורחק וכן את קשר הכנף סוסו. הספרדים מודאגים בעיקר ממאזן האימה שלהם ברוסיה – ניצחון בודד, כשלפני שלוש שנים אף הובסו 5:1 על ידי ספרטק מוסקבה בליגת האלופות. יוסף אין נסירי, מלך שערי הקבוצה עם חמישה שערים בכל המסגרות, יפתח בחוד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי