רונאלדו, היזהר: הולאנד יהיה מלך שערי הצ'מפיונס בכל הזמנים?

ארלינג הולאנד | Bernd Thissen/picture alliance via Getty Images

החלוץ שכבש צמד ב-0:3 על ברוז' הגיע ל-15 שערים במפעל תוך 12 משחקים בלבד - הכי מהר אי פעם. אם ימשיך כך, עוד יעקוף את הפורטוגלי. בספרד משתחווים: "השמיים כחולים, הדשא ירוק, והוא מבקיע. יש דברים בטוחים"

(גודל טקסט)

לאוהדי הכדורגל הייתה תחושת דז'ה-וו קלה. לפני שלושה שבועות הביסה בורוסיה דורטמונד 0:3 את קלאב ברוז' כשארלינג הולאנד הנפלא הבקיע צמד. אתמול (שלישי) התוצאה חזרה על עצמה, הפעם בגרמניה, והחלוץ הנורבגי שוב הבקיע שניים. החלוץ הגיע ל-17 שערים העונה ב-13 הופעות, כלומר יותר מאשר כבש הצהובים-שחורים בחצי העונה שעברה (16 שערים ב-18 משחקים).

עם כל הכבוד לשער הנפלא של ג'יידון סאנצ'ו בכדור חופשי, הולאנד תופס את כל הכותרות. הוא הגיע ל-15 שערים בליגת האלופות אחרי 12 משחקים בלבד. עד לנסיקתו, רוד ואן ניסטלרוי ורוברטו סולדאדו החזיקו בשיא המפעל כשנזדקקו ל-19 שערים. להארי קיין זה לקח 20 משחקים. כריסטיאנו רונאלדו, לשם השוואה, רשם 51 הופעות עד שעמד ביעד.

כמה משחקים הם היו צריכים כדי לכבוש 15 שערים בצ'מפיונס?

הולאנד: 12 משחקים
ואן ניסטלרוי וסולדאדו: 19 משחקים
קיין: 20 משחקים
שבצ'נקו: 22 משחקים
לבנדובסקי: 25
ניימאר: 26
אמבפה: 27
בנזמה ומסי: 29
הנרי: 31
ראול: 33
אטו: 41
כריסטיאנו רונאלדו: 51

סאנצ'ו פרגן לחברו: "אני פשוט שמח לשחק איתו, הוא שחקן מדהים. הוא תורם לנו מאוד על המגרש לא רק בשערים, שמחתי לבשל לו. הוא קיבל את פרס הגולדן בוי לאחרונה וזה בהחלט היה מתנה צודקת עבורו". עוד אמר: "אני מאוד גאה בהופעה שלנו הערב, וגם שלי. עבדנו קשה באימונים וזה השתלם והיה פנטסטי. המשחק נגד לאציו היה קריאת השכמה עבורנו, עלינו ללחוץ חזק מהרגע הראשון".

תומא מונייה בטוח ביכולת של חבריו: "אנחנו שווים ברמה לפריז סן ז'רמן, יש מקום לאופטימיות. תענוג לשחק עם כשרונות כה צעירים. אנחנו מציגים רמה גבוהה, אני בטוח שזו תהיה עונה יפה מאוד". בשנה שעברה אלופת צרפת, שהגיעה עד לגמר, הייתה זו שהדיחה את הצהובים-שחורים מהמפעל כשנקמה על הפסד 2:1 עם ניצחון 0:2 בצרפת במשחק ללא קהל, כזכור.

"הולאנד כמובן. הוא שוב היה מבריק, גם סאנצ'ו רשם ערב חלומי אחרי הרבה זמן", נכתב ב"קיקר" שם החמיאו לגרמנים על הקלות בה התקרבו לשמינית הגמר. "יש דברים שהם בטוחים – השמיים כחולים, הדשא ירוק, הכדור הוא עגול והולאנד מבקיע", נכתב על החלוץ, שעל הדרך גם הפך להיות השחקן הצעיר ביותר במפעל שמגיע ל-15 שערים במפעל (בגיל 20 ו-306 ימים). עוד נכתב כי בכלל מדובר בקבוצה צעירה ונהדרת שתמיד כיף לראות אותה. "צעד גדול לשמינית הגמר, דורטמונד לחצה לאורך כל הדקות ושוב שמרה על שער נקי", נכתב ב"בילד".

ארלינג הולאנד חוגג עם ג'יידון סאנצ'ו | Alex Gottschalk/DeFodi Images via Getty Images

בעוד שבוע ינסו הצהובים-שחורים, שהגיעו ל-200 שערים בליגת האלופות (במשחקה ה-126), הקבוצה ה-13 שעושה זאת, לא רק להבטיח את מקומם בשמינית הגמר אלא גם לעשות זאת מהמקום הראשון, כשיארחו את לאציו שניצחה אותם במחזור הפתיחה. השוער רומאן בורקי סיכם זאת היטב: "כשאנחנו מנצחים, אף אחד לא מדבר על המנטאליות שלנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי