צעד גדול לשמינית: ריאל מדריד ניצחה 0:2 את אינטר בחוץ

שחקני ריאל מדריד חוגגים | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images

הבלאנקוס ניצחו לראשונה את הקבוצה הביתית בסן סירו, עלו למקום השני בבית 2 של ליגת האלופות ונהנו משער ראשון של הזאר מזה שלוש שנים. רודריגו הכפיל. הנראזורי בדרך לסיים את העונה האירופית

(גודל טקסט)

ריאל מדריד ואינטר לבטח חשבו שבשלב הזה, המפגש הערב (רביעי) ביניהן יקבע מי תסיים ראשונה בבית 2 בליגת האלופות. אלא ששתיהן הגיעו לאצטדיון הסן סירו בסכנת הדחה ומי שעמדה בלחץ הייתה אלופת ספרד, שניצחה 0:2 והודות להפסד של שחטאר דונייצק מוקדם יותר, עשתה צעד משמעותי לעבר העפלה לשמינית הגמר. הנראזורי, מצדם, בדרך לכישלון נוסף במפעל הבכיר באירופה, כאשר בתום ארבעה מחזורים הם עם שתי נקודות בלבד ובניגוד לעונה שעברה, הפעם הם עלולים להישאר גם מחוץ לליגה האירופית.

שני דברים מיוחדים קרו הערב עבור ריאל מדריד, מעבר לשלוש הנקודות שהשיגה. הבלאנקוס ניצחו לראשונה בסן סירו את אחת משתי הקבוצות המארחות בו, אינטר ומילאן. בנוסף, אדן הזאר כבש בליגת האלופות לראשונה מזה שלוש שנים, עם פנדל מוצלח שהעלה את ריאל ליתרון מוקדם. רודריגו הצעיר, שהכריע את המפגש הקודם בין הקבוצות עם השער שקבע 2:3 דרמטי, עלה גם הפעם מהספסל ושוב הצדיק את הקרדיט מזינדין זידאן, כשהבקיע את השני של הלבנים. תוסיפו לכך את העובדה שהקבוצה שלו הסתדרה ללא סרחיו ראמוס הפצוע, והמאמן צרפתי יכול לצאת מרוצה מאוד מערב החזרה שלו למקום בו החל את השושלת שלו כמאמן הקבוצה, עם הזכייה בגביע אירופה ב-2016 אחרי שגבר על אתלטיקו מדריד בגמר.

במאזנה של ריאל מדריד שבע נקודות כעת, אחת בלבד פחות ממנשנגלדבאך המוליכה, אותה יפגשו במחזור האחרון. עוד לפני כן, הבלאנקוס ינסו לנקום בשחטאר דונייצק ומנור סולומון בשבוע הבא, כשיתארחו באוקראינה אצל הקבוצה שהפתיעה אותם במחזור הראשון, בתקווה להשיג ניצחון נוסף שיבטיח את הכרטיס לשלב 16 האחרונות.

אדן הזאר חזר לכבוש | Valerio Pennicino/Getty Images
זידאן חזר למקום בו החל את השושלת | Mattia Ozbot/Soccrates/Getty Images

ומה אפשר לומר על אינטר? אחרי שהגיעה רחוק בליגה האירופית בעונה שעברה, הקבוצה של אנטוניו קונטה התחזקה בקיץ בארתורו וידאל ובאשרף חכימי והצליחה לשמור על לאוטרו מרטינס, אך די ברור שהיא זקוקה ליותר משמות נוצצים כדי לתקוע יתד בליגת האלופות אחרי עשור שחון. וידאל עצמו היה זה שחיסל את סיכויי הנראזורי לנצח הערב, כשאיבד את הראש לאחר שהשופט אנתוני טיילור לא שרק לעבירה עליו ברחבה ולא הותיר לאיש עם המשרוקית ברירה, אלא לשלוף לעברו את הכרטיס האדום כבר בדקה ה-32.

כדי לעלות לשמינית הגמר אינטר צריכה שריאל וגלדבאך יפסידו את שני המשחקים שנותרו להן, מה שבהחלט לא צפוי לקרות. רומלו לוקאקו וחבריו יקוו לעקוף את שחטאר בשני המחזורים שנותרו, על מנת להשאיר את העונה האירופית בחיים ולהמשיך אותה במפעל השני בחשיבותו ביבשת.

לוקאקו. העונה האירופית של אינטר בדרך לסיום | Emmanuele Ciancaglini/Quality Sport Images/Getty Images
קונטה. ערב מאכזב לנראזורי | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images

הרכבים

אינטר: סמיר הנדנוביץ', מילאן שקריניאר, סטפן דה פריי, אלסנדרו באסטוני, רוברטו גאגליארדיני, ארתורו וידאל, ניקולו בארלה, אשרף חכימי, אשלי יאנג, לאוטרו מרטינס, רומלו לוקאקו.

ריאל מדריד: טיבו קורטואה, דני קרבחאל, רפאל וראן, נאצ'ו, פרלאן מנדי, טוני קרוס, לוקה מודריץ', מרטין אודגור, לוקאס ואסקס, אדן הזאר, מריאנו דיאס.

מהלך המשחק

כבר בדקה השביעית עלתה ריאל מדריד ליתרון: ניקולו בארלה ספק הכשיל את נאצ'ו ברחבה, השופט הצביע על הנקודה הלבנה ואדן הזאר כבש בפנדל את ה-0:1. חמש דקות עברו ו-ואסקס כמעט הכפיל, אך הניסיון שלו פגש את העמוד. בדקה ה-17 ריאל הגיעה למצב נוסף, מנדי פרץ בצד שמאל אבל שחרר מסירת רוחב לא טובה.

המשחק התחמם בדקה ה-32: וידאל נפל ברחבה וטען להכשלה, אך השופט אנתוני טיילור הורה להמשיך. הצ'יליאני מחה וקיבל כרטיס הצהוב, אך לא נרגע ולאחר שנעמד סנטימטר מטיילור וצעק עליו, ראה גם את הכרטיס האדום.

הזאר העלה את הבלאנקוס ליתרון מוקדם | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images
ארתורו וידאל מורחק | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images
העצבים של וידאל אחרי ההרחקה | Mattia Ozbot/Soccrates/Getty Images

הבלאנקוס שלטו בקצב גם אחרי ההפסקה ובדקה ה-59 היתרון הוכפל. קרוס מצא את ואסקס באגף ימין, הספרדי הגביה ורודריגו המחליף סיים בבעיטת יעף נהדרת לרשת – 0:2 לריאל מדריד. בדקה ה-70 הזאר השתחרר לגמרי בחלק האחרון של המגרש וניסה רחוק, אך פספס את המסגרת. מיד לאחר מכן פרישיץ' חיפש שער מצמק מקו ה-16, אך לא איים על טיבו קורטואה. בסיום – 0:2 חשוב לריאל מדריד.

רודריגו שוב הבקיע נגד אינטר | Valerio Pennicino/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי