אתלטיקו מדריד הסתבכה, ליברפול עלתה לשמינית הגמר

ז'ואאו פליקס | Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images

הקולצ'ונרוס ספגו בדקה ה-86, סיימו ב-1:1 נגד באיירן מינכן, ובמחזור האחרון הם יתארחו אצל זלצבורג לראש בראש על ההעפלה לשלב הבא. פליקס כבש ראשון (26). ג'ונס בן ה-19 העניק לאלופת אנגליה 0:1 על אייאקס

(גודל טקסט)

שלב הבתים של ליגת האלופות הגיע לרגעי הסיום, כאשר הערב (שלישי) נערכו מספר משחקים מכריעים ברחבי אירופה. במוקד, אתלטיקו מדריד סיימה ב-1:1 מאכזב עבורה נגד באיירן מינכן בבית, כאשר במקביל ליברפול הבטיחה את מקומה בשמינית הגמר עם ניצחון על אייאקס.

אתלטיקו מדריד – באיירן מינכן 1:1

ראש בראש נגד זלצבורג. לא צריך להוסיף יותר עבור אתלטיקו מדריד, אשר הייתה רחוקה הערב שניות ספורות משמינית הגמר, אך לצערה היא הסתבכה לקראת מחזור הסיום, בו היא תיסע לאוסטריה ותקווה לצאת עם הכרטיס לשלב הבא. ללא לואיס סוארס ודייגו קוסטה, הקולצ'ונרוס הגיעו למשחק הביתי נגד אלופת אירופה, כאשר מנגד עמדה מולם קבוצה מעט שונה – רוברט לבנדובסקי קיבל מנוחה ונותר בגרמניה, כמו גם מנואל נוייר ולאון גורצקה.

בהרכב משני מאוד, האנזי פליק שוב לא הפסיד בליגת האלופות. לשמחתו, תומאס מולר היה שם עבור באיירן כדי למנוע הפסד ראשון לבווארים אחרי 15 ניצחונות רצופים בליגת האלופות. זה התחיל טוב עבור הספרדים, אשר עלו ליתרון בדקה ה-26 אחרי עוד שער של ז'ואאו פליקס בבמה הגדולה ביותר. ככל שהדקות עברו ניתן היה לראות את הגרמנים מתחילים לשחק כמו שהם יודעים, ובמהלך המחצית השנייה גם מולר עלה מהספסל, סחט כדור עונשין בדקה ה-86 וגם כבש אותו בעצמו, כל זאת כדי לסבך את דייגו סימאונה והשחקנים.

תומאס מולר חוגג | Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images

מהלך המשחק

דקה 26, 0:1 לאתלטיקו מדריד! אחרי דקות רבות של שליטה ספרדית, מהלך אישי נהדר של מרקוס יורנאה הסתיים עם בישול לז'ואאו פליקס, שהקדים את ניקלאס זולה ומצא את הרשת.

שער יתרון של הכוכב הפורטוגלי | Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images

דקה 86, באיירן מינכן חזרה ל-1:1! איזה שער דרמטי עבור אתלטיקו – סרג' גנאברי מצא את תומאס מולר ברחבה, והחלוץ הוותיק הצליח לסחוט פנדל מהשופט. מולר גם ניגש לבעיטה ודייק לרשת של יאן אובלק.

מולר חוגג עם שחקני באיירן מינכן | Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images

ליברפול – אייאקס 0:1

אחרי ההפסד בשבוע שעבר לאטאלנטה באנפילד, אלופת אנגליה ידעה כי חייבת ניצחון ביתי על אייאקס כדי למנוע הסתבכות גדולה בדרך לשמינית הגמר, ואולי אפילו לעלות לשלב הבא כבר הערב. לשמחתם של השחקנים באדום, בעקבות הניצחון על אלופת הולנד, בתוספת הפסד של האיטלקים אצל מיוטילנד, הם גם השלימו את המשימה. עם רשימת פצועים ארוכה, הכוללת בין היתר את וירג'יל ואן דייק, טרנט אלכסנדר-ארנולד, טיאגו אלקנטרה, ג'ו גומז, ולאחרונה גם השוער אליסון.

למעשה, ליברפול מעולם לא הפסידה לקבוצה הולנדית בבית – מתוך 15 מפגשים כאלו, ל"מייטי רדס" יש 15 ניצחונות. מי שעלה הערב בין הקורות של יורגן קלופ הוא קאוימהין קלהר בן ה-22, אשר ציין בכורה במדי קבוצתו. דיוגו ז'וטה המשיך לקבל את הקרדיט מהגרמני על חשבונו של רוברטו פירמינו, ובקישור פתח קרטיס ג'ונס המוכשר. אחרי מחצית ראשונה מאופסת בצפון אנגליה, בדקה ה-58 נכנס השער היחיד במשחק – ג'ורדן הנדרסון הוביל התקפה של ליברפול ומסר לנקו וויליאמס. המגן הוולשי זיהה את ג'ונס ברחבה, הרים לעברו והאנגלי בן ה-19 הבקיע מהאוויר מזווית קשה מאוד.

פאביניו עם קלהר, השוער שעלה להופעת בכורה | Phil Noble/PA Images via Getty Images

מהלך המשחק

דקה 58, 0:1 לליברפול! ג'ורדן הנדרסון הוביל מהלך נהדר של אלופת אנגליה, כאשר בסיומו נקו וויליאמס הרים כדור לעברו של קרטיס ג'ונס, והשחקן בן ה-19 כבש לרשת של אנדרה אוננה מזווית קשה.

ג'ונס חוגג. שער נהדר לאנגלי | PAUL ELLIS/POOL/AFP via Getty Images

בורוסיה מנשנגלדבאך – אינטר 3:2

למרות שהם במקום האחרון, הנראזורי נותרו בחיים ועדיין יש להם סיכוי לעלות שלב, כאשר לשם כך, הם זקוקים לניצחון על שחטאר דונייצק והפסד של ריאל מדריד במחזור האחרון. מנגד, הקבוצה של מרקו רוזה פספסה הזדמנות פז להבטיח את מקומה בשמינית הגמר כבר הערב, אם כי היא עדיין תלויה בעצמה ונמצאת בפסגת בית 2. מתאו דרמיאן העלה את אינטר ליתרון בדקה ה-17, בסיוע קל של השוער יאן זומר.

אלאסן פלאה נגח פנימה את שער השוויון בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, אך רומלו לוקאקו הבקיע את השני של האורחים בדקה ה-64 וכעבור תשע דקות בלבד, השלים צמד והגדיל את היתרון של האיטלקים. פלאה הוסיף גם הוא שער שני במשחק וצימק בדקה ה-76, אך שבע דקות לאחר מכן, שער נוסף שלו בוטל בעקבות נבדל של מרקוס תוראם שהפריע לשוער סמיר הנדנוביץ'.

ניצחון בכורה לאינטר העונה בליגת האלופות | Alex Gottschalk/DeFodi Images via Getty Images

אטאלנטה – מיטיולנד 1:1

אחת ההפתעות של הערב הגיעה אלינו מברגאמו, שם אטאלנטה יכלה להתקרב משמעותית לשלב שמינית הגמר אם היתה מנצחת את מיטיולנד, שלא צברה אפילו נקודה אחת עד כה בעונת הבכורה שלה במפעל.האיטלקים נקלעו לפיגור כבר בתחילת המשחק, ותערם לא השכילו להפוך את התוצאה.

אלכסנדר שולץ העלה את הדנים ליתרון מפתיע בדקה ה-13, ובמשך רוב שלבי המשחק היה נראה שאנחנו בדרך לסנסציה, אך כריסטיאן רומרו איזן את התוצאה בדקה ה-79, והקנה לאיטלקים יתרון על אייאקס לקראת המשחק המכריע ביניהן בשבוע הבא, כאשר תיקו יספיק לה כדי להעפיל לשלב הבא. מיטיולנד תארח את ליברפול למפגש פרידה מאירופה, כאשר לשתי הקבוצות לא נותר על מה לשחק.

אלחנדרו גומס. אטאלנטה פספסה הזדמנות | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images

פורטו – מנצ'סטר סיטי 0:0

שתי הקבוצות הגיעו למפגש אחרי שכבר הבטיחו את מקומן בין 16 האחרונות עוד במחזור שעבר, ולכן שיחקו בהילוך שני. הפרש השערים של הסיטיזנס עדיף בארבעה שערים על זה של הפורטוגלים, כך שפפ גווארדיולה ושחקניו ככל הנראה יסיימו בראשות בית 3.

גווארדיולה. צפוי לסיים בראש הבית | MIGUEL RIOPA/POOL/AFP via Getty Images

מארסיי – אולימפיאקוס 1:2

במשחק המשני של הערב, נפגשו שתי הקבוצות שאיבדו סיכוי להעפיל לשמינית הגמר. כל תוצאה מלבד הפסד של אולימפיאקוס הייתה מעניקה לה את הכרטיס לשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית, והצרפתים מנגד, עוד לא צברו נקודות או כבשו עד הערב, ולכן חששו לסיים ללא שערים.

מאדי קאמרה כבש את שער היתרון של היוונים בדקה ה-33, ולאחר 22 דקות מארסיי קיבלה הזדמנות פז לכבוש שער ראשון העונה בדמות פנדל, ואחרי 415 דקות ארוכות, דימיטרי פאייה לא התבלבל והשווה את התוצאה. פאייט מצא את עצמו פעם נוספת בעמדת הבקעה מהנקודה הלבנה, וגם הפעם הצרפתי לא התבלבל וקבע מהפך בדקה ה-75. הניצחון הצרפתי דחה את ההכרעה בקרב על הכרטיס לליגה האירופית למחזור הסיום, בו מארסיי תפגוש את מנצ'סטר סיטי, ואולימפיאקוס מצידה את פורטו.

פאייה השלים מהפך במשחק | NICOLAS TUCAT/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי