דיווח בספרד: פלורנטינו שוקל לפטר את זידאן מיידית, פוצ'טינו יחליפו

זינדין זידאן | Stanislav Vedmid/DeFodi Images via Getty Images

ב"אל מונדו" פורסם שהצרפתי עשוי לאבד את משרתו בריאל מדריד אחרי ההפסד לשחטאר. שמו של הארגנטינאי הוזכר, כמו גם ראול. המאמן הבהיר: "לא מתכוון להתפטר, לא הגיע לנו להפסיד". מודריץ': "יש חוסר ביטחון בקבוצה"

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

שעות ספורות אחרי ההפסד 2:0 של ריאל מדריד למנור סולומון ושחטאר דונייצק במחזור החמישי של ליגת האלופות, שמציב את ריאל בסכנה אמיתית להיות מודחת לראשונה בתולדותיה בשלב הבתים בליגת האלופות המועדון נמצא בכאוס. לפי דיווח ב"אל מונדו" הספרדי, הנשיא פלורנטינו פרס שוקל לפטר באופן מידי את המאמן זינדין זידאן, בעוד ב"מארקה" נכתב גם כן שמעמדו התערער לחלוטין ובקבוצה לא בטוחים שהוא מסוגל להוציא את הקבוצה מהבוץ. האם ההפסד במגרש בו הוביל את ריאל לזכייה בגביע ה-13 בתולדותיה לפני כשנתיים וחצי – חרץ את דינו?

בפרסום נכתב כי המאמן הצרפתי נמצא ב"סכנה רצינית" לאיבוד עבודתו, זאת לאחר פתיחת העונה הצולעת של ריאל מדריד בליגה ובליגה האלופות. בנוסף, מי שסומן כמחליפו של זידאן הוא מאוריסיו פוצ'טינו הארגנטינאי, אשר נמצא זמן רב בפנקס של פרס ולא אימן מאז פוטר מטוטנהאם. גם שמו של ראול גונזאלס הוזכר בתור המאמן הבא של אלופת ספרד. חלוץ העבר האגדי של המועדון מאמן בימים אלו את קבוצת המילואים של ריאל מדריד.

לא רק בספרד עסקו בעתידו של זידאן על הקווים. מיד לאחר ההפסד באוקראינה הוא נשאל על כך במסיבת העיתונאים והכריז: "אני לא מתכוון להתפטר. ממש לא. מכאן אנחנו ממשיכים הלאה ומטבעי, אני אופטימי. המצב מאוד מסובך בשלב זה, אבל אנחנו צריכים להציג את האופי שלנו והגאווה של המועדון. המשחק היה מרגיז כי לא הגיע לנו להפסיד אותו. חושב שזה הזמן שלנו להאמין בעצמנו".

"אנחנו נמצאים בתוך תקופה רעה וכל מה שאפשר לעשות זה פשוט להמשיך הלאה" המשיך זידאן. "לא שיחקנו טוב במחזור האחרון בליגה, אבל מול שחטאר זה כבר היה אחרת. היינו טובים והכדורים סירבו להיכנס לרשת. יש לנו קושי בכיבוש שערים, אם השער הראשון היה מגיע היה לנו קל יותר".

הבשורה החיובית היחידה איתה יחזור זידאן לספרד היא העובדה שאינטר ניצחה את בורוסיה מנשנגלדבאך במשחק המאוחר של הבית, מה שאומר שריאל מדריד תלויה בעצמה במחזור הסיום. "עכשיו, כשנשאר לנו משחק אחד בשלב הבתים, נהיה חייבים לנצח אותו כדי להעפיל לשמינית הגמר. אני אדם אופטימי מטבעי." סיכם הצרפתי את דבריו.

מלבד המאמן, גם לוקה מודריץ' הוותיק שיתף את תחושותיו לאחר ההפסד: "המצב שלנו קשה, אבל ריאל מדריד הוכיחה כבר בעבר שהיא מסוגלת לנצח ברגעים הקריטיים, ואנחנו חייבים לעשות את זה בשבוע הבא נגד מנשנגלדבאך. היציבות שהייתה לנו בעבר חסרה מאוד עכשיו".

"אנחנו מסוגלים להציג כדורגל נפלא במשחק, ואז לשחק לא טוב בשני המשחקים הבאים. יש תחושה של חוסר ביטחון כשאנחנו סופגים שערים וזה חייב להשתנות. אנחנו מצליחים לייצר מצבי הבקעה, אבל מתקשים מאוד בסיומת. ניתן הכל כדי לנצח את המשחק האחרון בשלב הבתים".

מודריץ'. "היציבות שהייתה לנו בעבר חסרה לנו" | Stanislav Vedmid/DeFodi Images via Getty Images

מאז שזידאן חזר לקווים, הבלאנקוס ניצחו רק בחמישה מ-13 משחקיהם בליגת האלופות העונה ספגו הבלאנקוס כבש תשעה שערים במפעל אחרי חמישה מחזורים – הרקורד הגרוע ביותר שלהם איי פעם. רפאל וראן, שהיה אשם בשער הראשון של האוקראינים, כבר חתום על שלוש טעויות העונה בליגת האלופות.

ב"מארקה" נכתב: "הוא כבר מזיק יותר מעשר מועיל לקבוצה". "אף אחד כאן כבר לא חסין, ריאל מדריד היא קטסטרופה. עוד הפסד מביך, נגד יריבה שספגה עשירייה מגלדבאך ואת כל שעריה כבשה נגד ריאל", נכתב ב"מארקה". ב"אס" כתב העיתונאי המדרידיסטה תומאס רונסרו: "אף אחד לא ישכח לזידאן את מה שעשה אבל הוא איבד את השליטה על חדר ההלבשה". הכותב פירט את כל הטעויות שביצע המועדון בשנתיים האחרונות החל ממכירת כריסטיאנו רונאלדו והעדפותיו השונות של זידאן שוויתר על מרקוס יורנטה וסרחיו רגילון. "אנחנו מתפללים לא להגיע לליגה האירופית", סיכם. ואם כל זה לא מספיק, לריאל, שנמצאת בסגל חסר, מצפה שבוע סופר-קשה: בשבת היא תתארח ברמון סנצ'ס פיחואן נגד סביליה, בשלישי תפגוש את גלדבאך למשחק של להיות או לחדול, ובסוף אותו השבוע תגיע אתלטיקו מדריד לאצטדיון אלפרדו די סטפנו.

בנזמה. ריאל מדריד מרגישה בתוך סיוט | Ricardo Nogueira/Eurasia Sport Images/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי