הרצף של פפ נקטע, המאמן שוב השתפך על פודן: "איזה שחקן!"

פפ גווארדיולה, פיל פודן | Matt McNulty - Manchester City/Manchester City FC via Getty Images

אחרי 59 משחקים רצופים בליגת האלופות לא 0:0, הספרדי סיים ללא שערים מול פורטו, הבטיח את ראשות הבית והחמיא כהרגלו לכוכב הצעיר של מנצ'סטר סיטי: "יוצר דברים כל כך טובים"

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

כששתי קבוצות צריכות לסיים בתיקו כדי להשיג את המטרות שלהן, בדרך כלל זה נגמר ללא הכרעה. אתמול (שלישי) מנצ'סטר סיטי נפרדה ב-0:0 מפורטו במסגרת המחזור החמישי של שלב הבתים, תיקו שתרם לשתי הקבוצות – הסיטיזנס הבטיחו את המקום הראשון בבית, הפורטוגלים הבטיחו את המקום השני ועלייה לשמינית הגמר.

הסיטיזנס ממש לא "שיחקו על תיקו". הם היו עדיפים לאורך כל שלבי המשחק, ייצרו הרבה מצבי הבקעה והיו קרובים מאוד להכריע את המשחק לטובתם. בדקה ה-80 גבריאל ז'סוס גם מצא את הרשת, אך השער נפסל בעקבות נבדל לאחר התערבות מערכת ה-VAR. סגנית אלופת אנגליה לפחות סיימה משחק רביעי ברציפות במסגרת הצ'מפיונס ליג ללא ספיגה, ההגנה תפקדה היטב ופורטו כמעט לא הגיעה למצבים – איום אחד בלבד למסגרת לאורך כל המשחק.

פפ גווארדיולה, מאמן סיטי, ראה את קבוצתו מסיימת ב-0:0 בליגת האלופות לראשונה אחרי 59 משחקים בהן נכבש לפחות שער אחד כאשר חניכיו שיחקו על כר הדשא. הפעם האחרונה שהוא סיים בתיקו מאופס היה אי שם בפברואר 2015, כאשר את באיירן מינכן שנפרדה ב-0:0 משחטאר דונייצק במשחק הראשון מבין שניים בשלב שמינית הגמר.

פפ גווארדיולה | David Lidstrom/Getty Images

המאמן הספרדי דיבר לאחר סיום המשחק, וכהרגלו בקודש, שיבח את הכוכב הצעיר שלו פיל פודן. הקשר בן ה-19, שלפני כשנה וחצי (עוד לפני שפרץ לרוטציה) הוגדר על ידי גווארדיולה כ"שחקן הכי מוכשר שראה", חדר העונה להרכב של מנצ'סטר סיטי והפך לשחקן בכיר בנבחרת אנגליה. "איזה שחקן, איזה שחקן!", אמר פפ על פודן. "האינטנסיביות שלו… הוא תמיד יוצר דברים כל כך טובים. הוא שיחק ממש ממש טוב, אני מרוצה מהיכולת שלו".

"שיחקנו בשביל לנצח", המשיך המאמן. "הבטחנו את המקום הראשון ושיחקנו מעולה. היריבה לא הצליחה להשיג אפילו קרן אחת והיא אולי אפילו לא בעטה למסגרת. פורטו, לצד בנפיקה, היא הקבוצה הטובה ביותר בפורטוגל וקבוצה אדירה מבחינה פיזית. עבדנו ממש טוב. לצערנו לא הצלחנו להבקיע אבל היו לנו מצבים. כל השחקנים היו פנטסטיים, החל מאדרסון בשער ועד פודן".

"היה מגיע לנו, אבל בכדורגל 'מגיע' זו מילה מזויפת", אמר גווארדיולה. "שלטנו בהכל במשחק, הכתבנו הכל וניסינו לנצח. האיומים אולי לא הלכו יותר מדי אל המסגרת, אבל היינו שם כל הזמן. קשה לשחק מול שמונה-תשעה שחקנים שמתגוננים בתוך הרחבה. העונה בליגת האלופות שיחקנו בצורה מדהימה הרבה יותר מהתוצאות".

פיל פודן | Octavio Passos/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי