ז'ירו שבר שיאים: "הופעה מושלמת, המקצוען האולטימטיבי"

אוליבייה ז'ירו | Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images

חלוץ צ'לסי כיכב עם רביעייה אדירה ב-0:4 הענק מול סביליה ועשה היסטוריה: "אני האיש הכי מאושר כשאני על המגרש". המאמן למפארד, שהיה שחקן הקבוצה האחרון שכבש רביעייה: "הישג גדול". וגם: האמונה הטפלה

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

משהו טוב עובר על צ'לסי. הקבוצה של פרנק למפארד ניצחה בשבעה מתוך שמונת המשחקים האחרונים שלה בכל המסגרות, ולא הפסידה כבר 15 משחקים ברציפות (מאז ה-2:0 לליברפול במחזור השני של הפרמיירליג). אתמול (רביעי) הבלוז רשמו 0:4 גדול על סביליה במסגרת המחזור החמישי של שלב הבתים של ליגת האלופות והבטיחו את המקום הראשון, אך סיפור המשחק היה ללא ספק אוליבייה ז'ירו.

החלוץ הצרפתי כבש את כל ארבעת השערים עם אחד המשחקים הגדולים בקריירה שלו, אולי אפילו הגדול ביותר, ושבר שיאים. ראשית כל, הוא שחקן צ'לסי הראשון שכבש רביעייה מאז מרץ 2010. האחרון שעשה זאת היה לא אחר מאשר מאמנו, פרנק למפארד. בנוסף, הוא הפך לשחקן המבוגר ביותר שכובש שלושער ומעלה בתולדות ליגת האלופות אחרי שעשה זאת בגיל 34 ו-63 ימים.

מה שמדהים בכל הסיפור הוא שז'ירו כמעט לא משחק העונה. בליגה יש לו חמש הופעות, ובמצטבר בסך הכל 47 דקות. סוג של הבעת חוסר אמון מצד למפארד, שעלה אתמול בהרכב חצי משני, נתן הזדמנויות למספר שחקנים, וללא ספק החלוץ שלו לו מסר ברור. ז'ירו הוא סקורר טהור, ולראיה – רחוק רק שבעה שערים מתיירי הנרי בראש טבלת מלכי השערים של נבחרת צרפת בכל הזמנים.

אוליבייה ז'ירו חוגג עם אנגולו קאנטה וחכים זייך | Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images

למפארד לא שכח להחמיא לו בסיום המשחק: "הוא המקצוען האולטימטיבי. הוא לא תמיד פותח בהרכב, אבל ההופעות שלו הראו לשחקנים הצעירים כמה זה חשוב להמשיך להתאמן. הוא נתן הופעה מושלמת, הופעה מדהימה. להבקיע ארבעה שערים בליגת האלופות זה הישג פנטסטי. אני שמח מאוד בשבילו".

אגב, הניצחון אתמול היה הרביעי ברציפות של צ'לסי במסגרת ליגת האלופות. הפעם האחרונה שזה קרה הייתה בזכייה ההיסטורית ב-2012, ולמפארד נשאל על כך: "לא הייתי מודע לזה, אבל אני לא אוהב 'לפתות את הגורל'. בשלב הבא הרמה עולה. צריך לעזוב את האמונות הטפלות האלה ולשמור על הרוח שלנו. השחקנים עבדו קשה מאוד בחודשים האחרונים. עקביות היא מה שמביאה זכייה בתארים".

ומה היה לכוכב הערב, ז'ירו, להגיד? "כשאני על המגרש אני האיש הכי מאושר", אמר החלוץ. "אני מנסה להיות סבלני ולא להפסיק להאמין. אני פשוט מנסה להביא עוד משהו לקבוצה ולפעמים אתה מרגיש שהכל יכול לקרות. הלילה הזה היה אחד מהימים האלה. האם אני זוכר את הפעם האחרונה שכבשתי רביעייה? בוודאי, זה היה כששיחקתי ב-2009 בליגה השנייה בצרפת במדי טור מול ארל אביניון".

ז'ירו עם כדור המשחק אחרי הרביעייה | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי