מנצ'סטר יונייטד, פ.ס.ז' או לייפציג: מי תודח מליגת האלופות?

מרקוס ראשפורד מול מרסל סביצר | Ash Donelon/Manchester United via Getty Images

השדים האדומים תלויים בעצמם בגרמניה, פוגבה צפוי לפתוח והודה: "לקח לי זמן לחזור לעצמי". סגנית אלופת אירופה תארח את בשאקשהיר, אך שם עסוקים במסר השנוי במחלוקת שהעביר אביו של אמבפה. התרחישים למחזור הסיום

(גודל טקסט)

שלב הבתים בליגת האלופות מגיע לנקודת רתיחה עם מחזור הסיום בימי שלישי ורביעי. מחר (שלישי) יגיע שלב ההכרעות של בתים 5 עד 8, כשבמוקד נמצא בית ח', "בית המוות" אם תרצו, כאשר למנצ'סטר יונייטד, פריז סן ז'רמן ולייפציג יש תשע נקודות כל אחת ערב מחזור הסיום.

לצרפתים יש את המשחק הנוח על הנייר כאשר יארחו את איסטנבול בשאקשהיר ואילו הגרמנים יארחו את השדים האדומים – אבל מי מהשלוש תמצא את עצמה מחוץ למפעל?

המצב בבית

מנצ'סטר יונייטד – 9 נקודות
פריז סן ז'רמן – 9 נקודות
לייפציג – 9 נקודות
איסטנבול בשאקשהיר – 3 נקודות

מה הן צריכות כדי לעלות?

מנצ'סטר יונייטד: תעפיל אם לא תפסיד ללייפציג. תיקו יספיק לה למקום הראשון אם פריז סן ז'רמן לא תנצח.

פריז סן ז'רמן: תעפיל אם לא תפסיד לבשאקשהיר. אם תפסיד, היא תעלה רק בתנאי שהמשחק השני לא יסתיים בתיקו.

לייפציג: תעפיל אם תנצח את מנצ'סטר יונייטד או אם תשיג תיקו ופ.ס.ז' תפסיד לבשאקשהיר. תסיים ראשונה אם תנצח את יונייטד ופ.ס.ז' לא תנצח.

פרננדש וניימאר. שתי הקבוצות יעפילו? | Laurence Griffiths/Getty Images

לייפציג – מנצ'סטר יונייטד (22:00)

השדים האדומים ניצחו בחמישה מששת המשחקים האחרונים בכל המסגרות אך ההפסד הבודד בריצה הזו, 3:1 נגד פריז סן ז'רמן דווקא בבית – גרם לכך שעליהם להיאבק על ההעפלה במחזור האחרון. השדים האדומים יחסרו את פרד המורחק וכן את הפצועים הטריים אדינסון קבאני ואנתוני מרסיאל, כך שנראה שמייסון גרינווד, שכבש בשבת נגד ווסטהאם, ישמור על מקומו בחלק הקדמי.

ברונו פרננדס ומרקוס ראשפורד שעלו מהספסל במחצית במהלך ה-1:3 על ווסטהאם ביום שבת, ישובו ל-11 וישחקו לצד פול פוגבה שכבש שער נהדר בדרך למהפך בלונדון וצפוי לשמור על מקומו במרכז השדה.

פוגבה סיפר בינתיים על העונה שעברה עליו: "אני מרגיש מצוין סוף סוף, זה כיף לחזור לשחק. הייתה לי פציעה ארוכת טווח ולאחר מכן לא הייתי מוכן פיזית בגלל הקורונה. הרגשתי שאני שוב מסוגל לשלוט בקצב המשחק. אני שחקן קבוצתי. הייתי אומר למאמן הכושר שלנו שאני מרגיש מוזר – זה לא אני. הייתי מתעייף מהר והיה לי קשה יותר לנשום. ניסיתי לתת הכל, שוחחתי עם המאמן ואמרתי לו 'נראה איך יהיה במשחק הבא'. לקח לי הרבה זמן לחזור".

לאחר המשחק הגורלי בליגת האלופות, יונייטד תפגוש בשבת את מנצ'סטר סיטי בדרבי הגדול. הצרפתי מוכן לקרב: "יש לנו שני משחקים גדולים. אנחנו יודעים שאלה משחקים מכריעים. עלינו להמשיך במנטליות המנצחת הזו, תמיד. נרצה לשמר את המחצית השנייה נגד ווסטהאם. אסור לנו להיות מרוצים מכל תוצאה אחרת".

שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

במסיבת העיתונאים היום התייצבצ המנג'ר אולה גונאר סולשיאר שאמר לפני היציאה לגרמניה: "מהיום שאני מאמן את הקבוצה, היא מתקדמת באופן יציב ואנחנו מקבלים יותר ויותר מהשחקנים. האמונה כאן גדולה הרבה יותר מאשר בעבר, אני מאמין שאנחנו יכולים להבקיע כל הזמן. אנחנו נגיע למשחק בלייפציג בידיעה שהכל יכול לקרות ושאסור לנו ללכת לאחור ולשחק על תיקו, זו לא הגישה שלנו ובמנצ'סטר יונייטד לא חושבים ככה. נגד פריז סן ז'רמן הראינו שאנחנו מגיעים לנצח כל משחק וכך נעשה גם מחר".

לייפציג, כזכור, השיגה ניצחון דרמטי 3:4 על בשאקשהיר בתוספת הזמן של המחזור הקודם בזכות שער של אלכסנדר סורלות' שהותיר אותה בתמונה. ביום שבת הקבוצה של יוליאן נגלסמן הוכיחה שאסור לזלזל בה כאשר סיימה בתיקו 3:3 נגד באיירן מינכן ביום שבת על אף שנתנה מנוחה לשחקנים בכירים.

כעת, דני אולמו ויוסוף פאולסן ישובו להרכב. לצערם של הגרמנים, הבלם דאיוט אופמקאנו יחמיץ את המשחק בשל השעיה (כרטיסים צהובים). המגן\קשר אנחליניו הוא השחקן המסוכן ביותר בקבוצה העונה עם שישה כיבושים וארבעה בישולים בכל המסגרות. נזכיר כי במשחק באנגליה השיגה יונייטד 0:5 ענק. כיצד זה יסתיים הפעם?

פריז סן ז'רמן – איסטנבול בשאקשהיר (22:00)

סגנית אלופת אירופה העפילה לשלב שמינית הגמר בכל שבע השנים האחרונות ומצפה, כמובן, לעשות זאת גם הפעם. במהלך ה-1:3 על מונפלייה ביום שבת, העניק תומאס טוכל מנוחה לכוכביו. כעת, ניימאר שכבש באולד טראפורד ישוב להרכב וכך גם הקפטן מרקיניוס, מרקו וראטי וקיליאן אמבפה.

הצרפתי חגג את שערו המאה במועדון כשעלה מהספסל אך הגיע הזמן מבחינתו לשבור את הבצורת בליגת האלופות. אמבפה לא כבש כבר תשעה משחקים במפעל, מאז שהבקיע ובישל עוד שלוש פעמים ב-0:5 על גלאטסראיי לפני 361 ימים (ב-11/12/19).

אמבפה. מה עם הבצורת בצ'מפיונס? | Alexandre Dimou/Icon Sport via Getty Images

בעוד בפ.ס.ז' יעשו הכל כדי לשמור עליו, הבוקר אביו של החלוץ, ווילפריד אמבפה, סיפק ציטוט די שנוי במחלוקת בראיון לרדיו מונטה-קרלו. כשנשאל האם השמועות על עתיד בנו מפריעות לו, השיב: "למה שזה יפריע לנו? הוא משחק בקבוצה נהדרת ומוקף בשחקנים מעולים, זה עוזר לו להתקרב אל עבר הגשמת החלומות שלו".

המאמן תומאס טוכל לא התייחס לעתיד החלוץ במסיבת העיתונאים, אך אמר לקראת בשאקשהיר: "אנחנו מתכוננים למשחק הזה בצורה רצינית ביותר, מבחינתו זה גמר גביע שלישי בסיבוב הזה אחרי המשחקים נגד לייפציג ומנצ'סטר יונייטד".

היריבה, מצדה, תסיים אחרונה בבית בכל מקרה, אך כבר הצליחה להשיג ניצחון מפתיע על מנצ'סטר יונייטד. הטורקים יירצו לקטוע רצף לא נעים של שישה משחקים ללא ניצחון בכל המסגרות, מה שדרדר אותם בין היתר גם למקום התשיעי בליגה המקומית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי