בית המוות: סולומון מול אינטר, ריאל עלולה לעוף לראשונה

מנור סולומון, פרלאן מנדי, קאסמירו | Alejandro Rios/DeFodi Images via Getty Images

מחזור סיום דרמטי: כל הארבע יכולות לעלות. שחטאר מול הנראזורי כשהקשר עשוי לשוב להרכב ויקווה להשוות את שיאו מאשתקד. הבלאנקוס שמעולם לא הודחו בשלב הבתים, בלחץ גדול. זידאן: "המועדון יעשה מה שנכון לו"

(גודל טקסט)

שלב הבתים בליגת האלופות יינעל מחר (רביעי) עם שמונה משחקים, כשבמוקד: בית 2 המטורף בו כל אחת מהקבוצות יכולות להעפיל לשלב הבא. קשה לזכור מתי זה קרה בפעם האחרונה. מנור סולומון ושחטאר דונייצק שניצחו 0:2 את ריאל מדריד בשבוע שעבר, יתארחו בסן סירו אצל אינטר (חזרה לחיים בזכות הניצחון על בורוסיה מנשנגלדבאך) כשהם במקום השני נכון לעכשיו. ריאל מדריד, שחוששת מהדחה היסטורית תארח את בורוסיה מנשנגלדבאך ולמרות מצבה הקשה – עדיין הכל תלוי בהם.

המצב בבית:

  1. בורוסיה מנשנגלדבאך – 8 נקודות
  2. שחטאר דונייצק – 7 נקודות
  3. ריאל מדריד – 7 נקודות
  4. אינטר – 5 נקודות

מה הן צריכות כדי להעפיל?

בורוסיה מנשנגלדבאך: תסיים ראשונה אם תנצח. תעפיל גם אם תפסיד, בתנאי שאינטר ושחטאר דונייצק יפרדו בתיקו

שחטאר דונייצק: תעפיל אם תנצח את אינטר, גם תיקו יספיק לה בתנאי שגם המשחק השני יסתיים בתיקו. תסיים ראשונה אם תנצח וגלדבאך לא

ריאל מדריד: תלויה בעצמה. תהיה בשמינית הגמר אם תנצח. תיקו יספיק לה אם אינטר תנצח במשחק המקביל

אינטר: תעפיל כנגד כל הסיכויים אם תנצח את שחטאר וההמשחק המקביל בין ריאל וגלדבאך לא יסתיים בתיקו.

וראן ולוקאקו. ריאל ואינטר בסכנה גדולה | Eurasia Sport Images/Getty Images

ריאל מדריד – בורוסיה מנשנגלדבאך (22:00)

האם ריאל מדריד תודח משלב הבתים לראשונה בתולדותיה? הבלאנקוס העפילו לשלב הנוקאאוט כבר 23 ברציפות. זינדין זידאן, האיש שחתום על השושלת עם שלוש זכיות רצופות בליגת האלופות – וודאי לא רוצה להיות חתום על "הישג" מפוקפק זה. מעבר לכך, מעמדו יתערער שוב אם ייעמד. צפירת הרגעה מסוימת הגיעה בשבת כשריאל ניצחה 0:1 בפיחואן את סביליה. "זידאן כבר ניצח משחקים שהם כמו גמר השנה", הזיכו בתקשורת ודיברו על ה-1:3 בקלאסיקו על ברצלונה בקאמפ נואו, כשריאל הגיעה לאחר שני הפסדים, וכן על ה-0:2 בסן סירו על אינטר. מנגד, הצרפתי ניצח רק בחמישה משחקים מ-13 מאז שחזר לקווים.

אחד מהניצחונות הכי גדולים של ריאל באירופה הגיע נגד אותה גלדבאך, כאשר בעונת 1985/86 ביצע הריאל "רמונטדה" – מהפך, כשניצחה 0:4 בגומלין בסנטיאגו ברנבאו אחרי שהובסה 5:1 בגרמניה. ריאל המשיכה באותה עונה לזכייה בגביע אופ"א (כיום: הליגה האירופית) ומכך היא תרצה להימנע. ב-34 משחקי בית נגד יריבות מגרמניה, ניצחה ריאל 25 פעמים והפסידה שלושה משחקים, בפעם האחרונה: לשאלקה ב-2015.

זינדין זידאן | Fran Santiago/Getty Images

ריאל מקבלת בחזרה את הקפטן סרחיו ראמוס שבלעדיו הפסידה הקבוצה בשמונה מתשעת המשחקים האחרונים, בעוד הצרפתי טרם החליט מה יהיה עם דני קרבחאל. המגן הספרדי עשה מאמצים כבירים להיות כשיר למשחק, התאמן כרגיל אתמול (שני) ומאמנו יכריע לאחר האימון המסכם האם יפתח בהרכב. בספרד נכתב על כך שזידאן "למד את השיעור היטב", כלומר לא יעז לוותר על קאסמירו שסופסל בהפסד באוקראינה. הקשר הברזילאי יפתח לצד לוקה מודריץ' וטוני קרוס במרכז השדה. גם ויניסיוס ג'וניור ישחק והשאלה האחרונה היא מי יפתח בכנף ימין. רודריגו שמציג סטטיסטיקה נהדרת בליגת האלופות, מתחרה עם לוקאס ואסקס. ריאל תגיע שוב עם חלוץ אחד בלבד בקו הבריאות – קארים בנזמה. לוקה יוביץ' ומריאנו דיאס לא התאמנו.

קאסמירו היה זה שהגיע לצד זידאן למסיבת העיתונאים והבהיר: "כולם במועדון, לא רק בחדר ההלבשה – יודעים שמחר זה כמו גמר. ריאל מדריד לא משחקת בגמרים אלא מנצחת אותם. ברור שאם נודח זה כישלון ואנחנו מכבדים את היריבה אך חושבים רק על ניצחון, זה תלוי בנו". הקשר המשיך לדבר על העונה הקשה: "זו עונה לא רגילה, משחקים כל יומיים-שלושה, קדם העונה שלנו היה אחר. אנחנו לא מכונות. יש הרבה פציעות ואין לנו זמן לנוח, זה נורמלי שיש עליות ומורדות. יש גם משחקי נבחרת באמצע".

על זידאן: "הוא המאמן המתאים ביותר לריאל, בוודאי, אנשים שוכחים פעמים רבות את הישגיו, גם בעונה שעברה הוא זכה בשני תארים. אני והשחקנים איתו עד המוות".

זידאן אמר לקראת המשחק: "זה משחק חשוב, גמר לכל דבר. אנחנו רוצים לנצח ולסיים במקום הראשון בבית. דיברנו בשבוע שעבר, דברים לא הסתדרו וכעת יש לנו הזדמנות להראות איזו קבוצה אנחנו". הצרפתי נשאל שוב ושוב האם הוא יהיה אשם במקרה של הדחה, על הליגה האירופית לדוגמא והאם יפוטר אם יודח ואמר: "אני אדם חיובי, לא חושב על זה בכלל אלא רק על לעשות משחק טוב על אף שברור לי שיהיו קשיים. אני חושב רק על המשחק, המועדון יעשה את מה שהוא רואה לנכון. אנחנו רגילים לשחק תחת לחץ".

הגרמנים מגיעים למשחק בתחושה של החמצה. הם כבשו במפעל לא פחות מ-16 שערים – בדומה לבאיירן מינכן וברצלונה, אך "בעטו בדלי" לא מעט פעמים ועדיין נמצאים בסכנת הדחה. מרקוס טוראם, שכבש במשחק הקודם נגד הבלאנקוס, צפוי לשוב להרכב לאחר ששולב רק מהספסל במהלך ה-2:2 נגד פרייבורג. לצידו ישחק אלסאן פלאה שכבר כבש חמישה שערים העונה בליגת האלופות.

ויניסיוס ושחקני ריאל. גמר לכל דבר | CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images

אינטר – שחטאר דונייצק (22:00)

האוקראינים השלימו דאבל היסטורי על ריאל מדריד ביום שלישי והטריפו את כל אירופה. מנור סולומון, שכבש את השער השני והוא מלך שערי הקבוצה השנה באירופה – רוצה להשוות את שיאו מהעונה שעברה ולהעפיל לראשונה בקריירה שלו בשמינית גמר ליגת האלופות, בעוד עבור קבוצתו, אם וכאשר, תהיה זו העפלה ראשונה מאז 2017/18 ופעם חמישית בסך הכל. עדיין לא ברור אם קשר הכנף של נבחרת ישראל יפתח בהרכב או שטטה וטייסון ימשיכו ב-11.

מי שבוודאות ייעדר הוא החלוץ ג'וניור מוראס שנפצע נגד ריאל ולא הצליח להתאושש. גם יהבן קונופליאנקה בחוץ. האוקראינים, צריך לזכור, כבשו את כל חמשת השערים שלהם נגד ריאל, וספגו חמישייה מהנראזורי אשתקד בחצי גמר הליגה האירופית. הם לא הצליחו לנצח את האיטלקים בארבעה משחקים ביניהן עד היום.

הנראזורי מגיעים חדורי אמונה אחרי ניצחון ענק 2:3 בגרמניה על בורוסיה מנשנגלדבאך שהיה הראשון שלהם העונה והותיר אותם בחיים. בתזמון מצוין מבחינתה רשמה אינטר שלושה ניצחונות רצופים בכל המסגרות עם תשעה שערי זכות ואחרי שתי הדחות רצופות בשלב הבתים, בקבוצה חולמים להעפיל לשלב הנוק אאוט לראשונה מאז עונת 2011/12.

סולומון חוגג עם שחקני שחטאר. האוקראינים יגיעו לשמינית הגמר? | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

לאוטרו מרטינס ירשום את הופעתו המאה במועדון. הארגנטינאי שפתח על הספסל במהלך ה-1:3 על בולוניה יחליף את אלכסיס סאנצ'ס. "הוא מחפש את השער החשוב ביותר מכל שעריו הקודמים – שער שייקח את אינטר לשמינית הגמר", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט". ארתורו וידאל ששב מהשעיה לא כשיר במאת האחוזים, עושה הכל כדי לעמוד לרשותו של אנטוניו קונטה אך נראה שיתחיל על הספסל. סטפן דה פריי, מיליאן קריניאר ואלסנדרו באסטוני ישחקו יחד בפעם החמישית ברציפות. נראה שאינטר מצאה את האיזון בחלק האחורי. בתקשורת ציינו גם את המשחק הטוב שהפגין אשרף חכימי שכבש.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי