אתלטיקו בסכנת הדחה בזלצבורג, אייאקס תעלה על חשבון אטאלנטה?

לואיס סוארס | Alejandro Rios/DeFodi Images via Getty Images

מחזור נעילה דרמטי לשלב הבתים: מוליכת הליגה הספרדית תסיים את דרכה במפעל אם תפסיד באוסטריה לאלופה המקומית, באמטרדם ההולנדים חייבים לנצח כדי להיות חלק משמינית הגמר. וגם: פפ וקלופ יעניקו דקות לסגל הרחב?

(גודל טקסט)

בית 2 המטורף, "בית המוות", יהיה במוקד משחקי מחר (רביעי) במחזור הסיום של שלב הבתים בליגת האלופות, אבל גם בבתים 1, 3 ו-4 עוד יש על מה לשחק: אתלטיקו מדריד תתארח אצל זלצבורג בידיעה שהפסד יותיר אותה מחוץ למפעל, אולימפיאקוס תצטרך לנצח כדי להבטיח את המשך העונה האירופית שלה בליגה האירופית ובאמסטרדם אייאקס חייבת לנצח את אטאלנטה בקרב ישיר על העלייה לשמינית הגמר.

בית 1

זלצבורג – אתלטיקו מדריד (22:00)

מוליכת הליגה הספרדית בסכנת הדחה ממשית. בניגוד ל"לה ליגה", שם דייגו סימאונה ושחקניו בפסגה למרות שחסרים להם שני משחקים, בליגת האלופות הם ניצחו רק פעם אחת, 2:3 את זלצבורג, ובשביל להעפיל לשמינית גמר המפעל הם חייבים להימנע מהפסד באוסטריה. אחרת, זלצבורג תעקוף אותה ותעלה על חשובנה.

אתלטיקו כאמור זקוקה לתיקו כדי להבטיח את עלייתה, אולם זלצבורג עלולה למצוא את עצמה מחוץ לליגה האירופית אפילו אם לא תנצח – אבל בשביל כך תצטרך לוקומוטיב מוסקבה לנצח בגרמניה את באיירן מינכן וקשה להאמין שזו משימה אפשרית.

סוארס. אתלטיקו זקוקה לנקודה באוסטריה | Ruben Albarrán/Pressinphoto/Icon Sport via Getty Images

אתלטיקו מדריד פרסמה את סגל 22 השחקנים שלה שייצאו לאוסטריה וברשימה נכללים גם יאניק קראסקו וסימה ורסאליקו, שנעדרו מהסגל בשבת כשהקבוצה גברה 0:2 על ויאדוליד. דייגו קוסטה וחוסה מריה חימנס הפצועים ייעדרו. כמובן שגם לואיס סוארס, הכוכב של הקבוצה שהתאושש מקורונה, בסגל.

זלצבורג מעולם לא העפילה לשמינית הגמר ובתקשורת המקומית כבר מכנים את המפגש שלה נגד אתלטיקו בתור ה"גראנד פינאלה". האוסטרים בעטו במשחק הקודם לא פחות מ-19 כדורים לעבר השער של לוקומוטיב מוסקבה בניצחון 1:3 ברוסיה בשבוע שעבר וגם משחק קודם לכן נגד באיירן מינכן איימו לא פחות מ-11 פעמים על שערו של מנואל נוייר, כך שאתלטיקו הקשוחה של סימאונה, שידועה לאורך השנים על משחק ההקרבה שלה, בהחלט תצטרך לעבוד קשה מול החבורה בראשות דומיניק סובוסלאי – אולי במשחקו האחרון בליגת האלופות במדי זלצבורג, לקראת מעבר אולי לריאל מדריד או לקבוצת פאר אחרת בינואר.

סובוסלאי חוגג עם ברישה. מתנת פרידה? | MAXIM SHIPENKOV/POOL/AFP via Getty Images

במשחק הנוסף בבית: באיירן מינכן – לוקומוטיב מוסקבה (22:00)

בית 3

מנצ'סטר סיטי – מארסיי (22:00)

הקבוצה של פפ גווארדיולה כבר הבטיחה את המקום הראשון בבית והמשמעות היא שהרכב מאוד צעיר צפוי לשחק מחר נגד הצרפתים, שחייבים לצבור יותר נקודות מאולימפיאקוס, שתארח במקביל את פורטו, כדי לפחות לסיים במקום השלישי ולרדת לשלב 32 האחרונות שלהליגה האירופית.

לא רק שסיטי כבר הבטיחה את הפסגה, אלא שגם בשבת היא תתארח באולד טראפורד בדרבי נגד מנצ'סטר יונייטד ומכאן שגווארדיולה צפוי להעניק מנוחה לקווין דה בריינה, ריאד מאחרז, גבריאל ז'סוס ושאר כוכבים ולהזדמנות יזכו שחקני הרוטציה וביניהם ברנרדו סילבה, פרננדיניו, הצעירים פיל פודן ופראן טורס ואולי גם סרחיו אגוארו שסובל מפציעה ומיעט לשחק העונה, כחודש לאחר שחזר בתום שיקום שארך מספר חודשים. למרות כל זאת, אמר המנג'ר במסיבת העיתונאים: "הקבוצה שתשחק מחר בהחלט יכולה להיות גם זו שתשחק בשבת נגד מנצ'סטר יונייטד. נתחיל לחשוב על הדרבי רק לאחר המשחק, קודם אנחנו רוצים לנצח".

טורס, פודן וסטרלינג. הצעירים ישחקו? לא בטוח לפי פפ | Alex Caparros/Getty Images

במשחק הנוסף בבית: אולימפיאקוס – פורטו (22:00)

בית 4

אייאקס – אטאלנטה (19:55)

אייאקס הפסידה בביתה לטוונטה ביום ראשון בליגה ההולנדית ופספסה הזדמנות לברוח בפסגה מכיוון שגם הדולקות אחריה מעדו, אבל מחר פשוט אסור לה למעוד. יותר מזה, היא חייבת לנצח – כי כל תוצאה אחרת תוביל אותה לליגה האירופית. אטאלנטה עם שמונה נקודות בזכות הניצחון המפתיע באנפילד על ליברפול ואילו אייאקס עם 7, נקודה אחת פחות.

אטאלנטה לא שיחקה בסוף השבוע בליגה האיטלקית, המשחק שלה מול אודינזה נדחה עקב תנאי מזג אוויר, ועבור הכחולים מברגאמו זו הייתה הזדמנות לנוח ולהתכונן בצורה האופטימלית למשחק בהולנד. גם מאמן אטאלנטה, ג'אן פיירו גספריני הודה לקראת המשחק: "אנחנו ביתרון על אייאקס לאור העובדה שתיקו יספיק לנו, זה נכון". אייאקס לא הפסידה כבר שבעה משחקים רצופים ליריבות איטלקיות, אבל אם תשיג את התוצאה מהמחזור השני נגד אטאלנטה, 2:2, זה לא יספיק לה.

טאדיץ'. אייאקס חייבת לנצח | Soccrates Images / Contributor

מידטיילנד – ליברפול (19:55)

כמו מנצ'סטר סיטי, גם ליברפול כבר הבטיחה את המקום הראשון בבית והמנג'ר יורגן קלופ צפוי לנצל את זה כדי להעניק מנוחה לרבים מכוכביו. ליברפול תתארח ביום ראשון אצל פולהאם, שלושה ימים לאחר מכן תארח את טוטנהאם ובשבת הבאה תתארח אצל קריסטל פאלאס, לו"ז אינטנסיבי ועל כן עושה רושם שאנדי רוברטסון, פאביניו, מוחמד סלאח, סאדיו מאנה ורוברטו פירמינו יזכו למנוחה. עם זאת, במסיבת העיתונאים הצהיר קלופ שהקבוצה "מגיעה לנצח" ויהיה מעניין לראות כיצד זה יתבטא בהרכב.

המארחת צברה נקודה אחת בלבד העונה בליגת האלופות, בשבוע שעבר בברגאמו נגד אטאלנטה, ותקווה לסיים את העונה האירופית בטעם טוב.

סלאח ומאנה. כנראה שהם ינוחו | Peter Powell/PA Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי