דורטמונד במקום הראשון עם 1:2 על זניט, גם לאציו בשמינית הגמר

מאטס הומלס, לוקאש פישצ'ק | Alexander Demianchuk\TASS via Getty Images

הגרמנים ביצעו מהפך ברוסיה עם שערים של פישצ'ק ו-ויטסל והבטיחו את ראשות הבית, האיטלקים סחטו 2:2 מקלאב ברוז' שנותרה בעשרה שחקנים והעפילו מהמקום השני

(גודל טקסט)

המחזור השישי והאחרון של שלב הבתים בליגת האלופות יצא היום (שלישי) לדרך עם שני המשחקים המוקדמים של בית F ובסופם בורוסיה דורטמונד ניצחה 1:2 את זניט סנט פטרסבורג והבטיחה את ראשות הבית, במקביל לאציו סיימה ב-2:2 ביתי נגד קלאב ברוז' והעפילה לשמינית הגמר מהמקום השני. לאחר מכן, במשחקים לפרוטוקול בלבד סיימה צ'לסי ב-1:1 נגד קרסנודאר וסביליה ניצחה בצרפת 1:3 את ראן במסגרת בית E.

לאציו – קלאב ברוז' 2:2

במשחק שהבטיח רבות וגם קיים, לאציו אירחה את קלאב ברוז' לקרב ישיר על הכרטיס לשמינית הגמר ולמרות שהובילה פעמיים וגם הייתה ביתרון מספרי במשך קרוב לשעה, ספגה שוויון מפתיע והזיעה עד לשריקת הסיום שהבטיחה את העפלתה לשמינית הגמר מהמקום השני.

חואקין קוראה כבש את השער הראשון כבר בדקה ה-12, אחרי שהשוער סימון מניולה הדף כדור הישר לרגלו. לא עברו שלוש דקות ופפה ריינה, שוער האיטלקים, סיפק טעות משל עצמו ואיפשר לרוד וורמר לכבוש מקרוב ולאזן את התוצאה. בדקה ה-27 מי אם לא צ'ירו אימובילה סחט פנדל, ניגש בעצמו לנקודה הלבנה וקבע 1:2 ללאציו.

צ'ירו אימובילה | Marco Rosi – SS Lazio/Getty Images

12 דקות לאחר מכן, מגן ברוז' אדוארד סובול ביצע עבירה גסה במרכז המגרש, ראה כרטיס צהוב שני ואדום והשאיר את קבוצתו בעשרה שחקנים. בדקה ה-76 המשחק היה נראה כבר גמור, אך האנס ואנאקן התרומם ונגח כדור קל לידיו של ריינה, אלא שהאחרון פספס את הכדור וראה את הרשת זזה בדרך ל-2:2 מפתיע. הבלגים לחצו וגם החמיצו ברבע השעה האחרונה, אולם לצערם לא השיגו את המהפך המיוחל וסיימו במקום השלישי בבית, כך שהעונה האירופית שלהם תימשך בשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית.

זניט סנט פטרסבורג – בורוסיה דורטמונד 2:1

דורטמונד, שכבר הבטיחה את העפלתה לשמינית הגמר, הייתה צריכה לנצח את זניט כדי להבטיח את את ההעפלה מהמקום הראשון והיא עמדה במשימה בהצלחה. אמנם במפגש המקביל באיטליה גם כך נפרדו הקבוצות ב-2:2 ועל כן דורטמונד הייתה מסיימת בפסגה כך או אחרת, אבל את עבודתה בדרך לשלב 16 האחרונות היא עשתה על הצד הטוב ביותר.

הרוסים שיחקו הערב לפרוטוקול בלבד אחרי שאיבדו את הסיכוי לסיים במקום השלישי בבית, אבל בכל זאת היה זה סבסטיאן דריוסי הארגנטינאי שכבש את השער הראשון במשחק כבר בדקה ה-16 אחרי חילופי מסירות יפים בתוך הרחבה הגרמנית. במחצית השנייה דורטמונד התעוררה בידיעה שהמקום הראשון בסכנה ולוקאס פישצ'ק השווה בדקה ה-68 אחרי ערבוביה ברחבה, 11 דקות לאחר מכן אקסל ויטסל השלים את המהפך בבעיטה מחוץ לרחבה ודורטמונד חגגה ניצחון במחזור הסיום. במשחק שותף גם למשך 32 דקות יוסופה מוקוקו שרק חגג את יום הולדתו ה-16 לפני פחות מחודש ובגיל 16 ו-18 ימים הפך לשחקן הצעיר ביותר אי פעם שמשחק בליגת האלופות.

דורטמונד חוגגת | OLGA MALTSEVA/AFP via Getty Images

בבית E: תיקו לצ'לסי וניצחון לסביליה במשחקים לפרוטוקול

צ'לסי – קרסנודאר 1:1

במשחק חסר חשיבות שהתנהל הערב בסטמפורד ברידג', צ'לסי שכבר הבטיחה את העפלתה מהמקום הראשון לפני המשחק, עלתה בהרכב משני וסיימה בתיקו עם הרוסים שגם הם הבטיחו את המקום השלישי עוד לפני המשחק וישחקו בשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית. רמי קבאלה העלה את הרוסים ליתרון בדקה ה-24 וג'ורג'יניו השווה בפנדל ארבע דקות לאחר מכן. במשחק השני בבית, סביליה גברה בביתה 1:3 על ראן ועלתה לשמינית מהמקום השני, בעוד הצרפתים סיימו את המפעל עם נקודה אחת בלבד במאזנם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי