ניימאר ואמבפה הזדהו עם וובו, בצרפת זעמו: "נמאס"

פייר וובו | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images

כוכבי פריז סן ז'רמן צייצו הודעות תמיכה בעוזר מאמן בשאקשהיר לאחר התקרית הגזענית. קלטת השופטים נחשפה ובה נשמעו דברי השופט קולצסקו, שהגיב לסערה: "אני לא גזען". המשחק יחודש מהדקה ה-14, עם אותם ההרכבים

(גודל טקסט)

אירוע חריג ומצער העיב אמש (שלישי) על משחקי ההכרעה בשלב הבתים של ליגת האלופות, כאשר השופט הרביעי במשחק בין פריז סן ז'רמן לבשאקשהיר כינה 'נגרו' ("כושי") את עוזר המאמן של הקבוצה הטורקית, חלוץ העבר הקמרוני פייר וובו, מעשה שבעקבותו ירדו שתי הקבוצות מכר הדשא, כשבהמשך בשאקשהיר סירבה לחדש את המשחק.

בשעות הלילה דלפה ההקלטה של צוות השופטים הרומני במשחק, בה אפשר היה לשמוע את השופט הרביעי סבסטיאן קולצסקו, שלאחר מחאה מצד וובו על אחת השריקות, אמר לשופט הראשי אובידיו האצגן: "מי זה השחור הזה שם? לך תבדוק מי זה. השחור הזה שם לא יכול להתנהג ככה". העיתונאי הרומני עמנואל רושו דיווח אתמול כי קולצסקו הוסר מרשימת השופטים שאמורים לשפוט באירופה בעונה הבאה, כך שבכל מקרה זה היה אמור להיות המשחק האחרון שלו במפעלי אופ"א. קולצסקו עצמו הגיב לסערה: "נגרו ברומנית פירושו שחור. אני לא גזען", טען בפני הרשת הצרפתית 'טלפוט'.

לאחר דחיית ההתמודדות נקבע כי היא תתחדש הערב ב-19:55 שעון ישראל, עם צוות שיפוט חדש, כאשר שתי הקבוצות יהיו מוכרחות לעלות באותם ההרכבים שהיו על המגרש והמשחק ייפתח מחדש בדקה ה-14, הנקודה בה הופסק. בנוסף, אופ"א פרסמה הודעה רשמית בה נכתב כי תיערך חקירה מעמיקה לתקרית הגזענית: "לגזענות ולאפלייה בכל צורה שהיא, אין מקום בכדורגל", נמסר מטעם הארגון.

בינתיים הגיעו גם אינספור תגובות לאירוע. בשער העיתון הצרפתי "ל'אקיפ'" נכתב בגדול ש"נמאס". כמו כן, כוכבי פריז סן ז'רמן, ניימאר וקיליאן אמבפה, הביעו הזדהות דרך חשובות הטוויטר שלהם. הברזילאי צייץ את הסיסמא "Black Lives Matter" בצירוף תמונה של אגרוף מונף אל על, בעוד חברו להתקפה כתב: "לא לגזענות. וובו, אנחנו איתך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי