ריאל מדריד עלתה לשמינית אחרי 0:2 על גלדבאך, סולומון הודח

קארים בנזמה | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

הבלאנקוס עמדו בלחץ והעפילו לשלב הבא ביחד עם הגרמנים. בנזמה כיכב עם צמד נגיחות לשער של זומר. הקשר הישראלי נשר עם שחטאר לליגה האירופית אחרי 0:0 נגד אינטר. אתלטיקו ניצחה 0:2 את זלצבורג ועלתה

(גודל טקסט)

שלב הבתים בליגת האלופות הוכרע הערב (רביעי) עם הבשורה הגדולה ביותר – ריאל מדריד עמדה בלחץ, ניצחה 0:2 את בורוסיה מנשנגלדבאך ועלתה לשמינית הגמר. במקביל, מנור סולומון ושחטאר דונייצק סיימו בתיקו מאופס נגד אינטר ונשרו לליגה האירופית. אתלטיקו מדריד עלתה לשמינית הגמר אחרי ניצחון נגד זלצבורג.

לקראת ההגרלה ביום שני הקרוב (14.12), אלו קבוצות שיוגרלו בשמינית הגמר:
העפילו מהמקום הראשון בבית
: באיירן מינכן, ריאל מדריד, מנצ'סטר סיטי, ליברפול, צ'לסי, בורוסיה דורטמונד, יובנטוס, פריז סן ז'רמן.
העפילו מהמקום השני בבית: אתלטיקו מדריד, בורוסיה מנשנגלדבאך, פורטו, אטאלנטה, סביליה, לאציו, ברצלונה, לייפציג.

ריאל מדריד – מנשנגלדבאך 0:2

רק בשבוע שעבר נראה היה שעולמה של ריאל מדריד חרב לאחר ההפסד אצל שחטאר דונייצק, כאשר לפי פרסומים גם המשך דרכו של זינדין זידאן על הקווים היה מוטל בספק. הערב הבלאנקוס השתיקו את כל המבקרים עם ניצחון קריטי נגד מנשנגלדבאך, במשחק בו אלופת ספרד הראתה שעדיין יש לה את האופי המוכר במעפל היוקרתי של אירופה.

עוד לפני שריקת הפתיחה ניתן היה לראות את שמו של סרחיו ראמוס בהרכב הפותח, זאת לאחר שהקפטן לא שיחק בחמשת המשחקים האחרונים של קבוצתו בעקבות פציעה. לוקה מודריץ' וטוני קרוס הוותיקים הנהיגו את חוליית הקישור, אך מעל כולם בלט קארים בנזמה, ששוב הוכיח שיש על לסמוך ברגעים הקשים.

צמד לבנזמה. לריאל יש על מי לסמוך | Alejandro Rios/DeFodi Images via Getty Images

החלוץ הצרפתי מצא את הרשת של יאן זומר כבר אחרי תשע דקות של משחק עם נגיחה מוצלחת. הכדורים של ריאל המשיכו לשרוק ליד השער של הגרמנים, שמנגד רשמו החמצה גדולה מול טיבו קורטואה, שלא זינק להרבה כדורים בהמשך המשחק. בדקה ה-32 בנזמה שחזר את שערו הראשון עם נגיחה שנייה במשחק לרשת של זומר ולמעשה נתן את האות לחגיגות הגדולות של ריאל מדריד בסיום המשחק, כאשר במקביל גם שחקני מנשנגלדבאך פרצו בחגיגות בסיום המשחק השני בבית, בו נקבע שהם עלו בפעם הראשונה לשמינית הגמר בליגת האלופות עבור המועדון הגרמני.

מהלך המשחק

דקה 9, ריאל מדריד עלתה ל-0:1: הבלאנקוס פתחו טוב את המשחק, נראו מאוד מכווני מטרה וגם הצליחו להשיג יתרון מהיר. קארים בנזמה, מי אם לא הוא, נגח מצוין לרשת אחרי הגבהה פנטסטית של לוקאס ואסקס מהאגף הימני וכבש שער סופר חשוב עבור אלופת ספרד.

קארים בנזמה חוגג | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

דקה 32, ריאל מדריד עלתה ל-0:2: הספרדים ממשיכים עם פתיחת המשחק הנהדרת. רודריגו הרים כדור מהאגף הימני ישירות לראש של בנזמה, אשר השלים צמד נגיחות במשחק.

שחקני ריאל מדריד חוגגים | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

אינטר – שחטאר דונייצק 0:0

אחרי השער שכבש בשבוע שעבר נגד ריאל מדריד, מנור סולומון פתח את המשחק הערב נגד אינטר על הספסל של לואיס קסטרו. שחטאר ידעה שהיא יכולה גם לסיים בתיקו את המשחק שלה ולקוות לאיבוד של של ריאל כדי לעלות לשמינית הגמר, אך לצערה היא נשרה פעם נוספת לליגה האירופית. אינטר מצידה הייתה חייבת לנצח את המשחק כדי לחלום על עלייה, אך לצערה היא ראתה את לאוטרו מרטינס ורומלו לוקאקו מחמיצים פעם אחר פעם מול השער, כאשר גם השוער האוקראיני אנטולי טרובין הציג יום אדיר בין הקורות. אחרי מחצית מאופסת בסן סירו, סולומון נכנס למשחק בדקה ה-65 וביצע מספר מהלכים מוכרים, אבל נגד הנראזורי זה פשוט לא הלך לו.

סולומון. שוב נשר לליגה האירופית | MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images

זלצבורג – אתלטיקו מדריד 2:0

זה היה קרב ישיר בו המארחת הייתה צריכה ניצחון כדי לקבל כרטיס היסטורי לשמינית הגמר, בעוד לקולצ'ונרוס הייתה מספיקה נקודה. לבסוף, אתלטיקו השיגה שלוש כאלה, סיימה במקום השני בבית מספר 1 ועלתה אל 16 האחרונות של המפעל. זלצבורג איימה הרבה יותר על השער במשחק, הציגה כדורגל חיובי ובהחלט יצאה עם המחמאות. השער הראשון הגיע בדקה ה-39, כאשר כדור חופשי של יאניק קראסקו מהאגף השמאלי הסתיים בנגיחה נהדרת לאחור של הבלם מריו הרמוסו, שלא הותיר לשוער סיכוי. קראסקו חתם את המשחק עם סיומת נפלאה מהאוויר בדקה ה-80 ושער נאה להגבהה שסיפק אנחל קוראה מהאגף הימני.

שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים את העפלה | Adam Pretty/Getty Images

באיירן מינכן – לוקומוטיב מוסקבה 0:2

אלופת אירופה, שכבר הבטיחה את המקום הראשון עוד הרבה לפני המשחק, רשמה ניצחון נוסף וסיימה את הבתים עם מאזן של 16 נקודות מתוך 18. הרוסים סיימו במקום האחרון בבית עם שלוש נקודות בלבד. ניקלאס זולה כבש ראשון בדקה ה-63, כאשר התרומם מצוין לקרן שהגביה דוגלאס קוסטה ובנגיחה עוצמתית העניק יתרון לבווארים. השני הגיע בדקה ה-80 בתום התקפה נפלאה, כאשר לירוי סאנה במבצע אישי נאה חתך מהאגף הימני למרכז, השאיר את הכדור לסרג' גנאברי ששלח מסירת עומק לאריק צ'ופו מוטינג. האחרון סיפק סיומת מצוינת בנגיעה מתוך הרחבה אל הרשת וקבע את תוצאת המשחק.

ניצחה את המשחק האחרון בשלב הבתים. באיירן חוגגת | S. Mellar/FC Bayern via Getty Images

מנצ'סטר סיטי – מארסיי 0:3

הסיטיזנס הבטיחו את פסגת הבית כבר במחזור הקודם ופפ גווארדיולה ביצע מעט רוטציה. הקבוצה רשמה משחק חמישי ברציפות ללא ספיגה במסגרת הצ'מפיונס ליג, ועלתה ליתרון בדקה ה-48 משער של פראן טורס. הספרדי נותר במצב של אחד על אחד מול השוער ולא התבלבל אחרי שריאד מחרז בפעולה אישית גדולה בישל לו וסידר לו שער בטוח. סרחיו אגוארו, שחזר מפציעה ועלה כמחליף בדקה ה-66, כבש את השני בדקה ה-77, כאשר קרן שננגחה בצורה מצוינת על ידי נייתן אקה נהדפה על ידי השוער סטיב מנדנדה והארגנטינאי עט על הריבאונד וגלגל מקרוב לרשת בקלות. ראחים סטרלינג חתם בדקה ה-90 עם גול קליל מול שער ריק.

שחקני סיטי חוגגים. עלו מראשות הבית | Peter Powell/PA Images via Getty Images

תוצאה נוספת

אולימפיאקוס – פורטו 2:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי