סלאח עשה היסטוריה בליברפול, אמבפה עקף את מסי

מוחמד סלאח | Gaston Szermann/DeFodi Images via Getty Images

המצרי הפך לשחקן שכבש הכי הרבה שערים בליגת האלופות עבור הקבוצה של קלופ, והוא חתום גם על המהיר ביותר. הצרפתי הוא שחקן הצעיר ביותר שמגיע ל-20 שערים במפעל. וגם: השלושער של ניימאר והמאזן המושלם של ריאל

(גודל טקסט)

שלב הבתים בליגת האלופות הגיע לסיומו הערב (רביעי) וכמיטב המסורת נרשמו לא מעט דרמות. כמו כן, נשברו לא מעט שיאים. מוחמד סלאח רשם ציון דרך כפול בליברפול בזמן שקיליאן אמבפה וניימאר שבלטו במהלך ה-1:5 של פריז סן ז'רמן על בשאקשהיר – השיגו שיאים אף הם. קארים בנזמה שלקח את הבלאנקוס על כתפיו עם הצמד על בורוסיה מנשנגלדבאך לא נותר מאחור.

25 – ריאל מדריד העפילה לשלב שמינית גמר ליגת האלופות בפעם ה-25 בתולדותיה, יותר מכל קבוצה אחרת. הבלאנקוס שמרו על מאה אחוזי הצלחה. כמו כן, זו הפעם ה-24 ברציפות שהקבוצה של זינדין זידאן עושה זאת – מאז עונת 1997/98.

שחקני ריאל מדריד חוגגים | Burak Akbulut/Anadolu Agency via Getty Images

7 – זו הפעם השביעית בה שחקן של ריאל מדריד כובש צמד בנגיחות בליגת האלופות. קארים בנזמה עשה זאת בפעם השנייה, שכן כבר הצליח לכבוש פעמיים נגד שאלקה בשמינית גמר ליגת האלופות ב-2014-15. עוד בשימה: כריסטיאן פאנוצ'י, איבן זאמורנו, עמנואל אדבאיור, כריסטיאנו רונאלדוX2 וסרחיו ראמוס.

5 – בנזמה הוא השחקן החמישי שכובש לפחות 50 שערים בשלב הבתים בליגת האלופות. ליאו מסי ראשון עם 71 ואחריו כריסטיאנו רונאלדו – 67, ראול – 53 ורוד ואן ניסטלרוי – 50.

65 – ניימאר היה צריך 65 משחקים כדי להגיע ל-40 שערים בליגת האלופות. רק ליאו מסי ורוברט לבנדובסקי (61 משחקים) ורוד ואן ניסטלרוי (45 משחקים) עשו זאת מהר יותר ממנו

21 – קיליאן אמבפה הוא השחקן הצעיר ביותר שמגיע ל-20 שערים בליגת האלופות. הוע שה זאת בגיל 21 ימים ו-355 ימים והאפיל על הישגיהם של ליאו מסי (גיל 22 ו-266 ימים) וראול(22 שנים ו-297 ימים).

1 – מריו הרמוסו כבש את שערו הראשון באתלטיקו מדריד במשחקו ה-35 במועדון. מעבר לכך מדובר בשחקן ההגנה הספרדי הראשון שכובש לזכותה בליגת האלופות.

3 – השלושער של ניימאר הערב נגד איסטנבול בשאקשהיר היה השלישי שלו בקריירה בליגת האלופות בדומה לפיליפו אינזאגי, מריו גומז, לואיס אדריאנו, רוברט לבנדובסקי. כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי כבשו הכי הרבה פעמים שלושער – שמונה פעמים.

100 – לאוטרו מרטינס רשם ציון דרך עם משחקו המאה במדי אינטר. עד היום כבש החלוץ 36 שערים במדי אינטר, 21 מהם בעונה שעברה.

לאוטרו מרטינס | MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images

55 – מוחמד סלאח, מי אם לא הוא, כבש לזכות ליברפול אחרי 55 שניות בלבד. זה השער המהיר ביותר בתולדותיה בליגת האלופות.

22 – עדיין סלאח: המצרי כבש 22 שערים במדי ליברפול בליגת האלופות ועקף את את סטיבן ג'רארד בדרך להפיכתו לכובש המצטיין של ליברפול במפעל בכל הזמנים.

18 – בילי קומטיו עשה היסטוריה בליברפול כשהפך לשחקן הצעיר ביותר שמשחק במדי הקבוצה בליגת האלופות – בגיל 18 שנה ו-25 ימים.

6 – מבין כל השחקנים הספרדיים, רק לראול (שמונה) היו יותר שערים בליגת האלופות לפני גיל 21. לפראן טורס יש שישה, בדומה לססק פברגאס.

36 – סרחיו אגוארו שעלה מהספסל והספיק לכבוש בניצחון של מנצ'סטר סיטי, עשה היסטוריה גם הוא. זה היה השער ה-36 שלו בקבוצתו במסגרת ליגת האלופות והוא הפך, בצוותא עם דידייה דרוגבה, לשחקן שהבקיע הכי הרבה שערים בליגת האלופות מבין הקבוצות האנגליות. לתיירי הנרי (ארסנל) ורוד ואן ניסטלרוי (מנצ'סטר יוניטד) שער אחד פחות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי