אופ"א: התנהגות השופטים במשחק בין בשאקשהיר לפ.ס.ז' אינה גזענית

פייר וובו | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images

כחודשיים לאחר שמשחק ליגת האלופות שפוצץ כי הצוות הרומני כינה את עוזר מאמן הטורקים "שחור", ועדת המשמעת סגרה את האירוע ללא עונשים חרף העובדה שמדובר באירוע מעורר מחלוקת

(גודל טקסט)

חודשיים לאחר שמשחק ליגת האלופות בצרפת בין בשאקשהיר לפריז סן ז'רמן הופסק כבר בתחילתו וחודש רק כעבור 24 שעות בעקבות טענות הספסל הטורקי על כך שצוות השיפוט כינה את עוזר המאמן פייר וובו "השחור הזה", ועדת המשמעת של אופ"א הגיעה היום להחלטה כיצד לנהוג.

למי שלא זוכר, מהומה גדולה פרצה כאשר הקוון סימן לשופט הראשי להרחיק את אחד מאנשי הספסל של אלופת טורקיה וכשהקוון התבקש להסביר את מי מהם צריך להרחיק, הוא ענה "את השחור, הוא לא יכול להתנהג ככה". וובו, שחקן העבר ועוזר המאמן שאליו התכוון קוון, עודכן בכך על ידי שחקן קבוצתו דמבה בה, התפרץ על השופט ושחקני הקבוצות – כולל כוכבי פריז סן ז'רמן בהובלת קיליאן אמבפה – החליטו לרדת מהדשא במחאה והמשחק חודש רק למחרת עם צוות שיפוט אחר.

לפי ידיעה בלעדית של העיתון הרומני "prosport", ועדת האתיקה והמשמעת של אופ"א החליטה שלא מדובר בהתנהגות גזענית מצד צוות השיפוט הרומני ועל כן המקרה הסתיים ללא עונשים לאף אחד מהמעורבים.

בשאקשהיר נגד פריז סן ז'רמן | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images

על פי מסקנות הוועדה של אופ"א, כפי שפורסמו ברומניה היום, אמנם נעשה שימוש במילה "שחור" ועל אף שמדובר באירוע שבצדק עורר מחלוקת, בלשנים פסקו כי ברומנית המילה "נגרו" (בה נעשה שימוש) אינה מילת גנאי או שניתן לפרשה כמפלה או גזענית, אלא שכוונתה "שחור" – כפי שבאנגלית ישנה הבחנה חדה בין "שחור" שמשתמשים בה גם באמצעי תקשורת במידת הצורך לבין "נגרו", שהינה מילה גזענית ומפלה. כתוצאה מכך, המקרה הסתיים ללא עונשים וצוות השיפוט הרומני נוקה מאשמה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי