וראטי שב לסגל, קן עשוי לפתוח. פוצ'טינו: "מה שקרה שייך לעבר"

מאוריסיו פוצ'טינו, מויזה קן, קיליאן אמבפה | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images

ארבע שנים אחרי ה-6:1 ההיסטורי והמשפיל שספגה, פ.ס.ז' חוזרת לקאמפ נואו למפגש נגד ברצלונה בשמינית הגמר. די מריה וניימאר ייעדרו, בתקשורת מתרגשים לקראת "דו קרב אדיר בין מסי לאמבפה"

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

לפני ארבע שנים הגיעה פריז סן ז'רמן לקאמפ נואו עם יתרון 0:4 ממשחק שמינית הגמר הראשון בצרפת. את ליל הבלהות הזה אף אחד בעיר האורות לא שכח. הקבוצה, אז תחת הדרכתו של אונאי אמרי – הובסה 6:1. מחר (שלישי) סגנית אלופת אירופה, שמדורגת רק במקום השני בליגה המקומית חוזרת לאותו המקום בדיוק כשלצערה היא חסרה שני שחקנים סופר-משמעותיים: אנחל די מריה וניימאר הפצועים. הברזילאי שכל כך רצה לשחק נגד האקסית – נפצע במשחק הליגה האחרון נגד נים. האם פ.ס.ז' מסוגלת לנצח בספרד לראשונה מאז עונת 1995/96?

מנגד, ישנן גם בשורות טובות לאלופת צרפת. מרקו וראטי נכלל בסגל למשחק ואולי אף יפתח במרכז השדה. ההערכות הן שמויזה קן שנמצא בעונה נפלאה וכבש כבר 13 שערים, יפתח בחוד לצד מאורו איקרדי. קיילור נבאס, השוער מקוסטה ריקה שחזר אל בין הקורות כבר בשבת וימשיך בשער, מציג מאזן טוב שכן כשחקן ריאל מדריד (2015-2018) מעולם לא הפסיד בקאמפ נואו. הוא ניצח פעמיים ורשם עוד שתי תוצאות תיקו. גם ראפיניה נכלל בסגל ועשוי לפגוש את האקסית, בעוד חואן ברנאט הפצוע ייעדר.

בהעדרו של ניימאר, לא מעט יונח על כתפיו של קיליאן אמבפה שבמחזור הסיום של שלב הבתים בליגת האלופות קטע בצורת נוראית של עשרה משחקים ללא שער במפעל היוקרתי (ממשחק אחד נעדר בשל פציעה). רק הבוקר דווח שהוא ימשיך במועדון גם בשנה הבאה. "הדו קרב הנהדר, ליאו מסי נגד קיליאן אמבפה", נכתב בתקשורת בספרד, כאשר היעדרותו של ניימאר מפנה את הדרך. שניהם שיחקו 28 משחקים העונה כשהצרפתי כבש שער אחד פחות – 18.

וראטי. חזר לסגל וגם עשוי לפתוח | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images

זה יהיה האתגר הגדול ביותר של מאוריסיו פוצ'טינו שכבר הגיע עם טוטנהאם לגמר ליגת האלופות ב-2019. "הקבוצה שלנו מחכה כבר 50 שנה לזכות במפעל הזה. השנה יש לנו עוד הזדמנות. ראיתי את ברצלונה, היא עוברת שלב אחר, אני חושב שאחרי שבעה חודשים בתפקיד – רונאלד קומאן הצליח להעביר את הרעיונות שלו. אני רואה קבוצה עם שחקנים מדהימים וכמה רעיונות ברורים. היא יודעת לנצח מועדונים גדולים, אבל גם פ.ס.ז' קבוצה עם רוח מנצחת. כמובן שאנחנו זקוקים לכמה רעיונות כיצד לתקוף ואיך למנוע מבארסה לסכן אותנו. אני סומך על השחקנים שיעשו את עבודתם בצורה הטובה ביותר".

על התקופה בה שיחק במועדון בין 2001 ל-2003: "היו שחקנים בעלי מוניטין אחר כמו ג'יי-ג'יי אוקוצה, ניקולא אנלקה וגם רונאלדיניו, אני לא הייתי שחקן מבריק אלא אפור אך בזכות האופי שלי ושל הארגנטינאים האחרים נוצר קשר טוב למועדון הזה. הייתי שחקן אגרסיבי ולא מוכשר. המועדון עבר תקופות של חוסר יציבות, חבל שלא היה לנו זמן לבנות פרויקט שישיג דברים גדולים".

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, המאמן אמר: "זה משחק מיוחד, התחלתי להרגיש את החשיבות שלו ברגע שחתמתי בפריז. המטרה היא כמובן לזכות בליגת האלופות, אנחנו מבינים את האחריות וההתרגשות. הקבוצה תמיד מוכנה לשחק והנסיבות שאנחנו מגיעים בהן הן מצב נתון. אני רגוע, ההיסטוריה שייכת לעבר ואי אפשר למחוק אותה, אבל זו קבוצה שונה והכוונה היא לבנות עתיד יותר טוב ממה שקרה אז".

על וראטי ואמבפה: "צעד אחרי צעד. קודם כל נבחן את וראטי באימון הערב, שלא יהיה תובעני מדי. תכנית המשחק שלנו תהיה מותאמת למצב השחקנים. אמבפה? אני תמיד מצפה מהשחקנים הגדולים למלא את תפקידם. חיסורים כמו של ניימאר ודי מריה הם משמעותיים, אבל הקבוצה שלנו מוכנה".

ההתפתחות של בארסה תחת קומאן: "נדרש זמן כדי להוציא פרויקט לפועל כשמאמן חדש מגיע. ברצלונה נמצאת בהתקדמות תמידית בשבעה-שמונה חודשים האחרונים עם קומאן, מעבר לבעיות שנגמרו מהקורונה. הקבוצה יותר סולידית ואני לא מופתע מזה שברצלונה במצב טוב. מחר נפגוש קבוצה נוספת ששואפת לזכות בליגת האלופות ויש בה אלופים גדולים. למרבה הצער, רק אחת יכולה לעלות".

ליאנדרו פארדס, שהתייצב לצד פוצ'טינו, הוסיף: "מה-6:1 אני זוכר רק את התוצאה, זה קרה לפני הרבה זמן. כשאתה משחק נגד מסי זה משנה מאוד את החשיבה שלך והאחריות שאתה צריך להפגין מבחינה הגנתית. נעשה את המקסימום כדי שהכדור יהיה אצלנו והוא לא יגרום לנו בעיות. מעבר שלו לפ.ס.ז'? דיברו על זה המון כבר, מעדיף להתעסק במשחק מחר. פוצ'טינו נתן לי המון ביטחון וזה מרגיש טוב לנצל את האמון מצדו. יש עליי אחריות גדולה בגלל כל החיסורים אצלנו, אבל הסגל שלנו רחב. אין פייבוריטית, המאצ' אפ קשה לשתי הקבוצות".

הספרדי פבלו סראביה, שגדל במחלקת הנוער של ריאל, דיבר גם הוא לקראת המשחק: "זה יהיה ערב מאוד מיוחד עבורי. ברצלונה היא תמיד ברצלונה, היא מסוגלת לכבוש בכל רגע ולעשות הכל על המגרש. נצטרך הופעה מושלמת בהתקפה ובהגנה כדי לנצח. ההיבט הנפשי כל כך חשוב, בטח במשחקים כאלה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי