"כמו בחלום": צרפת משתחווה בפני אמבפה

קיליאן אמבפה | Alex Caparros - UEFA/UEFA via Getty Images

בפ.ס.ז' לא נרגעים מהשלושער של החלוץ ב-1:4 על ברצלונה, פוצ'טינו חשף הבטחה של הכוכב לפני המשחק, גריזמן ומרקיניוס החמיאו ("ברמה של מסי ורונאלדו") והשחקן עצמו התייחס לעתידו. קן שלח מסר וניימאר חגג בטוויטר

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

עולם הכדורגל כולו חיכה למאצ'-אפ בין ליאו מסי לקיליאן אמבפה כשברצלונה אירחה את פריז סן ז'רמן אמש (שלישי) בשמינית גמר ליגת האלופות, והצרפתי הצעיר פשוט ניצח את הדו-קרב בגאון. שלושער משוגע כבש מספר 7 של אלופת צרפת בדרך ל-1:4 מוחץ בקאמפ נואו, ובאופן מוצדק – בקבוצה שלו ובתקשורת בארצו מתקשים להירגע מתצוגת העל.

אמבפה הפך לשחקן הראשון אי פעם שמבקיע שלושער לרשתה של בארסה בשלב הנוקאאוט של ליגת האלופות והוביל את פ.ס.ז' לניצחון ראשון של קבוצה צרפתית בקאמפ נואו אחרי 10 משחקים רצופים שזה לא קרה. החלוץ הפך כבר בגיל 22 לכובש השלישי בטיבו בתולדות המועדון מעיר האורות עם 110 כיבושים, כשהשאיר מאחוריו את פאולטה הפורטוגלי ורק זלאטן איברהימוביץ' ואדינסון קבאני לפניו. מעבר לכך, אמבפה השתווה לזינדין זידאן במקום השלישי מבין הכובשים הצרפתים בנוקאאוט של ליגת האלופות, עם שמונה שערים בסך הכל – תיירי הנרי (12) וקארים בנזמה (18) יודעים שזה רק עניין של זמן עד שהוא יעקוף אותם.

"כמו בחלום", תיארה הכותרת של עיתון "לה פריזיאן" את ההופעה הבלתי נשכחת של אמבפה, בעוד בכותרת ה"ל'אקיפ" הגדירו את ה-1:4 של פ.ס.ז' כ"גלקטי". "אמבפה שאל אותי אתמול באימון כמה פעמים ניצחתי בקאמפ נואו ועניתי לו שרק פעם אחת, אז הוא אמר לי 'מחר זו תהיה הפעם השנייה שלך. הוא שחקן על", סיפר המאמן מאוריסיו פוצ'טינו בסיום המשחק. מרקיניוס שפע גם הוא מחמאות לחברו: "הוא זרח וכשקיליאן עושה זאת במשחקים הגדולים, הוא עושה את ההבדל. הוא הביא לנו את הניצחון הזה. אנחנו תמיד אומרים שכדורגל זה משחק קבוצתי, אבל כשהקבוצה חזקה, האינדיבידואלים הם אלה שזורחים".

שותפו של אמבפה לנבחרת צרפת, אנטואן גריזמן מברצלונה, שם בצד את ההפסד הכואב ושיבח את כוכב פ.ס.ז': "אני שמח בשבילו, הוא ספג הרבה ביקורות. ברגע שהוא משחק קצת פחות טוב, אנחנו מבקרים אותו. זה קל. לפריז יש כוכב ענק לעתיד, כזה שיהיה ברמה של ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו. הוא נתן משחק באמת גדול".

אמבפה עצמו התייחס להופעה שלו ולניצחון: "אנחנו שמחים מאוד, זה היה משחק חשוב מאוד עבורנו. רצינו לבוא לכאן ולנצח ועשינו את זה בסטייל. הערב הזה היה נפלא, אבל עדיין לא זכינו בכלום. אני תמיד רוצה לתת את המקסימום, לא תמיד הצלחתי עד כדי כך אבל בחיים לא אסתתר. היום העבודה הקשה שלי השתלמה. נפגענו קצת וסבלנו ומהקורונה, אבל אנחנו מרגישים יותר טוב פיזית ומנטלית. העתיד שלי? זה יהיה מטופש להכריע אותו על משחק אחד, האמת היא שזה משהו שצריך לחשוב עליו במשך זמן. תמיד אמרתי שאני שמח כאן ומשחקים כאלה משמחים אותי אפילו יותר. החולצה של פ.ס.ז' קרובה מאוד לליבי".

ערב חלומי. קיליאן אמבפה חוגג | Alex Caparros – UEFA/UEFA via Getty Images

מלבד החלוץ, פוצ'טינו היה מאוד מרוצה ממרקו וראטי שהצטיין אף הוא ושחקן נוסף שבלט וכבש את השער השלישי של האורחת, היה מויזה קן שמרגע הגעתו גורם לאברטון להתחרט על כך שהשאילה אותו. קן שלח מסר למאמנו בנבחרת איטליה והודה לבני ארצו על העזרה בהתאקלמות: "אני מקווה שרוברטו מאנצ'יני צפה במשחק הזה", צחק החלוץ, "וראטי ופלורנצי עזרו לי להשתלב כאן. יש צוות אימון שעובד המון מאחורינו, זה היה ערב בלתי נשכח".

והיה גם מי שחגג מהבית. ניימאר, שכידוע פספס את הביקור אצל קבוצתו לשעבר בגלל פציעה במפשעה ושיתף בצערו לפני המשחק כשצייץ כי "זה אחד משלושת המשחקים שהכי רציתי לשחק", חזר לטוויטר אחרי המשחק כדי להחמיא לחבריו וכתב: "איזה משחק של הקבוצה, כולם היו טובים מאוד. פארדס פשוט מפלצת, קראק".

גם מויזה קן כיכב | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי