מאנה השתווה לרונאלדיניו, קלופ: "כל כך הרבה אנשים חיכו שנמעד"

יורגן קלופ
יורגן קלופ | picture alliance / Contributor

ליברפול חזרה מגרמניה עם 0:2, בדרך הבטוחה לרבע הגמר. המאמן החמיא: "לייפציג יכולה להיות מפלצתית, אבל שלטנו בה בצורת יוצאת דופן". קבאק: "אשתפר ככל שהזמן יעבור". אלכסנדר ארנולד זכה לשבחים

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

אחרי תקופה עגומה שכללה שלושה הפסדים ברציפות וחמישה בשבעת המשחקים האחרונים, ליברפול חזרה אמש (שלישי) לחייך. אלופת אנגליה שמרה על רשת נקייה לראשונה מזה כמעט חודש, ניצלה שתי שגיאות גסות בהגנת לייפציג והשיגה 0:2 יקר בגרמניה, שאמור להספיק לה על מנת לעבור את הגומלין ולהעפיל לרבע גמר ליגת האלופות, מפעל בו היא זכתה לפני שנתיים.

מוחמד סלאח וסאדיו מאנה כבשו את השערים תוך חמש דקות במחצית השנייה, אך מי שזכה להמון שבחים בסיום היה דווקא אוזן קבאק, הבלם שהצטרף משאלקה בינואר, שפתח בפעם השנייה בלבד בכל המסגרות וסייע לליברפוללשמור על רשת נקייה לראשונה מזה תקופה וכאמור עם מקדמה משמעותית לקראת המשחק השני שייערך באנפילד בעוד כשלושה שבועות.

קבאק הנרגש סיכם את ההופעה המוצלחת שלו ושל קבוצתו: "אני שחקן צעיר שהגיע למדינה חדשה ויש פה הרבה כוכבים. אני צריך קצת זמן להסתגל וככל שהוא יעבור אני מאמין שאני אהיה יותר טוב. אני חושב ששיחקנו טוב מאוד והשארנו את כל מה שיש לנו על המגרש. אני חושב שהגיע לנו לנצח ואני כל כך מאושר".

באשר לכוכבים הגדולים של יורגן קלופ, סלאח הלוהט כבש את שערו ה-24 העונה בכל מסגרות – אחד יותר מאשר בכל העונה שעברה. רק רוברט לבנדובסקי (30) כבש יותר ממנו העונה בחמש הליגות הבכירות. מאזנו של המצרי בליברפול מאז שהצטרף לפני שלוש וחצי שנים – 118 שערים. מכונה. לגבי מאנה, הסנגלי, שנמצא בעונה פחות טובה, מצא את הרשת בפעם השנייה העונה בליגת האלופות ומאזנו במפעל היוקרתי עומד על 18 גולים. בכך, הוא השתווה לרונאלדיניו.

אגב, מאז שקלופ ערך את הבכורה שלו כמאמן ליברפול בליגת האלופות אי שם בספטמבר 2017, הקבוצה שלו שמרה על יותר רשתות נקיות במפעל מאשר כל קבוצה אחרת (18). ב"סקיי" העניקו לטרנט אלכסנדר ארנולד את הציון 8 ובחרו בו לשחקן המצטיין של אלופת אנגליה: "זו הייתה אחת ההופעות הטובות ביותר שלו העונה", נכתב על המגן שנמצא גם הוא בתקופה קצת פחות טובה.

ב"סקיי" סיכמו: "היו כמה הופעות גדולות שבוודאי יסייעו לליברפול בהמשך. אחרי הקשיים בתקופה האחרונה, אליסון מילא תפקיד עצום בניצחון. סלאח היה אמין כמו תמיד ולא היה ספק שהוא יבקיע אחרי השגיאה, אבל היה חשוב שגם מאנה יבקיע. האם אנשי המפתח של קלופ חוזרים לכושר?"

קלופ, שעבר תקופה לא פשוטה בעצמו, סיכם את הניצחון: "לייפציג זו קבוצה שיכולה להיות מפלצתית. איך שהם משחקים בבונדסליגה, הם ניצחו קבוצות גדולות והם מאוד פיזיים, הם טובים בכל אלמנט של המשחק. הליטה שלטנו בהם ובמשחק בצורה יוצאת דופן. היו להם את הרגעים שלהם בגלל האיכות, אבל שיחקנו ממש טוב והשגנו את התוצאה שהיינו ראויים לה".

הגרמני התייחס למשבר שעובר על קבוצתו: "אי אפשר לבנות מנטליות מנצחת במשחק אחד. הלילה היינו טובים והגיע לנו לנצח, אבל זה רק המשחק הראשון. כך הרבה אנשים חיכו שנמעד שוב, אבל זה לא קרה. אני באמת שמח. היינו ממש טובים במשך שנתיים והעונה יש לנו כמה בעיות. זה נורמלי לחלוטין שהתחילו דיבורים כאלה ואחרים. ציפו שלא ננצח כאן ואני שמח שהוכחנו אחרת".

יוליאן נאגלסמן, יורגן קלופ
יוליאן נאגלסמן, יורגן קלופ | Laszlo Szirtesi / Stringer

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי