מולר וגנאברי ייעדרו, אימובילה: "לבנדובסקי? אף פעם לא מרוצה"

האנזי פליק, רוברט לבנדובסקי | Arne Dedert/picture alliance via Getty Images

באיירן תחסר מספר שחקנים בכירים בשמינית גמר הצ'מפיונס נגד לאציו בשלישי. לבנדובסקי רוצה לרשום ציון דרך, קלוסה: "צריכים להיזהר". האיטלקים חוזרים למעמד אחרי 21 שנה. הקפטן פרגן לפולני: "החלוץ הטוב בעולם"

(גודל טקסט)

אחרי שני משחקי ליגה ללא ניצחון וכשהפער מלייפציג השנייה בטבלה צומק לשתי נקודות בלבד, באיירן מינכן תפגוש מחר (שלישי) את לאציו באולימפיקו במסגרת שמינית גמר ליגת האלופות. את המשחק ישפוט לא אחר מאשר אוראל גרינפלד הישראלי. אלופת אירופה שמקרטעת לאחרונה בבונדסליגה, תקווה לשמור על המאזן האדיר שלה באירופה כשניצחה ב-16 מ-17 משחקיה האחרונים. המשחק יוצא הדופן היה התיקו 1:1 נגד אתלטיקו מדריד בספרד בהרכב די משני. הקבוצות, אגב, לא נפגשו מעולם.

לצערו של פליק, גם מחר הוא לא יוכל ליהנות מההרכב הטוב ביותר שלו. תומאס מולר שהחמיץ את גמר אליפות העולם למועדונים משום שחלה בנגיף הקורונה – לא ימריא עם הקבוצה לאיטליה. גם סרג' גנאברי שסובל מפגיעת שריר – ייעדר וכך גם דוגלאס קוסטה. נראה כי באיירן תשחק עם שלישייה חזקה באמצע. לאון גורצקה ישוב ל-11, דויד אלאבה ישחק בקישור האחורי ולוקאס הרננדס יפתח במרכז ההגנה. ניקלאס זולה יחליף את בנג'מין פבאר (חולה בקורונה אף הוא) בצד ימין. ב"בילד" נכתב כי באיירן החמירה את כללי ההיגיינה שלה והשחקנים אינם יכולים לצאת אפילו לקניות.

מירוסלב קלוסה ששיחק בשתי הקבוצות וכיום הוא עוזרו של פליק, אמר: "אנחנו (באיירן) פייבוריטים לקראת המשחק אבל לא בצורה כה ברורה. עלינו לחזור לשחק כפי שאנחנו רגילים. מעבר לכך צריך להיזהר כי לאציו חזקה מאוד". כשנשאל האם באיירן תוכל להגן על התואר אם תפסיד, אמר: "זה תלוי בכושר השחקנים שלנו וכמובן בפציעות. לאציו תהיה יריבה קשה". הבווארים חולמים לזכות בתואר בפעם השנייה ברציפות כאשר הקבוצה היחידה שעשתה זאת עד עתה היא ריאל מדריד (במתכונת הנוכחית של ליגת האלופות).

גורצקה עם קימיך. באיירן תשחק עם קישור מעובה | DANIEL ROLAND/POOL/AFP via Getty Images

רוברט לבנדובסקי ירצה לרשום ציון דרך גדול. הסקורר הפולני המחונן זקוק לשער בודד כדי לחלוף על פני ראול, חלוץ העבר של ריאל מדריד, ולהיות לבדו במקום השלישי בטבלת המבקיעים של ליגת האלופות. הפולנחי כבש עד עתה 71 שערים ליגה, כמו הספרדי, אם כי המאזן שלו טוב יותר (עשה זאת ב-94 משחקים בלבד).

לאציו מגיעה למשחק במצב רוח טוב אחרי שבעה ניצחונות בשמונת משחקי הליגה האחרונים, כשביום שבת השיגה 0:1 על סמפדוריה. הקבוצה חוזרת למעמד המחייב לראשונה מאז עונת 1999/00 – אז הודחו בשלב הנוקאאוט על ידי ולנסיה – 21 שנה, לא פחות, אז המאמן סימונה אינזאגי עוד היה שחקן הקבוצה ואף כבש. השנה היא כבר ניצחה קבוצה גרמנית אחרת – פתחה את שלב הבתים עם 1:3 על בורוסיה דורטמונד.

לא מעט רואים בהתמודדות גם קרב בין שניים מהחלוצים הטובים באירופה. הקפטן צ'ירו אימובילה שזכה אשתקד בנעל הזהב והקדים את רוברט לבנדובסקי. אימובילה פירגן: "מה אני הכי אוהב בו? הוא אף פעם לא מרוצה. בכל שנה הוא מנסה להשתפר עוד ועוד. הוא כרגע החלוץ הטוב בעולם, הוא חלוץ שלם. עלינו להיות זהירים מאוד. זה היה מטורף לנצח אותו בקרב על נעל הזהב". אימובילה עצמו כבש 19 שערים העונה, חמישה מהם בליגת האלופות בארבעה משחקים.

אימובילה. קרב גדול מול לבנדובסקי | Giampiero Sposito/Getty Images

על המשחק הקרוב: "אנחנו פוגשים את אלופת אירופה וזה יהיה קשה מאוד. לחזור לכאן אחרי תקופה ארוכה זו תוצאה של עבודה ענקית של המועדון. אנחנו מרוצים ממה שעשינו אבל מקווים להשיג מעבר לכך. באיירן משחקת מהר, הכדורגל שלה טוטאלי. ננסה לגרום להם לבעיות בנקודות התורפה שלהם. ברור שלא יהיו לנו הרבה מצבים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי