האיש לשערים גדולים: ז'ירו כבש במספרת והעניק לצ'לסי 0:1 יקר נגד אתלטיקו מדריד

אוליבייה ז'ירו | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images

שער מרהיב של החלוץ הצרפתי (68) סידר לבלוז מקדמה גדולה לעבר הגומלין שייערך בלונדון ב-17 במרץ. הקולצ'ונרוס הציגו משחק אנמי ולא איימו על המסגרת. מאונט וז'ורז'יניו הוצהבו וייעדרו מהמפגש השני

(גודל טקסט)

כשפורסמה הגרלת שלב שמינית הגמר בליגת האלופות המפגש בין צ'לסי לאתלטיקו מדריד סומן מבין המרכזיים ביותר. הערב (שלישי) הקבוצות נפגשו בבוקרשט למשחק הראשון מבין שניים, אשר היה מאכזב ברוב דקותיו, אבל רגע אחד קסום במחצית השנייה השכיח הכל – אוליבייה ז'ירו, אחד שכבר כבש כמה שערים מרהיבים בקריירה שלו, התעופף למספרת אדירה וסידר לבלוז 0:1 יקר נגד הקולצ'ונרוס. הגומלין ייערך ב-17 במרץ בסטמפורד ברידג'.

הספרדים נאלצו לנדוד הערב לאצטדיון הלאומי ברומניה, זאת בשל איסור הכניסה של אזרחים בריטים לספרד בשל הקורונה. דייגו סימאונה נאלץ להתמודד עם מספר חיסורים בסגל שלו, כאשר ביום שבת האחרון השחקנים שלו גם הפסידו בליגה הספרדית נגד לבאנטה. מנגד, הקבוצה של תומאס טוכל, שמציגה כדורגל נהדר מאז מינויו של הגרמני למנג'ר, לא הצליחה לנצח במשחקה האחרון וסיימה ב-1:1 נגד סאות'המפטון.

ז'ואאו פליקס פתח בחוד של אתלטיקו לצד לואיס סוארס, אבל לצערו הרב הוא היה מבין השחקנים החלשים ביותר במגרש. תומא למאר שגם קיבל את חולצת ההרכב מסימאונה סיפק החמצת ענק בתחילת המשחק ונראה שזה עלה לקבוצה שלו ביוקר, שכן היא לא רשמה בעיטה למסגרת עד שריקת הסיום. טוכל מצדו בחר לפתוח עם קאלום הדסון-אודוי, זאת למרות שהמאמן החליף את השחקן הצעיר בשלב מוקדם במשחק האחרון.

ז'ירו חוגג עם חבריו. עוד רגע גדול של החלוץ הצרפתי | DANIEL MIHAILESCU/AFP via Getty Images

ז'ירו, שכבש את שער הניצחון המרהיב, היה עד כה השחקן הטוב ביותר של צ'לסי העונה בליגת האלופות, ואחרי הרביעייה שכבש בשלב הבתים נגד סביליה, הערב הוא כבר הגיע לשישה שערים במסגרת המפעל, רחוק שניים בלבד מארלינג הולאנד שנמצא בפסגה. הבשורה הקשה של צ'לסי היא העובדה שמייסון מאונט וז'ורז'יניו ספגו כרטיסים צהובים אשר ירחיקו אותם מהגומלין בעוד כשלושה שבועות.

הרכבים

אתלטיקו מדריד: יאן אובלק, מריו הרמוסו (ויטולו, 84), סטפן סאביץ', פליפה, מרקוס יורנטה, תומא למאר, קוקה, סאול ניגס (לוקאס טוריירה, 82), אנחל קוראה (מוסא דמבלה, 82), ז'ואאו פליקס (רנאן לודי, 82), לואיס סוארס.

צ'לסי: אדוארד מנדי, ססאר אספיליקווטה, אנדראס כריסטנסן, אנטוניו רודיגר, מרקוס אלונסו, ז'ורז'יניו, מתאו קובאצ'יץ' (חכים זייך, 74), מייסון מאונט (אנגולו קאנטה, 74), קאלום הדסון-אודוי (ריס ג'יימס, 80), טימו ורנר (כריסטיאן פוליסיק, 87), אוליבייה ז'ירו (קאי האברץ, 87).

מהלך המשחק

דקה 14, החמצת ענק של אתלטיקו מדריד! הספרדים פתחו לא טוב את המשחק והתקשו להניע את הכדור, לאחר כרבע שעה סוארס הצליח לגנוב את הכדור מההגנה של צ'לסי וסידר ללמאר בעיטה מול שער ריק, אבל הצרפתי לא הגיע טוב לכדור ובעט אותו החוצה.

דקה 25, איום מסוכן ראשון לצ'לסי: אלונסו, השחקן המסוכן אצל האנגלים בדקות הפתיחה, ניסה את מזלו עם בעיטה שטוחה מ-20 מטרים ומצא רק את הידיים של אובלק.

סוארס. עושה הרבה בעיות להגנה של צ'לסי | DANIEL MIHAILESCU/AFP via Getty Images
אלונסו. השחקן המסוכן ביותר של האנגלים בתחילת המשחק | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images

דקה 39, איום נוסף של צ'לסי: ורנר השתחרר בצורה נהדרת מהשמירה של סאביץ' ומזווית קשה ניסה להכניע את אובלק. השוער הסלובני הדף את הכדור האדיר ששחרר הגרמני.

דקה 45+1, שריקת הסיום של המחצית הראשונה: שחקני צ'לסי ואתלטיקו מדריד ירדו לחדרי ההלבשה ללא שערים.

ורנר. ניסה לכבוש אחרי מהלך אישי נפלא | DANIEL MIHAILESCU/AFP via Getty Images
דייגו סימאונה. יקווה למחצית שנייה טובה יותר של קבוצתו | Cristi Preda/DeFodi Images via Getty Images

מחצית שנייה

דקה 50, המשחק שקול: שתי הקבוצות מצליחות להגיע לאזור הרחבה של היריבה, אך ההגנות מסתדרות עם האיומים.

דקה 58, ניסיון הבקעה במספרת של אתלטיקו: למאר הרים מהאגף לעבר הרחבה, ההגנה של צ'לסי הרחיקה ולכדור החוזר הגיע פליקס, שסיפק ביצוע אקרובטי מאוד אבל פספס את המסגרת.

ז'ירו במאבק עם פליפה. פתיחת החצי השני הייתה שקולה | Cristi Preda/DeFodi Images via Getty Images
פליקס. ניסה להיכנס למשחק עם מספרת | DANIEL MIHAILESCU/AFP via Getty Images

דקה 68, 0:1 לצ'לסי! שער במספרת של ז'ירו! החלוץ הצרפתי התעופף לכדור שקיבל מההגנה של אתלטיקו והכניע את אובלק. השער אושר לאחר בדיקת VAR ארוכה.

דקה 83, ורנר כמעט הכפיל: צ'לסי הייתה נחושה לכבוש שער נוסף במשחק, ורנר פרץ לרחבה ושוב נהדף אצל אובלק.

ז'ירו חוגג. שער גדול של החלוץ הצרפתי | DANIEL MIHAILESCU/AFP via Getty Images
ורנר. כמעט הכפיל את התוצאה | Cristi Preda/DeFodi Images via Getty Images

דקה 90+6, שריקת הסיום של המשחק: צ'לסי ניצחה 0:1 את אתלטיקו מדריד משער במספרת של ז'ירו.

ניצחון גדול של צ'לסי, שער מרהיב של ז'ירו | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images
סוארס. משחק מאכזב מאוד לאורוגוואי | Cristi Preda/DeFodi Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי