כל אירופה רועדת: באיירן מינכן הביסה 1:4 את לאציו באולימפיקו

לירוי סאנה, רוברט לבנדובסקי, ג'מאל מוסיאלה לירוי סאנה, רוברט לבנדובסקי, ג'מאל מוסיאלה | Tullio Puglia - UEFA/UEFA via Getty Images
ג'מאל מוסיאלה ג'מאל מוסיאלה | Tullio Puglia - UEFA/UEFA via Getty Images
ג'מאל מוסיאלה ג'מאל מוסיאלה | Tullio Puglia - UEFA/UEFA via Getty Images
רוברט לבנדובסקי רוברט לבנדובסקי | Alexander Hassenstein/Getty Images

אלופת אירופה בדרך לרבע: באיירן עלתה ל-0:3 לפני המחצית ברומא משערים של לבנדובסקי (9) מוסיאלה (22) וסאנה (45). האחרון סיפק מבצע אדיר בפתיחת המחצית השנייה (46) וגרם לשער עצמי. קוראה (48) רק צימק

(גודל טקסט)

באיירן מינכן בדרך הבטוחה לרבע הגמר. הערב (שלישי), שלב שמינית הגמר בליגת האלופות, שנפתח בשבוע שעבר המשיך עם שני משחקים. במוקד, אלופת אירופה הגיעה לאיצטדיון האולימפיקו ברומא למשחק נגד לאציו, המדורגת שישית בליגה האיטלקית. את המשחק ניהל השופט הישראלי, אוראל גרינפלד.

האנסי פליק פתח בהרכב עם השלישייה הקטלנית של לבנדובסקי, קומאן וסאנה, לצד ג'מאל מוסיאלה האנגלי, שיחגוג 18 בעוד שלושה ימים. בהגנה, ניקולה זולה פתח ל-11 לצד בואטנג, אלאבה ואלפונסו דייויס. מנגד, אינזאגי פתח במערך של שלושה בלמים, ובהתקפה עלו צ'ירו אימובילה וחואקין קוריאה.

בדקה ה-9, מוסאקיו ניסה להחזיר את הכדור לשוער אך מסר את הכדור בטעות ללבנדובסקי. הפולני הריח דם, השתלט על הכדור והכניע את ריינה בקלות. 0:1 לבאיירן. בדקה ה-22, כדור עומק מצוין של קומאן הגיע למוסיאלה. האנגלי המוכשר שממלא את מקומו של תומאס מולר בהרכב, שלח בעיטה שטוחה לפינה הרחוקה והעלה את באיירן ל-0:2, כשעל הדרך הוא הופך לכובש האנגלי הצעיר בתולדות שמינית גמר ליגת האלופות, והשני בתולדות המפעל אחרי בויאן קראקיץ'.

רגע לפני הירידה למחצית, בדקה ה-45, קומאן המחשמל פרץ מהאגף השמאלי, התנער מההגנה בקלות ושחרר בעיטה חזקה, ריינה הדף את הכדור לרגליו של לירוי סאנה, שממרחק אפסי ומול רשת חשופה, לא התבלבל, שלח בעיטה חזקה והעלה את באיירן ל-0:3 לפני המחצית.

סאנה המשיך לככב בפתיחת המחצית השנייה. בדקה ה-46, קיבל כדור עומק מצוין מקימיך, שרף את האגף השמאלי, שמר על הכדור באומנות והעביר כדור רוחב לקומאן שהצטרף מן העבר השני. הכדור בדרך פגע באצ'רבי, והתגלגל לתוך הרשת של לאציו. שער עצמי! 0:4 לבאיירן.

שתי דקות לאחר מכן, חואקין קוראה ניצל שאננות קלה בהגנת הבווארים, פרץ מהאגף השמאלי, השאיר אבק לחוליית ההגנה הגרמנית ושלח בעיטה שטוחה לפינה הרחוקה. הידיים הארוכות של נוייר לא הצליחו לעצור את הכדור, שער ניחומים ללאציו, 1:4 לבאיירן.

הבווארים שמרו על היתרון עד לסיום והפכו את משחק הגומלין, שייערך ב-17 במרץ באליאנץ ארנה לפרוטוקול בלבד.

רוברט לבנדובסקי | ספורט1

מהלך המשחק

דקה 9, באיירן מינכן עלתה ל-0:1: שגיאה איומה של מתאו מוסאקיו, שניסה למסור לאחור אך לא שם לב ומצא את רוברט לבדובסקי שעקף את פפה ריינה וכבש בקלות. שער 72 לפולני, שעקף את ראול (71) ועלה למקום השלישי בטבלת הכובשים של ליגת האלופות.

דקה 22, 0:2 לבאיירן! קל מדי לאלופת אירופה. בדקה ה-22, קינגסלי קומאן קיבל כדור באגף השמאלי, שלח כדור עומק מצוין למרכז המגרש ומצא את ג'מאל מוסיאלה, הקשר האנגלי המוכשר, רק בן 17 שלח בעיטה שטוחה ומדויקת לפינה השמאלית, ולא השאיר לשוער שום סיכוי להגיע. 0:2 לבאיירן מינכן, שער ראשון בקריירה למוסיאלה, שהפך לשחקן האנגלי הצעיר ביותר שכובש שער בשמינית גמר ליגת האלופות, והצעיר השני בהיסטוריה שעושה זו. רק בויאן קראקיץ' עשה זאת לפניו.

דקה 28: לואיס אלברטו, האחראי למצב היחידי של לאציו במשחק עד כה, אמר כנראה משהו שהרגיז את אוראל גרינפלד והפך למוצהב הראשון בממשחק.

רוברט לבנדובסקי | Alexander Hassenstein/Getty Images
ג'מאל מוסיאלה | Tullio Puglia – UEFA/UEFA via Getty Images

חצי שעה מושלמת לבאיירן עד כה. הגרמנים שולטים בכל המגרש, עושים ככל העולה על רוחם ולא נותנים לאיטלקים לצאת להתקפות עם לחץ גבוה כבד ומתמשך. בדקה ה-31, סימונה אינזאגי ערך חילוף ראשון במשחק כשהחליף את הבלם שטעה בשער הראשון, מוסאקיו והכניס את סנאד לוליץ'.

דקה 39, פספוס ענק ללאציו: כדור רוחב הגיע למחליף, לוליץ', שהוריד את הכדור בנגיעה אחת לאימובילה. החלוץ שחרר בעיטה חזקה מקצה הרחבה אך הכדור פגע בואטנג ויצא לקרן.

דקה 41: המכונה של פליק עושה את זה שוב. כדור עומק מדהים הגיע לקינגסלי קומאן באגף השמאלי, הקשר דהר אל השער, התנער מהמגן ובעט אך נעצר אצל ריינה, השוער הספרדי הדף את הכדור היישר לרגליו של לירוי סאנה, שמול רשת חשופה ממרחק כל כך קרוב לא התבלבל ושלח בעיטה חזקה לרשת. 0:3 לבאיירן מינכן, מחצית קשה ללאציו.

דקה 46: לירוי סאנה נותן מופע על הקו ובורח משלושה מגנים, הוא מוציא כדור לגורצקה על קצה הרחבה, אך הקשר מזווית קשה מנסה לסובב והכדור נעצר בידיים של ריינה. השופט שורק לסיום המחצית הבלתי נשכחת של באיירן!

לירוי סאנה , רוברט לבנדובסקי | ALBERTO PIZZOLI/AFP via Getty Images

מחצית שנייה

דקה 46: באיירן ממשיכה את הטירוף במחצית השנייה. קימיך נתן כדור עומק נהדר לסאנה, הקיצוני המהיר שרף את האגף השמאלי, השתחרר מההגנה באומנות והעביר כדור רוחב לקינגסלי קומאן שהצטרף מן העבר השני. הכדור פגע באצ'רבי והתגלגל לרשת. 0:4 לבאיירן, שער עצמי אומלל ללאציו שנלחמת על כבודה.

דקה 48: שער ניחומים? חואקין קוראה פרץ מהאגף השמאלי, השאיר אבק להגנה של באיירן ומצא את עצמו פנוי לחלוטין במרכז הרחבה. הארגנטינאי שלח בעיטה שטוחה לפינה הרחוקה והידיים הארוכות של נוייר לא הגיעו לכדור. 1:4 לבאיירן. לאחר מכן הבווארים הורידו את הרגל מהגז ושמרו על היתרון עד לסיום, בדרך לניצחון אדיר במשחק הראשון בשמינית הגמר.

רוברט לבנדובסקי | Alexander Hassenstein/Getty Images

הרכבים:

לאציו: פפה ריינה, פאטריץ', פרנצ'סקו אצ'רבי, מתאו מוסאקיו, מנואל לצארי, סרגיי מילינקוביץ'-סאביץ', לוקאס לייבה, לואיס אלברטו, אדאם מארושיץ', חואקין קוראה, צ'ירו אימובילה.

באיירן מינכן: מנואל נוייר, ניקלאס זולה, ג'רום בואטנג, דויד אלאבה, אלפונסו דייויס, ג'ושוע קימיך, ג'מאל מוסיאלה, לאון גורצקה, לירוי סאנה, קינגסלי קומאן, רוברט לבנדובסקי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי