אנגליה בטירוף: "שער עילאי", ז'ירו עשה היסטוריה ו-ורנר חוטף

אוליבייה ז'ירו חוגג | DANIEL MIHAILESCU/AFP via Getty Images

הצרפתי, שהבקיע במספרת הפך לשחקן המבוגר ביותר שכובש עבור צ'לסי בנוקאאוט ורשם את שיאו האישי במפעל. "אהבתי מאוד את הבעיטה הזו", בירך טוכל. "מעשה אומנות של הקמע", נכתב. פרדיננד על הגרמני: "מתסכל לראותו"

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

לפני שבע שנים הדיחה אתלטיקו מדריד את צ'לסי אחרי שגברה עליה דווקא בסטמפורד ברידג'. אתמול (שלישי) בהחלט ייתכן שהגיעה הנקמה. הקבוצה של תומאס טוכל ניצחה 0:1 את הספרדים במשחק החוץ עם שער ענק של אוליבייה ז'ירו במספרת ועשתה צעד משמעותי אל עבר הרבע הגמר הראשון שלה מאז עונת 2011/12, אז גם הייתה אלופת אירופה. טוכל, שהיה למאמן צ'לסי השלישי שמנצח את משחקו הראשון בנוקאאוט, הפך גם לשני בלבד בהיסטוריה של המפעל שמאמן שתי קבוצות באותה עונה.

אמנם אדוארד מנדי שמר על שער נקי בפעם החמישית העונה במפעל (יותר מכל אחד אחר) ובעידן טוכל הבלוז ספגו רק פעמיים – רק לז'וזה מוריניו הייתה פתיחה מוצלחת יותר, אך הסיפור הגדול הוא כמובן אוליבייה ז'ירו. הוא כבש רביעייה אדירה בפיחואן בשלב הבתים ועם השער הנפלא אתמול הגיע לשישה שערים העונה במפעל – הרקורד הטוב בקריירה שלו. ז'ירו הפך לשחקן המבוגר ביותר של צ'לסי שכובש עבור צ'לסי בליגת האלופות – בגיל 34 ו-146 ימים – נכס גדול עבור הבלוז. מייסון מאונט, מנגד, הפך לשחקן שספג את הצהוב המהיר ביותר בליגת האלופות העונה כשראה את הכרטיס מונף לעברו כבר אחרי 55 שניות.

ז'ירו אמר: "הגענו לכאן בכוונה ברורה לנצח בעזרת המשחק שלנו. אנחנו ידענו מה לעשות. היינו חזקים מאחור ואנו מרוצים מהניצחון. שער חוץ באירופה מאוד חשוב ואני שמח שעזרתי לקבוצה לנצח. אני חושב שהיינו מאוד מחויבים וידענו מהן נקודות החוזק שלנו. לא היינו שאננים אלא בטוחים באיכות שלנו. השער שלי? התמקדתי בניסיון המספרת ואני שמח שזה פגש את הרשת. מייסון מאונט אמר שהוא לא נגע בכדור וידעתי שהשער יאושר. אמרתי לו שאם הוא נגע אני אכעס עליו. בגלל ה-VAR עליך להיות סבלני".

טוכל אמר לאחר המשחק: "זו תוצאה נהדרת, הגיע לנו. השער היה פנטסטי. רצינו לשמור על ריכוז לאורך כל הדרך ולשלוט במחצית היריבה. היינו מודעים לאיכות של אתלטיקו וליכולת שלה בהתקפות המעבר והתכוננו היטב. המאמץ הקבוצתי היה הבסיס לניצחון שלנו. לא נתנו להם לנשום או לצאת להתקפות נגד. זה אחד האתגרים הקשים ביותר לפצח הגנה כמו של אתלטיקו".

על כובש שער הניצחון: "אם אתה רואה אותו עובד בכל אימון אתה לא יכול להיות מופתע ממה שהוא עושה. הוא בכושר נפלא, לגמרי והרוח שלו נהדרת. הוא מתאמן כמו ילד בן 20. הוא בחור שיש לו את השילוב של רצינות ושמחה באימונים. הוא תמיד חיובי ומאוד משמעותי אצלנו. השער שלו? אני אוהב בעיטות כאלה!".

אוליבייה זי'רו, תומאס טוכל | DANIEL MIHAILESCU/AFP via Getty Images

בתקשורת שיבחו. "זו הייתה ההצהרה הכי גדולה של טוכל עד כה", נכתב ב-"BBC" על המאמן שרשם שישה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו בשמונת משחקיו. "שער ענק של ז'ירו, הקמע, העניק לצ'לסי ניצחון יוצא מן הכלל כהמשך לפתיחה הסנסציונית של המאמן. צ'לסי בעמדה מצוינת להגיע לרבע הגמר", נכתב ב"דיילי מייל". "הקבוצה הטובה יותר והשאפתנית יותר ניצחה. זה היה ניצחון עצום של צ'לסי וטוכל ובעיקר של החלוץ. זה היה מעשה אומנות". "שער עילאי של ז'ירו מעניק לטוכל יתרון אדיר בקרב על רבע הגמר. אמנם בדיקת ה-VAR שהייתה בת שלוש דקות נמשכה כמו נצח אך זה היה שווה את זה. ב-67:56 השער נכבש ורק בדקה ה-70 ו-45 שניות השער אושר וצ'לסי חגגה – ובגדול. הם כבשו שער חוץ באצטדיון ניטרלי".

מי שספג ביקורות היה החלוץ טימו ורנר. ריו פרדיננד אמר "זה מתסכל לצפות בו". בלם העבר שמשמש כיום כפרשן אמר כי הגרמני קיבל החלטות גרועות מאוד ביציאה למתפרצות וכי לעתים עליו להאט את הקצב. "ראיתי אותו בסרטוני וידאו ואני יודע למה הוא מסוגל אבל הוא לא מצליח להיות משמעותי. הוא צריך לצפות בווידאו ולהבין מתי הוא טועה". ג'ו קול שפירשן אף הוא את המשחק, אמר: "הוא כמו תיאו וולקוט הצעיר. כל כך הרבה כישרון ומהירות אבל רק בשלב האחרון בקריירה שלו הכל התחבר והוא הצליח לכבוש שערים בקביעות".

ורנר. זה עדיין לא זה | Cristi Preda/DeFodi Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי