דיווח באיטליה: כך תיראה ליגת האלופות החל מקיץ 2024

באיירן מינכן אלופת אירופה 2020 | Julian Finney - UEFA/UEFA via Getty Images

לפי "קוריירה דלו ספורט", באופ"א מתכוונים לבצע שינוי משמעותי במבנה של המפעל הכי יוקרתי ומספר הקבוצות יעלה מ-32 ל-36. כמה משחקים תקיים לכל קבוצה ומה יקרה לשלב הבתים? הכל כאן

(גודל טקסט)

לא פעם ולא פעמיים דווח ברחבי אירופה על השינויים שצפויה לעבור ליגת האלופות החל מקיץ 2024, אבל נראה שנמצאה השיטה החדשה: אם להסתמך על ידיעה בעיתון האיטלקי "קוריירה דלו ספורט", אופ"א מתכוונת להגדיל את ליגת האלופות תגדל מ-32 ל-36 קבוצות שיחולקו לארבע קטגוריות שונות, וזאת כחלק מפורמט שייבחן במשך שלוש שנים ומטרתו היא בעיקר להגדיל את כמות ההכנסות.

בשלב הבתים של ימינו מחולקות הקבוצות לארבעה דרגים, אלא שאם מדובר בתכנית שתצא לפועל אז ב-2024 כבר לא יהיו שמונה בתים כנהוג בימנו – אמנם הקבוצות יחולקו גם בפורמט החדש לארבע קטגוריות בהתבסס על דירוג אופ"א, אלא שלא תתבצע כלל חלוקה לבתים.

הרעיון הוא שלא רק מספר הקבוצות במפעל יגדל, אלא גם כמות המשחקים. בפורמט הנוכחי, ישנם 13 משחקים עבור קבוצה שמגיעה לגמר: שישה בבתים, שני משחקי שמינית גמר, שני משחקי רבע גמר, שני משחקי חצי גמר וכמובן הגמר הגדול. החל מ-2024 צפויות הפיינליסטיות לקיים 17 משחקים, אך ההבדל המשמעותי הוא שכל קבוצה שתגיע לשלב הבתים תקיים 10 משחקים!

כל קבוצה תקיים בשלב הראשון חמישה משחקים ביתיים וחמישה משחקי חוץ: שני משחקים יהיו מול יריבות מאותה קבוצת דירוג ויתר שמונת המשחקים יחולקו שווה בשווה בין שלוש הקטגוריות (3-3-2, לא ברור כיצד נקבע מול איזו קטגוריה משחקים שלוש פעמים ומול איזו קטגוריה משחקים פעמיים).

36 קבוצות יתחרו על הגביע החל מ-2024? | Harold Cunningham – UEFA/UEFA via Getty Images

בסיום השלב הראשון ולאחר שכל קבוצה תשחק 10 פעמים, שמונה הראשונות בליגה יעפילו לשמינית הגמר ואילו מקומות 9 עד 24 בליגה יתחרו על הזכות להעפיל לשלב הנוק אאוט. לאחר מכן התחרות תימשך כפי שאנו מכירים היום, עם שני משחקים בכל שלב נוק אאוט עד הגמר.

בנוסף לפרטים הללו מהידיעה באיטליה, לפי "האתלטיק" המתפרסם בבריטניה טרם נקבע מי יהיו ארבע המרוויחות מהגדלת המפעל בכל שנה. ישנה הצעה לפיה כל שנה יעפילו ארבע קבוצות בכירות, בהתאם לדירוג אופ"א והישגים היסטוריים, שלא הצליחו להשיג כרטיס למפעל היוקרתי – לצורך הדוגמה, קבוצה כמו ליברפול של עונת המשחקים הנוכחית שלא צפויה להתברג בין ארבע הראשונות בפרמיירליג או לזכות במפעל, אבל כן הייתה מעפילה בזכות הדירוג והעובדה שזכתה בליגת האלופות לפני שנתיים (וחמש פעמים נוספות בעבר). אופציה נוספת היא כמובן לתת כרטיס נוסף לליגות בכירות כמו צרפת או הולנד או אפילו להעניק כרטיס חמישי לליגות כמו אנגליה וספרד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי