עוד צמד להולאנד, דורטמונד ברבע הגמר אחרי 2:2 עם סביליה

ארלינג הולאנד, מרקו רויס | Mateo Villalba/Quality Sport Images/Getty Images

החלוץ לא עוצר: הנורבגי כבש פעמיים, כמו במשחק הראשון, הגיע לעשרה שערים העונה במפעל ועזר לצהובים-שחורים, למרות התיקו, לחזור למעמד שמונה האחרונות לראשונה מאז 2016/17. אן נסירי איזן בצמד משלו

(גודל טקסט)

בורוסיה דורטמונד הגיעה למשחק הגומלין נגד סביליה עם יתרון גדול בדמות ה-2:3 הנהדר מספרד והשלימה את המלאכה. הצהובים-שחורים, שנחלו אכזבה גדולה ביום שבת אחרי ההפסד 4:2 לבאיירן מינכן בקלאסיקר, יכולים להתרענן בליגת האלופות. הם העפילו הערב (שלישי) לשלב רבע הגמר לראשונה מאז עונת 2016/17 לאחר שסיימה בתיקו 2:2 מול הספרדים. כוכב המשחק היה ארלינג הולאנד, כמובן, כמו במשחק הראשון.

הולאנד הגיע לעשרה שערים העונה במפעל במינימום מאמץ ויחד עם מה שעשה אשתקד יש לו כבר 20 במפעל היוקרתי. הוא השחקן שהגיע לרקורד הזה במספר המשחקים המועט ביותר ו"משאיר אבק" בקטגוריה הזו לענקים כמו כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי. בכל המסגרות, אגב, יש לו 31 שערים.

סביליה, שידעה שהיא חייבת לכבוש לפחות פעמיים, עלתה עם יוסף אן נסירי, לוקאס אוקמפוס וסוסו מקדימה, והייתה הראשונה לאיים כאשר בדקה השלישית הארגנטינאי שלח איום מסוכן אך מרווין היץ שלא ראה את הכדור – הצליח להדוף. ואז החלה ההצגה של הנורבגי. הולאנד כבש בדקה ה-35 מול השער החשוף אחרי בישול נהדר של מרקו רויס.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1036756

"הכוכב" השני במשחק היה השופט לצד מערכת ה-VAR. הנורבגי היה צריך להשלים צמד בדקה ה-48 אחרי דאבל פס עם תורגן הזאר. הוא העלה את קבוצתו ל-0:2, אלא שהשער נפסל ובמקום זה נשרקה בעיטת 11 מטר. הולאנד בעט, יאסין בונו הדף והנורבגי הדף את הריבאונד אלא שהשופט פסק על בעיטה חוזרת והולאנד השלים צמד. לופטגי ביצע חילוף כפול בדקה ה-60 כדי להחיות את משחק ההתקפה שלו. פאפו גומס ולוק דה יונג החליפו את ז'ואן ז'ורדן ואוקמפוס.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1036754

כעבור שמונה דקות הגיעו הפירות. אן נסירי, הסקורר הבולט של הקבוצה העונה (18 שערים), הבקיע בפנדל מדויק. דורטמונד קצת זלזלה והלכה אחורה. בדקה ה-86 מרווין היץ עצר נגיחה מסוכנת של הבלם ז'ול קונדה. בתוספת הזמן האנדלוסים הצליחו להשוות כשאן נסירי השלים צמד אחרי בישול של איבן ראקיטיץ' המחליף, אלא שהספרדים לא היו מסוגלים ליותר מכך ויקוו לצאת מהמשבר שפוקד אותם.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1036780
This image has an empty alt attribute; its file name is 1036767

כעת דורטמונד תרצה לתקן את מצבה בבונדסליגה שכן היא מדורגת רק במקום השישי המאכזב. עד לפגרת הנבחרות היא תארח את הרטה ברלין ותפגוש את קלן במשחק חוץ. לסביליה, שנמנעה ברגע האחרון מהפסד רביעי ברציפות, מצפה הדרבי החם נגד בטיס ביום שבת ולאחר מכן היא תתמודד עם אלצ'ה ו-ויאדוליד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי