קלופ מרוצה: "לייפציג מפלצת". סלאח: "נילחם על ליגת האלופות"

מוחמד סלאח, דיוגו ז'וטה, סאדיו מאנה | Peter Zador/DeFodi Images via Getty Images

מאמן ליברפול שכח מהתקופה הרעה בליגה ונהנה מה-0:2 של חניכיו על הגרמנים בדרך לרבע גמר הצ'מפיונס: "הופעה הגנתית גדולה". המצרי סיפק הצהרה. וגם: האם פאביניו יחזור לקישור באופן קבוע למרות מצוקת הבלמים?

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

ליברפול שכחה לרגע מהצרות בפרמיירליג, בה היא נמצאת במלחמה על הטופ 4 ומכונה כ'אלופה הגרועה בהיסטוריה', כאשר העפילה אתמול לרבע גמר ליגת האלופות אחרי 0:2 על לייפציג ו-0:4 בסיכום שני המשחקים.

המאמן, יורגן קלופ, מחזיק בנתון מרשים במיוחד במפעלים אירופיים עם קבוצתו. מאז הגרמני קיבל את המשרה באנפילד, קבוצתו התקדמה ב-12 מתוך 13 משחקי נוקאאוט (שכוללים גומלין) במפעלים האירופיים – ליגת האלופות והליגה האירופית. הפעם היחידה בה הוא נכשל הייתה בעונה הקודמת, מול אתלטיקו מדריד בשמינית הגמר.

קלופ היה מאוד מרוצה מההופעה של חניכיו אתמול, וסוף סוף הוא שידר מעט נחת בעיצומה של תקופה מסויטת: "יצרנו הרבה הזדמנויות. במחצית הראשונה הגענו להרבה מצבים ולא הבקענו, אבל הדבר הכי טוב שהשחקנים עשו הוא שהם גרמו לכך שאף אחד לא באמת יכולת היה לראות כמה לייפציג טובה. היא מפלצת, באמת, קבוצה כל כך חזקה".

יורגן קלופ מברך את שחקני ליברפול | John Powell/Liverpool FC via Getty Images

"עשינו הגנה מעולה", המשיך המאמן. "היינו צריכים לשכוח את מה שקורה בפרמיירליג ועשינו את זה. השחקנים מאוד נהנו, אבל היינו צריכים לעשות 'עבודה מלוכלכת'. זו הייתה הופעה הגנתית גדולה", החמיא קלופ לחניכיו.

אתמול נפל דבר בליברפול, כאשר פאביניו חזר לשחק בקישור האחורי כ'6'. בעקבות מצוקת הבלמים יוצאת הדופן של אלופת אנגליה העונה, הברזילאי החל לשחק כמעט באופן קבוע במרכז ההגנה, אך הוא אתמול לראשונה מאז אוקטובר 2020 הוא פתח בהרכב כקשר, היה מצוין וזכה בתואר איש המשחק. הוא הציג יכולת נפלאה, וגם ההסטה של טיאגו אלקנטרה למשבצת אחת יותר קדימה עשתה טוב לספרדי.

נת'ניאל פיליפס ואוזן קבאק שיחקו במרכז ההגנה והציגו משחק טוב, דיוגו ז'וטה שיחק בהתקפה ונראה כמי שחוזר לעצמו אחרי הפציעה, ואולי יש סימנים מעודדים לליברפול. קלופ התייחס לנושא ואמר בסיום: "כולנו רוצים שפאביניו ישחק כ-'6', זה ברור. הפעם הוא שיחק שם ושני הבלמים נתנו משחק מדהים. לכולם היה משחק ממש טוב, גם לשלישיית הקישור וגם לשלישייה הקדמית. ז'וטה שיחק כמה שהוא יכול".

פאביניו עם תואר איש המשחק | Marton Monus/picture alliance via Getty Images

את שני השערים של ליברפול כבשו מוחמד סלאח וסאדיו מאנה. הסנגלי רשם נתון מרשים, כאשר מאז עונת הבכורה שלו בליגת האלופות, שהייתה ב-2017/18, הוא כבש 12 שערים בשלבי הנוקאאוט של המפעל. באותו הזמן, רק כריסטיאנו רונאלדו מצא יותר פעמים את הרשת בסיבובי הנוקאאוט – 13.

גם סלאח ממשיך את העונה הטובה שלו מבחינה אינדיבידואלית והגיע ל-25 שערים העונה בכל המסגרות – דבר שאף שחקן פרמיירליג לא עשה העונה. המצרי דיבר אחרי הניצחון וסיפק הצהרה: "הגענו אחרי כמה הפסדים בפרמיירליג וזו הייתה תוצאה חשובה עבורנו. הקבוצה לא נמצאת במצב הכי טוב, אבל אנחנו רוצים להילחם על ליגת האלופות. השערים? אני אשמח להבקיע יותר".

מוחמד סלאח | Peter Zador/DeFodi Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי