פריז מריעה לגיבור שלה: "החזקנו מעמד בזכותו, עשה את כל ההבדל"

שחקני פריז סן ז'רמן
שחקני פריז סן ז'רמן | Anadolu Agency / Contributor

נבאס זכה לשבחים מקיר לקיר אחרי שסחף את פריז לרבע גמר ליגת האלופות עם עצירת פנדל של מסי ותשע הצלות. השוער הצטנע והקדיש את הניצחון לסרחיו ריקו. אל חלאיפי הבהיר: "אמבפה פריזאי ויישאר כזה"

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

פריז סן ז'רמן נראתה אמש (רביעי) מבוהלת לפרקים, אבל הפעם היא למדה את הלקח ולא אפשרה לברצלונה לחגוג עוד מהפך בלתי נשכח על חשבונה. אלופת צרפת ניצלה בנס במחצית הראשונה, כאשר ליאו מסי וחבריו איימו לא פחוץ מ-16 פעמים אל עבר השער של המארחת, אך כבשו רק שער אחד. מעבר למזל, למארחת היה את קיילור נבאס הנהדר, שעצר פנדל של הפרעוש שהוציא לאורחת את האוויר מהמפרשים וסיפק בסך הכל תשע הצלות בדרך לרבע הגמר אחרי 1:1 ביתי ו-2:5 בסיכום שני המשחקים.

נבאס הצטנע: "זה תמיד קשה, במיוחד מול מסי שהוא בועט פנדלים מצוין. אני שמח שעזרתי לקבוצה ורוצה להקדיש את העצירה שלי לסרחיו ריקו שעובר כמה רגעים קשים עם משפחתו, זה בשבילו. ברצלונה נתנה משחק נהדר, הם הוציאו מאיתנו את המקסימום".

העיתונאי טנקרדי פלמארי צייץ בסיום: "קיילור הוא אולי השוער הכי אנדרייטד בהיסטוריה של הכדורגל". גם אנטואן גריזמן מברצלונה החמיא לשוער נבחרת קוסטה ריקה: "הם לא ידעו איך להגן, אבל נבאס היה פשוט מדהים".

את השער לזכות פריז כבש כמובן קיליאן אמבפה, שהפך בגיל 22 ו-180 ימים לשחקן הצעיר ביותר אי פעם שהגיע ל-25 שערים בליגת האלופות. הכוכב הצרפתי עשה זאת מול ליאו מסי, שהגיע לציון הדרך בגיל 22 ו-286 ימים. אם לא די בכך, אלוף העולם כבש ארבעה שערים נגד ברצלונה העונה – אף שחקן מעולם לא כבש ארבעה שערים נגד בארסה בעונה אחת בליגת האלופות. "אמבפה וניימאר הם פריזאים ותמיד ויישארו פריזאים", הבהיר בסיום הנשיא נאסר אל-חלאיפי כשנשאל על עתידם של השניים במועדון.

קיליאן אמבפה | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

מרקיניוס אמר: "זה היה קשה. ידענו שהדברים יהיו שונים מאשר במשחק הראשון. ברצלונה הגיעה למשחק הים אחרי כמה משחקים טובים. הם שיחקו הרבה יותר טוב מאשר בקאמפ נואו. היה להם הרבה אומץ, הם היו אינטנסיביים מאוד ולחצנו אותנו גבוה, מה שמנע מאיתנו את האפשרות לצאת קדימה במחצית הראשונה. כדורגל זה משחק שמורכב מרגעים טובים ורעים. הצלחנו להחזיק מעמד בזכות השוער האימתני שלנו. הוא עשה את ההבדל. במחצית השנייה כבר השתפרנו ואני חושב שהגיע לנו להעפיל. מה פוצ'טינו אמר לנו במחצית? אני לא מתכוון לספר את הסודות שלנו. הוא הראה לנו כמה סרטונים, צפינו ברגעים הקשים שלנו, זה עשה את ההבדל".

המאמן מאוריסיו פוצ'טינו הוסיף: "סבלנו במחצית הראשונה. מבחינה פסיכולוגית, זה היה סוג של מבחן. כאן הבנתי שאנחנו מדברים הרבה על העבר, על פסיכולוגיה. אני חושב שהגבנו טוב במחצית. במחצית השנייה הראינו צד אחר, השתפרנו והיינו תחרותיים יותר. מה שברור הוא שבמחצית הראשונה חשבנו על דברים יותר מידי. חשבנו יותר מדי על היתרון מהמשחק הראשון ועל הכרטיס לרבע הגמר. זה מה שאמרתי לשחקנים במחצית, לחשוב על המשחק עצמו ולשכוח את ההשפעות השליליות ואת העבר. אני שמח שזה עבד".

אנטואן גריזמן, ליאו מסי | Julien Mattia/Anadolu Agency via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי