רביעי: סוארס ישבור את "הקללה" וייקח את אתלטיקו לרבע הגמר?

אנטוניו רודיגר, לואיס סוארס | Cristi Preda/DeFodi Images via Getty Images

אחרי ההפסד 1:0 לצ'לסי במדריד, הקולצ'ונרוס חייבים לכבוש. החלוץ לא כבש כבר חמש וחצי שנים במשחק חוץ באירופה. יורנטה אופטימי: "זוכרים מה עשינו נגד ליברפול". פליקס יפתח. ז'ירו ישוב ל-11, טיאגו סילבה בחוץ

(גודל טקסט)

לפני שלושה שבועות כבש אוליבייה ז'ירו שער ענק במספרת והעניק לצ'לסי 0:1 יקר על אתלטיקו מדריד בוונדה מטרופוליטנו. מחר (רביעי) הבלוז של תומאס טוכל שנמצאים בכושר מצוין חולמים להעפיל לשלב רבע הגמר לראשונה מאז עונת 2013/14. מנגד, מוליכת הליגה הספרדית ניצחה, כזכור, 2:3 את ליברפול באנפילד בעונה שעברה ותוצאה כזו תיקח אותה לשלב הבא.

אחד משחקני המפתח של אתלטיקו מדריד הוא לואיס סוארס שכבש שני שערים בשלושת המשחקים האחרונים. יש לו 18 שערים העונה והוא ניצח לקולצ'ונרוס לא מעט משחקים. מנגד, הוא לא כבש אך שער באירופה ועליו להטיל את הקללה: ה-16 בספטמבר 2015, לפני חמש וחצי שנים – הייתה הפעם האחרונה בה האורוגוואי כבש במשחק חוץ בליגת האלופות – 24 משחקים. "אני לא יודע איך לקרוא לזה, אבל מה שחשוב הוא שאני לא ארים ידיים ואמשיך ואמשיך לנסות עד שזה ייגמר", אמר סוארס בריאיון ל"מארקה" בנובמבר. אם סוארס יכבוש מחר זה יהיה תזמון מושלם – כי יהיה זה שערו ה-500 בקריירה.

אתלטיקו מגיעה למשחק מאוכזבת אחרי ה-0:0 נגד חטאפה שהביא לכך שהפער מהמקום השני בספרד עומד על ארבע נקודות בלבד, מעודדת מכך שלרשותו של דייגו סימאונה עומד סגל מלא. הבלם חוסה מריה חימנס כבר חזר להרכב ואין פצועים או מורקחים. ההערכות הן שז'ואאו פליקס ימשיך על הספסל. אנחל קוראקה, יאניק קראסקו ומרקוס יורנטה שנמצא בעונת שיא – יתמכו בסוארס.

יורנטה. משחקני המפתח של אתלטיקו | Angel Martinez/Getty Images

יורנטה כבש העונה עשרה שערים ובישל עוד תשעה. הספרדי שיחק בכל משחקי אתלטיקו העונה למעט גביע המלך. לקראת המשחק אמר יורנטה: "הקבוצה להוטה מאוד ואנחנו מודעים עד כמה המשחק הזה חשוב. אנחנו סומכים על עצמנו ושיחקנו העונה משחקים נהדרים. חסרה לנו קצת יעילות והפרטים החשובים האלה עושים את ההבדל, אבל עלינו לזכור מה עשינו בליברפול". יורנטה הוא כמובן "גיבור אנפילד" כשכבש פעמיים נגד האנגלים בהארכה.

ז'ואאו פליקס אמר לקראת המשחק: "אנחנו חזקים ונראה את זה מחר". ברמה האישית הוסיף: "בלי רצון, הכישרון לא שווה הרבה, שחקנים מוכשרים רבים נותרו מאחור ולא הגיעו לצמרת ואני לא רוצה שזה יקרה לי. היה עליי לעשות הגנה גם בבנפיקה וגם בנבחרת. אני מאושר כאן ובכל מקום יש שלבים טובים ופחות טובים".

סימאונה אמר: "ז'ואאו שחקן חשוב מאוד, הוא התחיל בצורה מרהיבה את העונה. אנחנו צריכים שחקן כזה. אין הרבה מה להוסיף לגביו. הוא צריך להמשיך לצמוח כי הוא בן 21 בסך הכל ויש לו את התשוקה לעשות זאת. כל השחקנים הטובים צריכים לדעת לעבוד באופן קולקטיבי ובמשחק בין פורטוגל לצרפת הוא עשה זאת. המאמן, אגב, אישר שפליקס יפתח בהרכב.

ז'ואאו פליקס, דייגו סימאונה
ז'ואאו פליקס, דייגו סימאונה | Angel Martinez / Contributor

על המשחק: "המטרה שלנו היא לנצח, אנחנו משחקים נגד קבוצה שמצליחה מאוד, הם לא הפסידו מאז הגעת המאמן ויש לה מעט מאוד חולשות. מחר נחפש לנצח. עדיין לא החלטתי באיזה מערך אשחק. לואיס סוארס חשוב לנו מאוד ויהיה נחמד אם מחר הוא ישבור את הרצף הזה".

צ'לסי סיימה ב-0:0 בחוץ נגד לידס ביום שבת אך מאז הגעתו של תומאס טוכל הם הצליחו לנצח לא רק את אתלטיקו אלא גם את ליברפול באנפילד, ובעיקר: שמרו על שער נקי בעשרה מ-12 המשחקים. ז'ורז'יניו ומייסון מאונט יחמיצו את המשחק בשל כרטיסים צהובים כאשר תמי אברהם וטיאגו סילבה ככל הנראה ייעדרו. ההתלבטות היא לגבי קאי האברץ שצפוי לרדת לספסל לטובת טימו ורנר. גם ז'ירו שלא שיחק בליגה יחזור ל-11.

הבלם אנדראס כריסטנסן אמר: "זה משחק מכריע עבור כולם, עלינו להרגיש בנוח עם הכדור ולדעת שיש סיבה לכל צעד שאנחנו עושים. אנחנו עובדים קשה כקבוצה, יודעים לסבול לחץ ומנסים ללחוץ גבוה". הבלם מבטיח שיפור בהתקפה: "אני חושב שזה בלתי נמנע וברור שאנחנו מסוגלים ליותר. עם השחקנים שיש לנו – יהיו להם את הרגעים שלהם בזכות הכישרון. אנחנו נמשיך להשתפר כקבוצה והם יביאו לידי ביטוי את היכולת שלהם".

טוכל. צ'לסי תחזור לרבע הגמר לראשונה מאז 2014? | Lee Smith/PA Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי